Hartafwijking ontdekt bij 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mothertobe1, 17 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    ik heb vwp gedaan met 22wk ivm afwijking nier (nierneurose). Was geen pretje en al kans was 1% op iets te vinden (nippt was goed maar is dus geen garantie + x/y chromosomen en de rest bekijken ze beter met vwp) besloten toch te doen. Met dit termijn kans op miskraam mij verteld in lumc (leiden) 1 op 1000. Was heel erg pijnlijk dat wel maar gelukkig goed gegaan en twee dagen later eerste uitslag Trisomie en twee weken later de rest. Was allemaal negatief.
    hier was nier afwijking niet geassocieerd en de kans dat het gebonden aan chromosomen was zeer nihil. Als je afwijking geassocieerd (als ze behalve een dingetje nog iets vinden) dan kans is groter dat het gaat om genetische afwijking. sterkte!

ik zou persoonlijk het doen. Ten eerste kan je dus besluiten nog Afbreken ten tweede wordt ook jou en partner dna onderzocht (dan weet je of het genetische draagschap kan zijn) ten deerde als het niets is ben je gerustgesteld en als er iets is maar je denkt En je arts valt mee En prima te leven met aanpassingen dan weten ze gelijk welke zorg je baby nodig heeft na de geboorte.

2. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Wat een zorgen. Weet je al iets meer inmiddels?

Ik ben er ook tijdens de 20 weken echo achter gekomen dat onze eerste dochter een complexe hartafwijking had. De rollercoaster begon ook bij een vernauwing in de aortaboog (verder geen andere afwijkingen). We hadden bij 21 wkn ook een punctie gedaan. Ik zag er erg tegenop, mede vanwege de verhalen op internet, maar het viel me echt reuze mee. Ze verdoven het eerst en verder voel je er niet zoveel van. Er kwam uiteindelijk niks uit de punctie, maar bij 22 wkn kregen we de diagnose dat ze een hypoplastisch linkerhartsyndroom had. De linker hartkamer bleef toen ook pas achter in groei. Het is bij ons niet goed afgelopen. Maar er zijn zoveel hartafwijkingen waar goed mee te leven valt.

Deel Deze Pagina