Hartfrequentie foetus met 9 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Myo, 1 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik ging vandaag voor de 2de keer luisteren met mijn angelsounds en het viel mij direct op dat het hartje wel erg snel ging. Ik heb meerdere malen geteld met een stopwatch en ik blijf uitkomen op ongeveer 195 slagen per minuut. Toen ik vorige week voor het eerst luisterde was hij zeker niet zo snel. Moet ik mij zorgen maken? Ik ben bekend met een te trage schildklier, alleen zijn mijn bloeduitslagen keurig (net weer binnen gekregen). Alleen moeten er nog steeds bepaalde antistoffen bepaald worden.

2. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Rond de 8weken 5dagen hebben ze via een echo in het ziekenhuis bij mijn baby een hartslag van rond de 185 gemeten. Dus weet niet of 195 extreem hoog is?

3. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Oké, dankjewel, dan valt het wel mee ja.
    Normaal panikeer ik niet zo snel, maar het was zo opvallend. En dit is de eerste zwangerschap, dat ik iets mankeer, dus dat zit me ook minder lekker. Maar dank voor je snelle reactie.

4. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Geen dank. Op de echo was destijds ook te zien dat mijn baby echt heel druk was, het bewoog echt heel veel. Misschien is dat het geval, en hebben ze daarom wel zo'n hoge hartslag.. Als wij sporten gaat ie ook omhoog..

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Hoe kleiner de baby, hoe hoger de hartslag. Bij bij. Zoontje was ie rond 30 weken aan de ctg zo'n 160.
    Is ook lochisch, want als het lichaam nog zo klein is gaat het bloed veel sneller rond en moet het hartje dus veel snel,er werken. Later in de zwangerschap zal deze wat langerzamer worden.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Fetal Age / Size of the Fetus Normal FHR
    2 mm embryo and gestational sac diameter of 20 mm 75 bpm
    5 mm embryo and gestational sac diameter of 30 mm 100 bpm
    10 mm embryo 120 bpm
    15 mm embryo 130 bpm
    5 Weeks (Beginning) 80-85 bpm
    5 Weeks starts at 80 and ends at 103 bpm
    6 Weeks starts at 103 and ends at 126 bpm
    7 Weeks starts at 126 and ends at 149 bpm
    8 Weeks starts at 149 and ends at 172 bpm
    9 Weeks 155-195 bpm (average 175 bpm)
    12 Weeks 120-180 bpm (average 150 bpm)
    After 12 Weeks 120-160 bpm (average 140 bpm)

BRON (en mooiere opmaak): Normal Fetal Heart Rate Chart

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik was me ook aan het bedenken om zo'n ding te kopen om na de eerste echo het hartje regelmatig te kunnen beluisteren maar heb gelezen hier bij een vraag aan een verloskundige van iemand dat het eigenlijk heel erg onverstandig is?
    Want bij een echo zit een professional die weet hoe een hartje hoort te kloppen en hoe snel allemaal en wij thuis zouden dat niet weten dus het verzekert niet dat alles goed is met de kleine als je zelf thuis het hartje hoort.

Ik vind dat wel erg jammer want leek me toch wel heel erg leuk om het hartje thuis te horen :( dus nu kopen we het maar niet.

Heb zelfs gelezen dat het niet echt gezond schijnt te zijn voor de kleine om dat apparaat regelmatig te gebruiken?

8. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik heb de angelsounds nu voor de derde zwangerschap in gebruik. En je moet inderdaad niet paniekerig aangelegd zijn. Soms kun je bv het hartje niet goed vinden. Betekent niet gelijk het ergste. Tot nu toe heeft het mij juist regelmatig gerust kunnen stellen. Zoals bv nu; ben al enige tijd flink ziek (spugen etc) en dan is het fijn om even te luisteren naar waar je het voor doet. Dat het niet goed zou zijn, heb ik ook weleens gelezen. Maar ik vond dat niet hele overtuigende argumenten.Mijn man is arts, die zou dat anders ook wel weten.
    Dit is de eerste keer dat ik even een vraagteken zette bij wat ik hoorde. Maar wat ik al zei, komt waarschijnlijk omdat ik me een beetje zorgen maak omdat ik deze zwangerschap iets mankeer.
    Als je zelf niet al te snel in de stress schiet, zou ik gewoon de angelsounds aanschaffen hoor. Hartstikke leuk.
    En wat betreft niet echt gezond voor de kleine: gewoon met mate gebruiken als je het zekere voor het onzekere wilt nemen. Niet dagelijks uren met dat ding in je buik gaan zitten porren, maar dat lijkt me redelijk logisch. :)

9. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Dank. Dat is een mooi lijstje!

10. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Mijn word afgeraden zo'n ding te gebruiken over een aantal weken..

Baby in je buik schijnt het helemaal niet geweldig te vinden, en schijnt toch niet zo goed te zijn...

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Graag gedaan! :)

12. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Vreemd dan dat die dingen gewoon te koop zijn, als dit echt openlijk afgeraden wordt omdat het niet goed voor de baby zou zijn...Wat ik vooral begrijp, is dat verloskundigen er niet dol op zijn, omdat het onrust bij de zwangere vrouw kan creëeren.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb ook begrepen (gelezen) dat de babietjes wegzwemmen voor de geluidsgolven. Dat idee is wat mij persoonlijk weerhoudt van de aanschaf. Schadelijk of niet, iets wat een baby zo onprettig vindt wil ik niet doen. Maar nogmaals, dat is mijn afweging.

14. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    195 met 9 weken is gewoon een mooie hartslag hoor.
    Naarmate de zwangerschap vordert, zal het hartslagje iets om laag gaan.

15. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb de angelsound op advies van de vk gewoon gebruikt, als je het niet te vaak en te lang doet kan het echt geen kwaad.

16. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Dankjewel voor je reactie. Ik ben ondertussen al een stuk geruster.

Fijn om met een topic, stiekeme onzekerheid de kop in te kunnen drukken. :)

17. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem

ze raden het aan om het thuis pas te gebruiken na de 12 weken, althans mij vk. logies ook want het zal een bepaalde straling geven. bovendien is het wel fijn om een na het hartslagje te luisteren.

Deel Deze Pagina