En dat vraag ik me af omdat het elk jaar weer een ergernis is voor mij dat mijn schoonvader en zijn vrouw nog nooit aan Sinterklaas hebben gedaan voor onze kids. Terwijl mijn ouders er al volop mee bezig zijn. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je kleinkids nooit eens een cadeautje geeft. En helaas is het iets waar ik me ieder jaar weer aan erger!!
mijn moeder viert altijd bij ons pakjesavond dus die neemt wel wat pakjes voor mijn zoontje mee, van mijn schoonouders krijgt mijn zoontje meestal een kleinigheidje
Van mijn ouders en zus krijgt mijn zoontje kadootjes (en wij ook trouwens). Mijn schoonouders (Zweeds) begrijpen nog niet helemaal hoe Sinterklaas werkt. Hij krijgt wel een kadootje, maar hij weet dat zij het geven. Zij verwennen hem meer met kerstkadootjes.
Hier absoluut. Mijn eigen ouders doen meestal rond de Ā40 per kleinkind (ze hebben 10 kleinkinderen) en mijn schoonouders meestal rond de Ā75 per kleinkind. Maar we krijgen ook alle jaren een week lang een geheel verzorgde wintersport (met de kerstdagen) cadeau, dus dat is eigenlijk wel het allerleukste!
onze kids krijgen van m'n ouders een kadootje met Sint. Meestal iets nuttigs zoals een pyamaatje of pantoffels. Mijn schoonouders doen niet aan Sinterklaas. Ik vind het beide prima en de kids zijn het zo gewend, die hoor ik er eigenlijk nooit over dat ze van de 1e opa&oma wel iets krijgen en van de andere niet, volgens mij denken ze daar helemaal niet over na...
Mijn moeder geeft heel vaak iets...ook op de spaarrekening. Schoonouders ook wel maar die hebben meer kleinkinderen en die beperken zich tot sinterklaas een kleinigheid en met de verjaardag.
Mijn ouders..schoonouders heb ik niet Tja ik heb het weleens gevraagd en dan krijg ik te horen da ze t onzin vinden sinterklaas(terwijl wij vroeger toch ook gewoon sinterklaas uitgebreid vierde). Mijn ouders zijn gescheiden en geven dus allebei niks. Ik ga verder de discussie ook maar niet aan heb me er bij neer gelegd verwen mijn dochter zelf wel Alleen vorig jaar wou mijn vader sinterklaas komen vieren met ons (dus erbij zitten en dan niks geven maar wel zelf verwachten iets te krijgen) Dat ging me dan toch echt te ver en ben daar dus niet in mee gegaan.
Toen mijn ouders nog leefden kregen de kindjes met sinterklaas gewoon cadeautjes. M'n schoonouders doen liever iets anders (ook voor verjaardagen). Ze nemen met de verjaardagen de kindjes mee om iets leuks te gaan doen (1 kind per keer dus) en voor sinterklaas mogen we ook ergens mee naartoe. Volgens mij hadden ze het dit keer over plopsaland. Op zich hebben de kindjes voldoende speelgoed en ik vind dit ook leuk.
Misschien vinden je schoonvader en z'n vrouw sinterklaas gewoon niet belangrijk/nodig?? Waarom vind je het zo belangrijk dat je kids kadootjes krijgen? Hebben ze niet genoeg speelgoed/spullen?
Je kan het ook andersom zien.. Hier moeten we op 4 plekken Sinterklaas vieren als het aan de oma's ligt. Dan is het idee van pakjesavond er ook wel af hoor. Gewoon lekker uitgebreid vieren met je ouders dus. Kadootjes geven is niet verplicht
Nee natuurlijk zijn ze het niet verplicht, maar persoonlijk vind ik dat (als je het financieel op kan brengen) best eens iets voor je kleinkids mee mag nemen.
Nee het gaat me niet echt om de cadeaus, maar meer dat ze nooit eens iets geven. Echt nooit!! Ze krijgen alleen met de verjaardag wat en verder nog niet eens een ijsje als je samen op vakantie bent. Maar wel alles van een ander aannemen. Omdat ze normaal ook nooit iets voor ons ondernemen, zou het best leuk zijn om met Sinterklaas dan eens lekker samen te zitten. Maar blijkbaar zijn het niet dat soort opa en oma. We zien ze de hele maand december niet.
Mijn moeder heeft nu al flink inkopen gedaan voor verjaardag en sinterklaar 4 dagen later. Schoonouders doen ook zeker aan kado's van de week stond der verjaardagskado er al ( is op 1 december) maar ja dit is dan ook haar eerste verjaardag. Ook kreeg ik al de vraag wat ze moeten geven voor kerst. van ons krijgt ze ook vanalles en nog wat met sinterklaas, kerst en het meeste op haar verjaardag. hoe bedoel je verwent
Wij zijn hier thuis van mijn kant altijd verstokte sint vierders geweest. Mijn ouders doen dus ook mee aan sinterklaas. Mijn schoonmoeder heeft altijd een kado hoor onder het mom van de sint maar eigenlijk vieren ze het niet echt aan die kant van de familie. Echter kerst wordt daar dan wel weer gedaan dus dan zijn er ook weer kado's