Hartafwijking 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mirjam04, 12 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Wat keek ik ernaar uit, de 20 weken echo. Ons meisje weer zien! Maar wat zijn we ruw van onze roze wolk geduwd...

Tijdens de 20 weken echo kon de verloskundige het hartje niet goed in beeld krijgen waardoor ze twijfelde of er iets niet klopte of het gewoon door het beweeglijke kindje kwam dat ze het niet goed kon zien. Ze stuurde ons door naar het Erasmus ziekenhuis. Hier krijgen we het slechte nieuws te horen. Ons meisje heeft een zeer ernstige hartafwijking genaamd Tetralogie van Fallot en zal na de geboorte als ze 6 of 7 weken oud is een open hart operatie moeten ondergaan.
    Wat een klap..... deze zagen we echt niet aankomen... dinsdag hebben we een afspraak met de kindercardioloog. dan hopen we meer te weten te komen over de ernst ed en krijg ik een vruchtwaterpunctie. deze aandoening schijnt ook voor te komen bij kindjes met een syndroom.
    Het zullen 2 erg lange weken worden wachtend op de uitslag...
    weet nog even niet hoe ik deze periode door moet komen...
    Zijn er hier misschien dames die ervaring hebben met deze hartafwijking?

2. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw
    Geen ervaring maar wat moet dat schrikken zijn zeg. Wou jullie even heel veel sterkte en kracht toewensen met al het spannends en hopen op het beste❤

Mirjam04 vindt dit leuk.
  3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb geen ervaring, maar kon niet zo maar doorklikken. Wat een zware tijd komt eraan, ik kan niet anders als jullie sterkte wensen.

Mirjam04 vindt dit leuk.
  4. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Mischien kun je lid worden van een pagina op fb. Over aangeboren hartafwijkingen. Kun je evt ervaringen van ouders maar ook kinderen/ mensen die het zelf hebben lezen. Om zo een goed beeld te krijgen. En anders stichting hartenkind zij staan ook altijd open om vragen te beantwoorden

Mirjam04 vindt dit leuk.
  5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    Geen ervaring wil je alleen heel veel sterkte wensen met de wachperiode ect

Mirjam04 vindt dit leuk.
  6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Geen ervaring met die hartafwijking, maar sluit je idd aan bij een fb pagina over kinderen met een hartafwijking.
    Die geven je de beste info.

Wij hadden een kindje met een andere hartafwijking.
    Heel veel sterkte!

Mirjam04 vindt dit leuk.
  7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Hier met 28 weken zwangerschap een hartafwijking ontdekt. Wel een andere, maar ik herken de angsten en de zorgen. Mijn dochter was 2 dagen oud toen ze onder het mes ging en een week later nog een keer.

Ik ben lid van de Facebookpagina 'Ouders van kinderen met een aangeboren hartafwijking'. Als je Facebook hebt, raad ik je aan daar lid van te worden. Daar zitten verschillende moeders van kindjes met Tetralogie van Fallot.

Starfire en Mirjam04 vinden dit leuk.
  8. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.269
    559
    113
    Ben er zelf niet bekend mee. Maar wilde je toch sterkte wensen in deze komende tijd.

Mirjam04 vindt dit leuk.
  9. Wolfmother

Wolfmother Actief lid

16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    Onze jongste zoon is ook geboren met een zware hartafwijking ( wel geen tetralogie).
    Het is en wordt voor jullie een zware periode maar probeer je zo goed mogelijk voor te bereiden, doordat op de juiste(!) plek info te halen, te lezen en vragen te stellen.
    Het feit dat jullie dit nu weten ipv vlak na het bevalling, is het mooiste kado dat jullie jullie kindje hebben kunnen geven... Want nu zal hij/zij geboren worden op een plek waar de nodige hulp zal klaarstaan... Dit is zo waardevol! Wij zouden onze zoon kwijt zijn geweest hadden wij dit niet op voorhand geweten....

Ik zou idd facebookgroepen zoeken met ouders die ook kindjes hebben met deze pathologie, bij voorkeur een Nederlandstalig groep ( daar vind je veel concrete info naar hulp en instellingen die hier actief zijn).

Ik wil je heel veel moed en kracht wensen...

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.700
    4.309
    113
    noord holland
    Mijn zwager is naar mijn weten geboren met deze hartafwijking, meer dan 40 jaar geleden (Ik herken de naam omdat al onze kinderen extra controles kregen hierdoor) . Destijds werd je er pas vaak laat aan geopereerd, hij met 2 jaar ofzo. Al die tijd had hij dus een summiere conditie en kon de hele dag kort slapen tussen het spelen door. Als baby ontdekte ze dat na de geboorte omdat hij zijn fles niet kon drinken, te weinig energie daarvoor had. Zover ik weet heeft hij na de operatie(s) een normale jeugd gehad. Hij kon eigenlijk alles wel wat hij wilde. In zijn twintiger jaren heeft hij een nieuwe hartklep gekregen en deze is inmiddels ook weer vervangen.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Geen ervaring, maar heel veel sterkte TS in deze onzekere tijd.

12. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Dankjulliewel voor de reacties <3
    Inmiddels is de vruchtwaterpunctie en de echo door de kindercardioloog achter de rug.
    Ons meisje heeft een ernstige hartafwijking maar wel goed te behandelen waardoor ze een normaal leven kan lijden. Alleen wachten we nu dus op de uitslag van de vruchtwaterpunctie. Als blijkt dat er sprake is van een syndroom wordt de zwangerschap misschien afgebroken...
    Hoe kom ik deze dagen door, emotioneel ben ik gebroken op dit moment...

