Volle blaas!!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Zwangnie, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi meiden,

Morgen eindelijk mijn termijnecho en wordt de nekplooi gemeten. Dit is om 11.10 uur en moet een volle blaas hebben. Tot hoe laat kan ik dan plassen? Ik red het onmogelijk om na het opstaan niet meer te plassen, dan heb ik een Tena Lady nodig ; ) Wie kan mij antwoord geven op deze vraag?

2. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon plassen en om half 11 ofzo (na uitplassen) nog ff 2 glazen water drinken

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Nee,die blaas zit dan echt nog niet vol weet ik uit ervaring;)
    Ik zou gewoon smorgens plassen en daarna niet meer.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Maar ik zie dat je 12wk bent;) en nu pas de termijn echo?
    Ik had nooit een volle blaas vanaf 10wk

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik moest tot 13 weken een volle blaas. VK raadde aan om vanaf twee uur van tevoren niet meer te drinken en nog twee glazen water te nemen. Dus vanaf 9.15 niet meer plassen en rond 10 twee glazen drinken ofzo?

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik moest juist weer uitplassen om te kijken of t dan beter ging. En vervolgens twee bekertjes water drinken omdat t ook niet werkte. Ze hebben tussendoor iemand anders geholpen 10-15 min. Denk dat je blaas dus snel weer vol zit want toen was t wel goed 😁

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Echt,Google maar.
    Het geen wat je drinkt gaat niet rechtstreeks naar je blaas..dit kan uren duren;)

8. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was het niet verteld van een volle blaas, eerste echo bij 10 weken maar was gelukkig prima te zien.

9. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Tis idd een latertje! Komt denk ik mede Door mijn eerdere echo's en mijn getwijfel kunt over de combinatie test. Maar bedankt dames voor het mee denken.

10. vuurvlinder

vuurvlinder Actief lid

7 feb 2014
    362
    19
    18
    Geen idee wat voldoende is, maar zelf heb ik een wekker gezet :) misschien overdreven maar ik dacht ook anders hou ik het niet vol. Daarna weer lekker gaan slapen :p
    Overigens liep het wel uit bij de verloskundige dus ik moest na de echo wel erg nodig plassen haha :)

11. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Hun? Waarom een volle blaas? Ik heb met 10.4 de termijnecho gehad en moest zelfs van de echoscopist voor de tijd nog even plassen... En alles was prima te zien!

12. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Hier ook geen volle blaas hoor bij alle 3 de echo's.
    Nooit iets over gezegd en alles was goed te zien!

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    De echoscopiste vroeg bij mij of ik nog wilde plassen. Je kan beter met een redelijk volle blaas komen... Dat gaat er makkelijker uit dan in hihi maar als ze vol zegt zal ze een uitwendige echo willen doen...

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zei ze dat inwendig mooier is met een lege blaas en uitwendig met een volle. Als indicatie werd gegeven 2u voor de echo 2 glazen water drinken.
    Zelf echter nooit gedaan; ik moet steevast ter plaatse nog plassen, dus had echt een lege blaas bij de uitwendige echo's; geen enkel probleem hoor! Bij de nekplooimeting van mijn dochter en ook nu ging dat echt prima, kindjes lieten zich prima meten etc.
    Dus niet al te veel zorgen over maken joh!

15. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Dank jullie wel. Bij de vorige echo's moest ik ook leeg zijn, dat waren inwendige echo's, maar nu werd een volle blaas op mijn hart gedrukt, maar ik begrijp hieruit dat de soep niet zo heet wordt gegeten als ie wordt opgediend. Plas nog rond 10.30 uur en dan een paar flessen water :) Ik heb zin in de echo. Hoop hem nadien aan te kunnen leveren hier voor een potty shot :)

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij mijn termijnecho moest ik ook een volle blaas (8 weken) ik heb toen 3 kwartier voor de afspraak geplast en daarna 2 glazen ranja gehad. Mn blaas zat zo vol dat ik na de echo gelijk naar de wc moest. Door zo'n enorm volle baas was alles wel goed te zien. Volle of lege blaas verschilt heel erg per praktijk.
    Bij onze vk moest ik dus volle blaas, 1,5 week later bij andere praktijk moest ik uitplassen voor een inwendige echo. Daar is de regel dat je inwendige echo krijgt als je onder de 10 weken zwanger bent.
    Succes met je echo!

17. Julix

Julix Actief lid

16 jan 2012
    135
    0
    0
    Dat ze een volle blaas vragen wil nog niet zeggen dat je zo'n beetje op knappen moet staan ;). Ik zou gewoon bij het opstaan plassen en daarna niet meer.

Hier vragen ze het ook. Ze kunnen je altijd nog vragen om te gaan plassen, andersom wordt het lastiger he :d

Overigens hier wel gezien waarom; eerst echo met gevulde blaas en daarna met een lege (tussendoor even inwendig, vandaar dat ik gevraagd werd naar het toilet te gaan). Wat een verschil maakte dat in beeldkwaliteit!!

18. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb werkelijk nog nooit een volle blaas moeten hebben voor een echo. Altijd uitwendige echo's gehad en op z'n vroegst met 6 weken. Ik snap niet zo goed waarom de volle blaas nodig is :(

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als de echo uitwendig gemaakt wordt hebben ze dit graag omdat de blaas de Baarmoeder omhoog duwt en dus de baby beter te zien is.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Heb afgelopen week de nekplooiecho gehad. Van te voren moest ik nodig plassen en ik had er helemaal niet meer bij stil gestaan. Zit ik op de wc te plassen, lees ik een briefje aan de muur 'bij termijnecho en nekplooimeting graag met volle blaas komen'...
    Oeps, vergeten! Gauw afknijpen en dus met een halfvolle blaas de echo laten doen.. Geen probleem hoor!

Deel Deze Pagina