Ik ben nu 22 weken zwanger en vandaag heb ik ineens last van een raar soort hoge rugpijn waarbij mijn adem af en toe stokt... Alsof er een afknelling van de longen is?? Wie weet wat dit is en wat ik ermee kan doen?
Uhm nog nooit eerder gehoord. Misschien last van maagzuur? dat kun je ook heel hoog voelen, is pijnlijk en kan je adem ook doen stoppen omdat het pijn doet. Anders even VK bellen want lijkt me niet een doorgaans kwaaltje.
Ik denk dat ik een beetje herken wat je bedoeld. Ik heb het alleen als ik s nachts op mijn rug heb gelegen en da wakker wordt. Ik kan dan niet diep inademen dat voelt dan vreemd bij mijn longen op mijn rug...Alsof je er een klap op hebt gehad. Is dat wat je een beetje bedoeld?
Kan een soort verkramping zijn van spiertjes tussen je ribben, ten gevolge van benauwdheid.(ik ken het ivm astma) Benauwdheid komt vaker voor tijdens de zwangerschap, goed opletten in welke houding je het beste kunt zitten en liggen.
Ja zo klinkt het wel inderdaad kimmie en ikkie, het komt ook met vlagen opzetten. Ik probeer een houding te vinden wat helpt, maar tot nu toe nog niet gevonden...kan soms gewoon niet praten omdat het op de adem drukt voelt best een beetje eng moet ik eerlijk zeggen...
Ik heb toch maar even gebeld met de vk afdeling en hun dachten niet dat het met de zwangerschap te maken had. Mocht ik het toch niet vertrouwen, dan moest ik de huisartsendienst bellen....zit nu te twijfelen wat ik zal doen, afwachten tot morgen of nu al bellen?
Als je het zelf eng vindt, bellen! Bij de HAP geven ze je advies. Zij kunnen ook inschatten of je langs moet komen. Doen hoor!
Zo, dat is een lange avond geweest. De huisarts dacht dat het misschien wel een longembolie kon zijn, dus moest in het ziekenhuis bloed laten prikken. De uitslag duurde anderhalf uur, maar was gelukkig goed. Ze hebben ook nog een hartfilmpje gemaakt en dat was ook goed. Waarschijnlijk is het een heftige verkrampte spier in mijn bovenrug en mocht het met paracetamol niet overgaan, dan ga ik naar de fysio om het los te maken...
Hoi Pixie, Heeft toch wel met de zwangerschap te maken denk ik hoor. Ik heb het namelijk ook vanaf ongeveer 20 weken. Het is bij mij een combinatievan een harde buik, maagzuur en kramp in mijn bovenrug spieren (tussen mijn schouderbladen). Volgens mij word de kramp veroorzaakt door het maagzuur/de pijn van het maagzuur en is het maagzuur een reactie op de harde buik. Echt super oncomfortabel!! Maar houd het goed in de gaten voor het geval dat het bij jou iets anders is. Ik heb heel veel baat bij fysio!! Hopelijk helpt het bij jou ook. En een extra kussen 's nachts en veel rugmassages van je man Als je de harde buiken herkent: Rustiger aan doen....
Joppie, dat dacht ik dus eigenlijk ook, maar ik slik al omeprazol tegen het maagzuur en had er gister eigenlijk geen last van....het zit wel precies tussen de schouderbladen inderdaad.