13. Rosea

Rosea Actief lid

16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Jeetje wat een rotnieuws... maar als ik het goed begrijp is het goed te behandelen, dus als er geen achterliggend syndroom wordt gevonden heeft jullie meisje gewoon een normaal leven :) ik hoop heel erg dat er niks gevonden wordt. Wanneer krijg je de uitslag?

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Onze dochter is geboren met deze afwijking. In de meeste gevallen heel erg oud mee te worden. Ze is geopereerd met 5 maanden. Kon eventueel iets later.. maar er bleek toch dat ze bij pijn ed. iets te makkelijk spells kreeg.

Nu een kind waar je niks aan ziet of merkt. Jaarlijkse controles, en in de toekomst krijgt ze nog een nieuwe longslagaderklep.

Het klinkt uit mijn mond nu allemaal misschien wat plat. Maar ik weet dat je nu zorgen hebt en je van je roze wolk af bent gedonderd. Het wordt niet altijd makkelijk... de operatie is natuurlijk heel erg spannend. Maar houd je alsjeblieft vast dat dit wel een veelvoorkomende afwijking is waar echt hele knappe doktoren al heel veel in kunnen betekenen! En geef je verdriet en angst de ruimte en bespreek dit met de mensen om je heen <3.

Sterkte... En omdat ik zelf op een gegeven moment geen "sterkte" meer kon horen.. Wens ik je toch ook een hele fijne roze tijd tegemoet. Deze hebben wij ondanks alles, en lage verwachtingen vooraf, toch ook echt kunnen hebben!

15. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Wat is dat schrikken!
    Hadden jullie ook een nipt of nekplooi laten doen of dat niet ?

Hoop dat het allemaal goed komt uiteraard!

16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mijn lieve vriendin haar dochter heeft dit.
    Ook bij hoor werd vorig jaar hetzelfde gevonden. Een rollercoaster volgde.
    Punctie idd om syndroom uit te sluiten. Dit werd gelukkig niet gedaan en ze heeft de zwangerschap uitgedragen.
    Afgelopen februari is ze bevallen en de kleine heeft gelijk haar eerste operatie gehad.
    En doet het onder omstandigheden super!!!!
    Sluit je aan op de Facebook groep daar heeft zij ook veel steun gevonden en van geleerd.
    Bij vragen pb staat open :)

17. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Ik verwacht rond 28 april. Het zou 2 weken duren. Ik hoop het zo!

Heb de nipt met nevenbevindingen gedaan en deze was goed

18. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Bedankt hoor jullie verhalen dames, doet me goed deze te lezen xxx

19. Mysci

Mysci Lid

3 mei 2020
    9
    16
    3
    Vrouw
    Hoi,

Wat een ontzettend heftig nieuws! Ben even benieuwd hoe het nu gaat?

Wij zijn afgelopen donderdag ivm twijfel van de echoscopiste bij het hartje over de diameter van de grote vaten ook doorgestuurd voor een GUO in het ziekenhuis, geen idee wat ons te wachten staat dus... en we kunnen pas woensdag terecht

Weet je heel toevallig nog wat bij jullie specifiek de twijfel veroorzaakte?

groet Mysci

20. Roos42

Roos42 Nieuw lid

6 mei 2020
    1
    0
    1
    Vrouw
    Beste Mirjam04
    Oooohhh...wat herken ik veel in jouw verhaal!!! Bij ons ging het ruim 7 jaar geleden ook zo tijdens de echo. Ik herken je gevoel... Je dondert zo hard van die roze wolk. Tijdens de echo konden ze ook bij mij niet alles goed zien. Eerst werd nog gezegd dat het misschien aan de apparatuur kon liggen, maar toen er nog het hoofd van de afdeling werd bij geroepen en het muisstil werd tijdens de echo, wisten we dat het fout was. We werden in een andere kamer neergezet en toen kregen we een gesprek met een plattegrond van het hart voor ons waar volop in getekend werd. Totaal overdonderd waren we. 3 dagen later weer een gesprek gehad. Ons meisje had 5 afwijkingen aan haar hart.. De verdere zwangerschap bestaat uit veel controles en soms ook wel de angst dat er toch nog niet meer gevonden wordt.. Ze is geboren en is 5 dagen na haar geboorte geopereerd. Zware, moeilijke operatie van 8 uur.. Maar ze heeft zich overal goed door heen geslagen met wel wat hobbeltjes onderweg. Al vrij snel na haar geboorte kwamen ze erachter dat mijn dochter ook het 22q11deletiesyndroom heeft. Ze heeft hierdoor ook nog een immuunstoornis.
    Nu 7 jaar verder, 5 operaties gehad, veel controles en onderzoeken. Soms best zwaar, die angst, die onzekerheid, die spanning. Maar als het uiteindelijk weer goed gaat, geniet je zoveel meer van alles wat je hebt.
    Mijn dochter is de leukste dochter die je kan wensen, ze kletst de oren van je hoofd en ze maakt zoveel andere mensen blij! De dokters zijn zo kundig en doen er alles aan om jouw kindje een mooi leven te geven.

Ik snap dat het moeilijk voor je is! Ondanks alles hoop ik dat je toch geniet van het dappere meisje in je buik! En geloof er in dat het ook zo mooi kan zijn!
    Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina