Mijn zoontje is net 1 jaar geworden. Hij slaapt de laatste paar weken erg slecht in. Het was altijd wel zo dat hij even 10-15 minuten huilde voor hij ging slapen als ik hem in bed legde. De laatste paar weken gaat hij helemaal NIET slapen overdag. Behalve als ik hem bv geef, dan valt hij aan de borst in slaap. 's Avonds vind ik dat niet erg, maar overdag is het gewoon niet handig. 's Nachts slaapt hij ook nog niet door. Als hij om 20.00 naar bed gaat, komt hij rond 1.00 en rond 5.00 nog (soms maar 1x). Dan moet ik hem er echt uithalen, want dan gaat hij echt niet meer uit zichzelf slapen. Is dit normaal van kinderen van deze leeftijd? Gaat het vanzelf over, of zijn er tips en trucs?
mijn zoontje begon na 11 maanden zo af en toe te klooen maar kan zeggen dat er fases zijn maar de mijne sliep al snel door. mis een avond papje geven of mag dat neit met borstvoeding, boekje lezen. klinkt gek maar wij deden t niet en hij is nu wel iets ouder maar had behoefte aan samen gordijnen dicht doen, tanden petsen boekje lezen en dan kussene n knuffelen. s middags is t nog een drama hier en heb er gen zin in om te vechten en laat hem ooit gewoon op of ja meestal. ene keer gaat t goed andere keer word hij lastig of valt gewoon in bank o kleine auto ritjes in slaap. succes zijn moeilijke tijden
en ze zeggen terug blijven gaan maar negatieve aandacht is ook aandacht. want wij deden eerst5 dan 10 min en dan 15 min maare vrienden heeft slechte slaper vanaf geboorte en ook heel ritme en gedoe in avond en leggen hem te bed, gaan redelijk snel x terug en zeggen dat t afgelopen is en dat mama niet meer terug komt en dat hij moe is en gewoon moet slapen, is raar maar ik deed t ern na paar dagen was t over, overdag niet maar ja avond is al fijn en s nachts ook.
Pap en zo lust hij niet. Opvolgmelk hebben ze amper nog nodig op deze leeftijd, dus ik denk niet dat dat zin heeft. Ik ga nooit meteen kijken. Eerst laat ik hem een kwartier, dan 20 min, dan 30 min liggen. Net liet ik hem 45 min zeuren maar meneer vertikte het echt, dus bv gegeven en toen sliep hij. Avondritueel hebben we hier ook. Dus dat is het niet.
hey schat! je weet hoe fynn was hè het word echt beter fynn ging met 14 maanden in ene doorslapen. kun je hem niet een fles bv mee geven op bed dat hij daarop slaapt. klinkt heel stom maar hier was dat de truc voor overdag en anders gewoon gaan zwemmen in heb zwembad valt hij in slaap hahahahah.
Tja dan moet ik gaan kolven.. En daar ben ik niet zo goed in Anders geef ik hem wel een keer een fles roosvicee mee, kijken of dat helpt.
dat is ook zo ja. ja dat kun je ook proberen. ik heb hier trouwens ook nog wel spullen staan mischien dat hij dat wel wil hebben ipv pap? neem ik zondag wel mee (als het nu niet gaat komen jullie deze kant op?_ kus van schaap aan schaap
Hier ook eentje van ong dezelfde leeftijd. Overdag slapen gaat nu ook heel wat moeizamer terwijl dat een week of 2 geleden geen probleem was. Nu slaapt ze maar dat is wel na een paar keer in bed leggen (1e keer had ze wel een poepluier geproduceerd toen ze net in bed lag). Vanmorgen met wandelen in slaap gevallen, dat doet ze dan wel. 's Nachts komt ze meestal ook nog 1 keer, af en toe slaapt ze door. Inslapen is de laatste dagen ook wat moeizamer en idd met bv slaapt ze in. Ik ga ervan uit dat het een fase is waar ze wel weer uit komt. Alleen dat doorslapen daar ben ik benieuwd naar wanneer ze dat nu echt gaat doen.
Hier eentje van dezelfde datum en hij heeft de laatste tijd ook zoveel moeite met inslapen. Soms helpt het om er even bij te blijven en ervoor te zorgen dat hij niet kan omrollen en wegkruipen en over zijn bolletje aaien, maar niet altijd. Dan gaat hij alleen slapen met een flesje. Verschilt nogal per dag. En ook Aaron wordt minimaal 1 a 2 keer overstuur wakker. Sommige nachten wel 4x. Ik denk dat het gewoon een fase is en dat het vanzelf weer overgaat. We hebben al eens zo'n fase gehad en van de een op de andere dag sliep hij weer als vanouds. Sterkte!
Het is een fase!! Ik heb hier een maand geleden ook een wanhopige topic over geopend, boefjesmama volgens mij ook. Precies dezelefde leeftijd. Hier was het echt verlatingsangst, eenkennigheid, alles bij elkaar. Vooral bij mijn zoontje. Hij heeft echt avonden lang op mijn armen in slaap gevallen. Als ik nog bv gaf, zou die daar ook om gevraagd hebben, weet ik zeker. Ik heb eraan toegegeven, en het is vanzelf overgegaan. We hebben nu wel een nieuw ritueeltje, hij moet tegen alle dingen in zijn slaapkamer welterusten zeggen (aanraken en roept ie wat), even tegen mij kletsen, fles in bed drinken en zijn muziek-projector kijken). Dan geeft ie de fles terug aan mij, zeg ik welterusten schat, doe de licht uit van zijn projector en ga weg. Hij kletst dan nog wat tegen zijn knuffel en gaat slapen. Heerlijk weer, maar die wanhopige fase hebben we hier ook 2-3 weken lang gehad. Gewoon even volhouden!! O ja, Aldin heeft daarna een fase gehad dat ie weer de nachtvoeding wou, 4-5 dagen ongeveer. Na die week had ie ineens een grotere schoenmaat, dus een groeispurt. Hangt allemaal met elkaar waarschijnlijk.
Jups ook ik heb al eens een wanhpoig topic geopend . Hier heeft het inderdaad te maken met verlatingsangst en ik geef er aan toe. @Adi: Wat grappig dat je zegt dat Aldin nachtvoedingen wou hebben, want Aaron eet momenteel overdag als een bouwvakker opeens. Dus zal hij ook wel een spurt doormaken.
Ok pfff nou dan laat ik hem maar gaan. Ligt nu ook weer te huilen, toch na de bv. Zo nog maar eens proberen. *diepe zucht*