De titel zegt het al. Wij gaan over 2 weken verhuizen en ons zoontje van 15 maanden krijgt dan een eigen kamertje. Nu heeft hij dus de eerste 15 maanden bij ons op de kamer in z'n eigen bed en ook veel nachten bij ons in bed geslapen. Hoe moet ik hem nu overleggen? Gewoon in 1 keer of eerst weer bij ons op de kamer om te wennen? Hij slaapt onrustig en wordt ook vaak nog meerdere keren per nacht wakker. Als wij naar bed gaan bijvoorbeeld? Niet elke nacht, maar wel vaak dus. Hoe moet ik dit gaan aanpakken? Tips? Ervaring? En is het handig om nog een babyfoon aan te schaffen? Hij ligt niet direct naast onze kamer. De keuken zit er nog tussen.
Qua babyfoon: Dat is niet nodig. Wij hebben nu de badkamer ertussen en je hoort nog ieder geluidje hoor. Als je tenminste met de deur (een klein stukje) open slaapt. En verder: Tja, ik zou denken: Nieuw huis, toch maar in één keer over leggen proberen. Anders moet hij 2x wennen... Werkt het écht niet, dan kun je altijd nog een stapje terug doen. Wel zou ik hem -als dat kan- nu al veel kennis laten maken met z'n nieuwe kamertje en dat daar dan een bedje staat... (campingbedje eventueel) , dat hij weet dat het een kamer is waar je ook moet slapen straks.
Babyfoon ligt er echt aan hoe gehorig het huis is, als je denkt ik hoor alles makkelijk hoeft het niet als je twijfelt kan je het (misschien ook voor je eigen gevoel) altijd doen Verder zou ik inderdaad gewoon meteen aan het eigen kamertje laten wennen
Babyfoon: hangt er van af hoe diep jullie slapen... Als je denkt ik slaap te diep en hoor hem niet zou ik 1 aanschaffen. Ik slaap ook diep dus heb wel een babyfoon naast mijn bed te staan. En met verhuizen, ik zelf ben verhuisd toen mijn zoon bijna 1 jaar was. Ik heb hem eerst tijdens de middagslaapjes laten wennen aan zijn nieuwe kamer en toen we definitief over waren heb ik hem 's nachts ook meteen in zijn nieuwe kamer gelegd en heb nooit last gehad! de 1e week is hij een paar keer wakker geweest 's nachts maar daarna niet weer. Het went heel snel voor die kleinen is mijn ervaring. Maar mijn zoon sliep altijd al alleen op een kamer denk dat dat scheelt. en betrek je zoon zoveel mogelijk overal bij en laat hem spelen op zijn nieuwe kamer terwijl jullie klussen dan kan hij alvast wennen... dit heb ik ook gedaan toen.
hier precies hetzelfde meegemaakt, wij zijn vorige week verhuisd, dochter lag tot 17 maanden bij ons. hier vanaf dag 1: nieuw huis, dus nieuwe regels, eigen kamer en in eigen bed (ze sliep vaak bij ons als ze niet wilde slapen.) gaat fantastisch, ze slaapt zelfs de hele nacht door! ik zou dus niet eerst laten wennen bij jullie op de kamer , maar gewoon duidelijk maken dat er in het nieuwe huis ook nieuwe regels gelden!
Ik gebruik een babyfoon ondanks dat we een gewoon rijtjeshuis hebben, babyfoon gaat 's nachts mee naar onze kamer. Vind het zelf gewoon een fijner idee, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
We hebben besloten dat we hem gewoon cold turkey op zijn nieuwe kamer leggen en de babyfoon bij ons houden. @Miffy, dat is bij ons precies hetzelfde! Had mijn verhaal kunnen zijn. Ik denk dat we zo allemaal beter slapen. Bedankt voor de tips.