Hebben jullie nog lekkere recepten voor mij voor een hartige taart? Wil er vandaag 1 maken, maar het is meestal hetzelfde dus wil wel eens wat verandering.
ik maak hem vaak met ui, spek, ham, paprika, champion. Of met zalm (gewone zalm uit de vriezer), gourgette, ui. Of met spinazie, tomaat, gehakt.
Ingrediënten 5 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries, pak a 450 g) 1 schaal nasi/bami groentemix (500 g) 300 g rundergehakt 1 zakje mix voor nasi (48 g) 1 theelepel sambal 1 eetlepel ketjap 3 eieren 1 pot atjar tjampoer (680 g) Materialen springvorm doorsnede ca. 22 cm Bereiden Oven op 200 °C voorverwarmen. Deeg laten ontdooien. Peper uit groentepakket schoonmaken, zaadjes verwijderen en in ringetje snijden. In droge braadpan gehakt 4 min. rul bakken. Peper en nasi/bamigroente toevoegen en 2 min. meebakken. Mix met 50 ml water, sambal en ketjap toevoegen en goed mengen. Gehakt-groentemengsel iets laten afkoelen. Eieren loskloppen. Ingevette vorm met deeg bekleden. Eieren door gehakt-groentemengsel scheppen. Mengsel in taartvorm scheppen. Taart in midden van oven in 25 min. gaar en goudbruin bakken en met atjar serveren.
Spinazie, champignons en roomkaas/brie! Paprika, ui, champignons, rundergehakt en tomaatjes.. Broccoli met gerookte zalm..
Thanks voor de tips! Het is vandaag er nog niet van gekomen...het word dus morgen echt hartige taart. Ben nog niet eruit wat ik nou precies voor ingrediënten ga gebruiken..dus ideeën zijn nog steeds welkom