Ik heb hier aantal topics over gevonden op deze site maar veel zijn gesloten. Zelf ben ik nu 18weken zwanger en vroeg mij af hoe je zeker kan weten dat je je baby voelt?! Ik heb al tijdje raar gevoel in mijn buik maar zijn het mijn darmen of is het de baby. Ik lees vaak dat meiden zeggen: "met 15 weken en 3 dagen voelde ik de baby voor het eerst" hoe weet je zoiets dat het dát was wat je voelde die dag?? Zo nu en dan voel ik wat raars in mijn buik, eigenlijk niet echt te beschrijven en het voelt ook steeds net weer ff anders dan de keer ervoor. Ik beschrijf het maar als een druk van binnen uit. Alsof iemand met een platte hand op mn buik drukt zachtjes maar dan van binnen uit. Het voel niet als een voet of een arm ofzo. Meer alsof mijn héle baarmoeder even zachtjes tegen mijn buikwand aangedrukt word.
Ik voelde met 16 weken steeds een lichte trilling en als mijn darmen onrustig waren voelde dat heel anders. Ik kon hem met 17 a 18 weken al aan de buitenkant voelen, maar ook een soort geschuif, niet echt harde schoppen. Met 20 weken vlogen de schoppen en vuisten je hier om de oren. Als de bewegingen eenmaal duidelijker worden dan zul je het misschien herkennen en dan kun je zelf vaststellen of dit inderdaad de kleine was.
dankje voor snelle reactie Het is best frustrerend als je niet weet wat je voelt in je eige lichaam, 'gewoon geduld hebben' zegt iedereen maar dat is lastig haha
Ja vertel mij wat hahaha... Maar je hebt nog veel om naar uit te kijken. Straks zijn de bewegingen zo fel dat je hele buik meedeinst. Verder moet je gewoon uit gaan van je gevoel. Als jij denkt dat dat de baby is, dan is het vaak ook zo.