hartafwijking

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annelies, 28 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    he hoi, ik zit nog met een vraagje
    bij mijn geboorte had ik een hartafwijking, open ductus botalli. de verbinding tussen de longslagader en de aorta blijft dan na de geboorte open terwijl deze moet sluiten. ik ben hier aan geopereerd en nu is alles goed. maar nu is mijn vraag of iemand weet of dit erfelijk is??
    ik heb heel internet al afgestruind maar kan hier niets over vinden.
    heeft iemand hier meer informatie over??
    liefs, annelies
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Had een van je ouders of grootouders het ook?
     
  3. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    nee, dat niet. maar dat wil niet altijd wat zeggen toch.
    het is toch wat, ben zelf verpleegkundige en weet het gewoon niet...
     
  4. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ik heb net eens tussen mijn boeken gebladerd, maar ik kan er helas niets over vinden. Heel veel suc6 alvast.
    Groetjes Nenske
     
  5. SanneMart

    SanneMart Fanatiek lid

    26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Ik weet niet of jou hartafwijking erfelijk is. Weten jou ouders hier niet wat meer van, je zou het eens kunnen vragen? Anders kun je altijd nog naar de huisarts gaan met deze vraag?

    Dus maak je je zorgen ga gewoon naar je huisarts daar is hij toch ook voor.
     
  6. Nonnekuh

    Nonnekuh Lid

    13 nov 2005
    83
    0
    0
    Tukkerland
    Hoi Annelies,

    Met vragn over erfelijkheid kun je bij je huisarts terecht, mocht hij hier zich ook zorgen over maken dan zal hij je hoogstwaarschijnlijk doorverwijzen naar een klinisch geneticus.

    Mijn vriend en ik hebben net alle erfelijkheidsonderzoeken afgerond i.v.m mijn ernstig gehandicapte zusje en het (al jong overleden ) gehandicapte broertje van mijn vriend.
    Best heftig die onderzoeken, vooral emotioneel. Maar zal het zeker navragen als ik jou was.

    Groetjes Manon
     
  7. Faith

    Faith Lid

    1 nov 2005
    80
    0
    0
  8. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Volgens mij is het niet erfelijk.....het is een zogenaamd foutje....bij de geboorte zouden de twee aders zich moeten sluiten...maar helaas soms doen ze dat niet....
     
  9. marion26

    marion26 Lid

    21 dec 2005
    41
    0
    0
    operatie-assistente
    Leiden
    Maak je niet teveel zorgen.. Ik werk op een operatie afdeling en heb de afgelopen tijd veel kindjes met dit soort afwijkingen geopereerd. Ik heb het er wel eens met een thorax-chirurg over gehad, hij zegt dat je dit niet kunt verhelpen en dat het gewoon domme pech is als jou kindje dit mee moet maken. Het is een foutje in de aanleg.

    Als je je toch nog veel zorgen maakt zou ik contact zoeken met een deskundige op dat gebied. (cardiologen, thoraxchirurgen)

    Succes, groetjes Marion
     
  10. mama jolien

    4 okt 2005
    48
    0
    0
    arbeidster
    brugge
    Hallo
    mijn zoontje is geboren met een hartafwijking aorta en longslagader waren verkeerd verbonden
    ze zeggen dat dit ook een fout bij de aanleg was dus pure peg
    ik zou me er niet erg druk over maken
     
  11. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    hartstikke bedankt voor jullie adviezen!!
    ik zal zeker de huisarts nog bellen hierover. ik verwacht ook niet dat het erfelijk is maar ja, je vraagt het jezelf wel af als je bezig bent met zwanger worden.
    liefs, annelies
     

Deel Deze Pagina