haloo, mijn zoontje zijn schema is 6.15u-180/6 11u-150 a 200gr groenten 15u-180/6 19u-180/6 22u-180/6 maar met die fles van 19 u gaat hij denk ik al de nacht in,en om 22u moet ik hem dan wakkermaken(slaapt toch diep) hij drinkt van de 180/6 dan nog wel een 140ml op,maar slaapt direkt daarna weer. als ik hem niet wakker maak wordt hij zoiezo rond 4 uur wakker en dan valt de volgende dag zijn schema in de war(dit wil ik niet). hoe kan ik dit het beste oplossen? 2 dagen per week moet hij zoiezo om 6.15u eten hebben(werk) de rest van de dagen kan ik dit toch een uur opschuiven naar 7.15u. ik gebruik ook nutriton voor reflux. hoe zit dit dan met rijstvlokken? mag ik dit samen in een flesje geven of vervangen. en hoeveel schepjes(koffie of eetlepel)mag er in een flesje van 180/6? vele vragen door een onzekere mama.
je kan het beste iedere dag tzelfde schema aanhouden.. ons schema is: 08.00: 210 (+7schepjes) + 2 eetleppels pap 11.30: 210 (+7 schepjes) 13.30: sapje 60 15.30: 210 (+7 schepjes) 17.30: (½ fruit of groente hapje) 19.30: laatste fles 210 (+7schepjes)
Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn dochtertje krijgt ook nutriton in haar fles. Ons schema is: 6.30 180+6 10.30 180+6 14.30 180+6 17.30 100 gram groentehap 22.00 210+7 en 3 scheppen nutrix Ik probeer nu de fles van 22.00 te vervroegen. Ze drinkt die heel slecht en ik moet haar de hele tijd proberen wakker te maken. Gisteravond heb ik die fles om 21.30 gegeven en toen dronk ze hem bijna leeg. Ik vind het erg zielig om haar wakker te maken want ze ligt zo diep te slapen. Ik weet niet wat je bedoelt met rijstvlokken. Is dat hetzelfde als Nutrix ? Julia krijgt altijd 4 scheppen nutriton door haar fles, als ik in de avondfles nutrix doe geef ik haar 2 scheppen nutrix anders word de voeding zo dik dat ze het niet uit de fles kan drinken. Bedenk je wel dat Nutrix weer dun word in de maag, daarom doe ik er nog wel nutriton doorheen.
de laatste fles zou juist moeten vervallen en de fruit/groente hap tussen 2 voedingen in komen.. dus ik snap jullie schema niet
hmm hier komt de fruithap deels ipv een fles alsin.. ze krijgt dan gewoon die fles ervoor een iets kleinere fles.. nu pas sinds maandag aan de fruithap overigens maar zijn begonnen die te geven op het moment dat ze wel honger heeft... maar geen hele fles hoeft en nu dus die fles min of meer aan het afbouwen... maarja.. wij zitten hier nog steeds met 5/6 flessen/bv per dag dus 1 flesje minder kan sowieso geen kwaad
Marit: 08.00 210 cc fv normaal 10 uur fruithap, maar de laatste dagen slaapt ze alweer van half 10 tot meestal half 12..Als dat het geval is doe ik dan de fruithap. 12.30 210 fv af en toe wat sap 16.30 fv 210 cc 17.30 eigengemaakte groentehap 21.30 210 cc fv+3 scheppen nutrix
Ik geef haar laatste fles pas om 21.30 omdat ze anders in de nacht niet doorslaapt. Het lijkt mij niet zo logisch als je net je buik vol hebt van een groentehap je dan er nog een fles achteraan krijgt. En 4 flessen mag ze op haar leeftijd hebben dus waarom zou het geen fv kunnen vervangen ?
omdat ze juist moeten leren om 12 uur achtereen te slapen.. en die groente/fruit hap is geen vervanging het is gewoon om ze alvast aan wat smaakjes te laten wennen.
