Onzeker voor 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kwis, 9 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwis

Kwis Actief lid

29 jun 2017
    228
    161
    43
    Vrouw
    Hi!

Volgende week donderdag de 19e heb ik de 20 weken echo en ik ben zo nerveus! Twee weken geleden heb ik het hartje nog horen kloppen bij de verloskundige en verder was alles oké. Ik kreeg te horen dat de placenta aan de achterkant ligt, maar ik voel de baby nog niet. Dit maakt mij erg onzeker! Ben erg bang dat ik volgende week te horen krijg dat het hartje niet meer klopt ofzo.. vervelend gevoel!

Groetjes Kwis

2. Doperwtje

Doperwtje Actief lid

7 apr 2015
    162
    6
    18
    NULL
    Breda
    Je maakt jezelf gek joh.... dat is niet goed voor jou en de baby!
    probeer iets leuks te doen en te ontspannen!

En voor je eigen gevoel: hebben ze een inloopspreekuur bij jouw verloskundige? Dan kun je nog even terug om naar het hartje te luisteren?

3. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Je hoeft de baby ook nog niet te voelen. Het zal vast allemaal goed zijn en maak je je ongerust voor niets.

4. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Zo herkenbaar.

Wij hebben morgen de 20 weken echo, maar de angst dat ons kindje wat mankeert is groot.
    Zal blij zijn als het achter de rug is.

Hier de laatste dagen dus veel afleiding gezocht.
    Als je zo onzeker blijft de vk bellen om even het hartje te luisteren.
    En ik voel onze kleine meer niet dan wel.
    Gebeurd vaker dat je ze pas laat voelt vooral een eerste.

Sterkte nog even de komende week.

5. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Als het je eerste kind is, is het volkomen normaal dat je nog niets voelt. Ik voelde mijn 1e kindje pas na 20 weken.

Herken de angst wel hoor. Had ik ook voor de 20 weken echo en toen we hoorden dat het hoofdje te groot was en we dus door moesten voor een medische echo om een waterhoofd of tumor uit te sluiten kon je me helemaal opvegen. Uiteindelijk niets aan de hand, maar het blijft een algehele APK natuurlijk ;) Hou je vast aan het feit dat er bij het meerendeel niets geks wordt gevonden.

6. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Stomme hormonen hè? Logisch nadenkend er niet meer bij daardoor ;)

Komt goed joh! Het kindje heeft nog alle ruimte en je moet je kindje pas met 28 weken voelen en vooral met een eerste kan het wat langer duren.... ligt ook nog eens waar je placenta ligt of hoe relaxed je kindje is. Komt vanzelf

Ik moet om 14:00 voor de 20 weken echo en ik ben ook een beetje nerveus :rolleyes: maar probeer vertrouwen te hebben want stressen heeft toch geen nut.

Ik leef volgens deze filosofie: kan ik er wat aan doen? Zo ja dan doe ik er wat aan... zo nee dan heeft zorgen maken en stressen geen nut.

Geleerd tijdens de burn out van mijn man :rolleyes:

7. Kwis

Kwis Actief lid

29 jun 2017
    228
    161
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie reacties! Het is ook niet dat ik me 24/7 zorgen maak. Maar met momenten schiet opeens die angst erin. :eek:

@NieTa @elliepellie Succes vandaag! Laten jullie even weten hoe het ging?

8. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik heb de 16e de 20 weken echo en ik voel hem gelukkig wel elke dag maar ben ook onzeker hoor. Het is toch je baby en ze gaan hem/haar binnenstebuiten keren en het voelt voor mij echt als een keuring. Ik heb gelukkig afleiding van werk maar ik merk dat ik in de weekenden toch wel veel nadenk en er teveel mee bezig ben eigenlijk. En volgens mij is het heel normaal dat we zenuwachtig zijn want de liefde die we voelen is nu al zo groot. We mogen ons best wel zorgen maken! Als het maar niet de overhand gaat nemen. En anders kun je altijd de verloskundige bellen om gerust gesteld te worden of je angst te bespreken. Ik weet zeker dat ze dat helemaal niet erg vinden.

Kwis vindt dit leuk.
  9. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Hier was alles goed met ons meisje

FoxyDiamond en Kwis vinden dit leuk.
  10. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    "Sjaakie" is helemaal goed gekeurd :thumup:

Bijgevoegde bestanden:

Kwis vindt dit leuk.
  11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    De 20-weken echo is ook een medische echo, dus een mate van zenuwen is logisch en ook wel een beetje goed. Maar als je er echt last van krijgt, neem even contact op met de vk en vraag of je een keer extra mag komen om het hartje te horen. Teveel spanning is weer niet goed voor jullie!

12. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik ken je gevoel hoor maar geloof me het zit vaker goed dan niet goed! Ik was ook doodsbang voor de 20 echo en alles bleek gewoon prima te zijn. Het is jammer als je je zwangerschap laat verpesten door angst, probeer lekker te genieten en heb vertrouwen in je lichaam.

13. Mery

Mery Bekend lid

24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Ik had opeens ook zo een heel naar gevoel.dat er iets ernstigs met de baby was.We hebben nipt laten uitvoeren,uitslag was goed.Mijn gevoel had mij helemaal voor de gek gehouden.Het zijn de zenuwen.Het is vast helemaal goed met je baby!!!

Deel Deze Pagina