Hartinfarct door Scad.

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 15 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Sterkte dames! Wat ontzettend schrikken!
     
  2. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Ja ik lig heerlijk in mijn eigen bed! Zo ontzettend fijn. Vond het wel enorm eng toen ik van de monitor werd gehaald, heb echt zitten huilen omdat ik niet van de afdeling durfde maar nu eenmaal thuis voelt het al wat vertrouwder.
    Wel enorm moe, ik zat 2,5 uur rijden van huis toen het gebeurde dus moesten vandaag ook weer 2,5 uur terug rijden.

    Wat fijn dat je gaat revalideren, zal vermoeiend zijn maar is voor een goed doel.
     
    LadyKikker vindt dit leuk.
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Fijn dat je thuis bent!
     
  4. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Beetje late reactie.. :oops:

    Wat fijn dat je thuis bent! Lukt het een beetje zo met thuishulp?
    Ik vond het ook wel een dingetje, toen ik van de monitor af mocht. Die plakkers overal voelde best heel veilig :rolleyes:

    Hoop dat je goed hersteld en snel aan revalidatie kunt beginnen.
    Ik heb wat mindere dagen achter de rug. Veel last van angst, maar voel ook vanalles rondom mn borst.. bijwerkingen medicatie, enz. Bah....
     
  5. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Dat is niet fijn, ik snap je angst waarschijnlijk link je elk pijntje aan wat je hebt meegemaakt. Heel logisch, je moet weer vertrouwen gaan krijgen in je lichaam.

    Ik had mij gisteren aangemeld voor een Facebook groep, maar vond dat enorm confronterend. Ook om te lezen hoe het herstel bij sommige gaat en welke onderzoeken de meesten nog krijgen. Daar kijk ik de komende tijd maar even niet meer op.
     
  6. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Ik zag het.. tenminste, had een vermoeden dat jij het was ;)
    Ik lees daar ook dingen die ik liever niet had willen weten. Ik stel er wel eens een vraag maar lees andere berichten ook niet echt.

    Waar kom je ongeveer vandaan? Of welk ziekenhuis heb je gelegen?
     
  7. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Ik kom uit Groningen maar heb in het Haga ziekenhuis in Den Haag gelegen omdat we daar net in de buurt waren voor een weekend. Ben nu overgedragen naar UMCG daar is volgens mij enkele jaren geleden ook een onderzoek geweest naar scad, dus ben benieuwd wat ze er vanaf weten.

    Hoe was het revalideren bevallen?
     
  8. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Ah ok.. fijn dat ze onderzoek hebben gedaan. Er is nog zo weinig bekend!
    Ik lag in het Lumc (Leiden) Daar zijn ze ook bezig met onderzoeken naar Scad. Werkt ook in m'n voordeel hoop ik!
    Half mrt gaan ze verder onderzoeken. Of ik misschien iets aan mm bloedvaten heb, waardoor ze dus sneller scheuren..

    Revalidatie gaat goed. Ben nu 2x geweest, fijn om even te sporten en die positieve energie te voelen. Kan me goed voorstellen dat hierdoor het vertrouwen in mn lijf weer terugkomt.
    En ook gewoon fijn om dat samen met mensen te doen die de angst/onzekerheid ook kennen.

    Hoop dat je niet al te lang moet wachten op revalidatie..
     
  9. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Ik ben benieuwd of ze mij daar ook op gaan onderzoeken, lees regelmatig dat het inderdaad door fmd kan komen.

    Ik heb een paar pittige dagen achter de rug, ik heb nog steeds een naar gevoel tussen de schouders en dat maakt mij erg onzeker. Verder moet ik enorm wennen aan het feit dat ik lichamelijk niet veel kan.

    Goed om te lezen dat de eerste 2 x revalideren goed is bevallen. Daarna wel extra vermoeid?
     
    LadyKikker vindt dit leuk.
  10. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Je hebt een baby toch?
    Ik las ook dat het met hormonen te maken kan hebben.

    En hoe is het nu? Nog steeds dat gevoel tussen je schouders?
    Ik had steeds die pijn op mn borst (alleen dan minder heftig) Na verschillende ecg's waar niks op te zien was, ben ik paratecamol gaan slikken. Dat hielp en op een gegeven moment is het niet meer teruggekomen. Heel af en toe voel ik het nog maar weet inmiddels dus dat het geen kwaad kan.

    Voel wel allemaal andere gekke pijntjes rondom mn borst en rug. Komt denk door de revalidatie. Soms maakt dat me ook wel onzeker. Of bij een hartoverslag.. die voel ik ook vaker.
    Maar Woensdag controle bij de cardioloog. Hopelijk krijgen we daar weer wat antwoorden en geruststelling.

    Revalidatie wordt steeds fijner. Echt lekker om even te sporten!
    Wel moe daarna inderdaad maar hoef niet persee meer een uurtje plat ofzo daarna. Even bijkomen op de bank is wel genoeg.
    Jij zal ook wel gaan merken dat je langzaam dingen langer vol gaat houden en minder rust tussendoor nodig hebt
    Lukt het wel om even te wandelen buiten?
     
  11. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Heb inderdaad een baby van 2 maanden, zwangerschap en bevalling kunnen inderdaad een trigger zijn.

    Ik ben dinsdag nog op de SEH geweest omdat de druk tussen schouders en op borst niet weg ging, daarnaast het rare gevoel in de armen. Behalve een hoge bloeddruk niks aan de hand gelukkig. 2x spray onder de tong gehad en toen ging uiteindelijk mijn bloeddruk weer naar beneden. Hoge bloeddruk vind ik wel vreemd, aangezien ik dat tijdens het infarct ook niet had en eigenlijk ook nooit last van heb gehad zelfs niet tijdens zwangerschap.

    Ik heb vanochtend echo gehad, morgen ecg en daarna afspraak bij de cardioloog. Ik kijk er naar uit want heb best veel vragen, en wil vooral weten wat de stappen zullen gaan zijn. Er is mij al wel verteld dat ik ook naar de internist moet.

    Je vertrouwen in je lichaam is natuurlijk helemaal weg, en dat moet groeien. Fijn om te lezen dat revalidatie zo goed bevalt, de weg naar herstel! Dat gaat je natuurlijk ook meer vertrouwen in je lichaam geven.
     
  12. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Ik ben ook aangemeld voor revalidatie! Hoop dat het niet te lang gaat duren voor er plek is.
    Verder ben ik doorverwezen naar de internist en heb ik medicatie gekregen om mijn bloedvaten te verwijden in de hoop dat mijn klachten minder worden. Ze gaf aan nog niet direct te willen katheteriseren en dus eerst deze medicatie te willen proberen.

    Ik ben vandaag een kilometer wezen wandelen, en even in de stad wat wezen drinken. Heel erg fijn, maar was daarna kapot!
     
    LadyKikker vindt dit leuk.
  13. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn! Revalidatie gaat je echt helpen.
    Gister mocht ik op de loopband, steeds 1 of 2 minuten joggen en dan weer 2 minuten wandelen... en dat dan 25minuten lang. Nu heb ik spierpijn maar was echt zo lekker! En nieteens zo onwijs moe daarna.
    En je gaat mensen ook herkennen, je ziet regelmatig dezelfde mensen, dus het wordt nog een soort van gezellig ook :rolleyes:

    Hoop dat er snel plek is voor je!

    En wat goed dat je aan de bel hebt getrokken. Maar nog steeds last van dat druk gevoel? Maakt je extra onzeker... Hopelijk helpen de medicijnen. Katheteriseren is natuurlijk ook niet helemaal zonder risico.

    Heb ook een afspraak bij de cardioloog gehad. Was een fijn gesprek... en inmiddels een 24uurs ecg gehad ivm hartkloppingen en overslagen. Beetje jammer alleen dat ik in die 24uur geen enkele hartklopping heb gevoeld. Zal je net zien o_O.
    Maargoed, de cardioloog kijkt er naar, dat is evengoed fijn.

    De internist gaat je verder onderzoeken naar de oorzaak?
    Ik moet naar vasculaire geneeskunde om die bindweefsel aandoeningen te laten onderzoeken. Volgens mij ook een ct of mri scan.
    Heel benieuwd wat daar allemaal uit gaat komen.
     

Deel Deze Pagina