Mijn zoontje weegt iets tussen 7,5-8 kg en krijgt nog steeds 5 flessen van 200ml. Laatste fles(met 2et rijstebloem) kriijgt ie tussen 23.00-24.00uur. Rijstebloem doorheen omdat ik dacht dat hy langer zou doorslapen,maar dat is niet altyd het geval. Vaak wordt hij wakker rond de tyd en anders geef ik hem gewoon tydens de slaap,in zijn bedje drinkt ie goed, en gaat weer verder met slapen dan! Ik hoef hem niet helemaal voor wakker te maken, Die laatste fles heeft hij nodig anders ie die om 01.00 uur wakker of zo! Dat 12 uur achter elkaar slapen was het maar waar! Sinds 1wk ben ik begonnen met eigengemaakte groentehapje 's avonds. Daar eet hij ong 70 gr. van en daarom drinkt hij inderdaad niet altijd de hele fles. Ik heb met CB gesproken en ze zeggen dat 5 flessen nog steeds goed is. Volgende week ga ik beginnen met fruithap 's ochtends. Hoeveel groente en/of fruit moeten za dan eten om 1 fles te kunnen vervangen?
hmm hier gaat anne meesta om etenstijd naar bed (5 uur/6 uur... ) vervolgens om 8 uur er nog eventjes uit end an gewoon aan 1 ruk door tot de volgende ochtend laten we dr liggen om 8 uur... slaapt ze net zo langs 's ochtends enkel dan komt ze niets meer aan.. (of valt zelfs af) dus die ene extra fles maakt wel degelijk verschil en dan eh.. slaapt ze maar wat minder volcontinu
12 uur slaap dat zou leuk zijn. Als ons dametje die fles van 21.30 niet krijgt komt ze om 4 uur in de nacht. Dan is het echt honger. En nu gaat het prima en komt ze pas om half 7. Ze krijgt geen paar hapjes groente maar eet zo 100/125 gram groente op. Nou naar mijn idee kan dat wel een fles vervangen.
En als ik zoals jij zegt haar om 19.30 de laatste fles zou geven, dan komt ze om 4.00 weer en dan drinkt ze er 5 ! Ik denk dat ieder kindje anders is. Wij hebben wekenlang geprobeerd haar laatste fles om 20.00 te geven. En in de nacht vanaf half 4 elke 3 min naar haar toe voor een speentje. Dat hield ze een uurtje vol en dat begon te hard te huilen en wilde ze echt de fles. Zodra zij eraan toe is word de laatste fles vroeger gegeven en heeft ze geen late voeding meer.
je laat nu 8 uur tussen 2 voedingen zitten en dat mag juist niet.. groente of fruit is nu nog geen vervanging!
pas met opvolg melk e.d krijg je dat! dus vanaf 6 maanden. de samenstelling is dan ook heel anders ze nemen nu nog niks op van de fruit/groente.. het is meer om aan de smaak te wennen! en 5 flessen mag inderdaad nog.. elke keer 4uur tussen je flessen laten zitten max 5 uur!
nee niet gelijk na de groente hap.. bijv nu fles 2 uur later groente 2 uur later fles en als ze de nachten nog niet door kunnen slapen heb je nog 5 flessen nodig, ze geven vanzelf aan dat ze die niet meer willen, ze worden dan niet meer wakker e.d. of drinken heel weinig
@stayfunny: dus jouw baby krijgt ook nog steeds een nachtvoeding? @liinda: gewoon doen zoals het bij jou goed voelt hoor elk kind heeft zn eigen ritme.. en als ze honger heeft.. laat ze het echt wel weten. hier is de laatste fles rond 8 uur.. en das enkel omdat ze niet aankwam.. daarvoor was de laatste om 5 uur.. en sliep ze door tot 6 en dan ga ik dr toch echt niet 2x wakker maken omdat ze perse om de 4 uur een fles/bv moet hebben wat dat betreft is de instelling van mensen met flessen toch net anders dan die van bv-mensen bv-mensen zijn van begin af aan gewend op verzoek te geven.. en dus de baby de keus te laten of hij/zij honger heeft. terwijl je met een fles gewoon op de klok kan kijken of het etenstijd is grappige is dat diezelfde "keuze" wij nu ook gewoon doorvoeren met flessen en hapjes. werkt voor ons prima.. en voor een ander misschien niet maar als het werkt gaan we toch zeker niet wat anders doen
Dank je Saskia. Ik ga ervan uit dat ze zich wel meld als ze honger heeft. Waarom moeten kinderen perse eten krijgen volgends een bepaald schema ? Ik heb ook nooit aan het Cb gevraagd wat een normaal schema is. Ik kijk gewoon naar mijn kind !
mja den dat dat het verschil is tussen fles en borst bij fles weet je gewoon "zo laat is al het eten verteerd" dat gaat met borsten nou eenmaal niet geeft toch een heel a ndere "instelling" wat betreft voedingstijden dan. al kon ik virj lang de klok gelijk zetten op wanneer anne honger zou gaan hebben das op zich wel practisch