Hoi, ik weet dat je dit natuurlijk helemaal zelf mag uitmaken. Maar ik ben erg benieuwd wanneer jullie het leuke nieuws verteld hebben en op welke manier? Ik vind het wel leuk om voor de ouders iets speciaals te doen...
Hoi, Ik heb voor mijn ouders een mooie kaart gekocht met kleinkind op komst en daar de echo in gedaan. Mijn moeder vond het geweldig! ze kon het niet geloven en mijn vader droomde gelijk weg over een klein voetballertje. Op mijn werk heb ik het afgelopen maandag verteld. Beetje met hints die ik weggaf. sommige collegas vonden dat ik traalde en ik vertelde dan maar waarom. Iedereen is super enthousiast. maar er zijn nog meer manieren om het te vertellen hoor!
Wij zeggen het na onze eerste echo ... Als we weer terug zijn gaan we gelijk naar mijn ouders.. Die vertellen we het natuurlijk als eerst... Mijn vriend heeft helaas geen ouders meer ... En als 3e vertellen we het tegen mijn oudste nichtje.. Want die is dan jarig er daar moeten we s'avonds heen.. Dan weet gelijk de hele familie het De volgende dag gaan we naar Eindhoven daar komt mijn vriend vandaan en dan gaan we naar zijn oma en de rest van zijn familie en vrienden om alles te vertellen
de ouders hebben we het vrij snel vertelt me moeder met de test me schoon moeder met wol en breinaalden en me stief moeder met de vraag of ze nog weet hoe ze sokjes moet breien. de rest van de familie hebben we het pas vertelt met 12 weken omdat je dan de kwetsbaarste tijd voor bij bent ( +/- 3 maanden)
We hebben het onze ouders en zussen meteen verteld, ze zijn allemaal dol-enhousiast! Het werk en de rest van de familie + vrienden vertellen we het pas na de 1e echo, dus nog 4 weekjes wachten
wij hebben het onze ouders meteen verteld, en 2 of 3 beste vrienden en nog een paar familieleden ook al eerder. De rest hebben we t verteld na de goeie echo
Ik was 5 weken zwanger toen ik teste (ik durfde niet eerder) en we zijn toen 's avonds na het werk naar onze ouders gegaan om het te vertellen. Ze wisten ook dat wij bezig waren om zwanger te raken, dus dan kun je het toch niet geheim houden. We hebben voor de opa's en oma's een mok gekocht bij prenatal met de tekst: voor de liefste oma/opa. Maar ze hadden het al geraden voordat ze het cadeautje hadden uitgepakt.
Ik heb het mijn moeder en vriendin wel meteen verteld, ik was toen net 5 weken zwanger. De rest krijgt het +/- na 3 maanden te horen. Ik ben dan al bij de VK geweest en de echo is dan ook gemaakt. Dan kan in ieder geval iets laten zien
Wat grappig, we lopen bijna gelijk... Wat was jou eerste dag van laatste ongi? Bij mij was het 9 februari Gaat alles goed verder?
Wij geven dit weekend een Paasborrel en gaan het dan aan iedereen vertellen, ik heb er zo'n zin in! We hebben bewust gewacht tot NA de 12wk echo. Onze ouders hebben we het al wel eerder verteld met 6wk. Volgende week ga ik het ook op het werk zeggen en trakteren. Veel plezier met vertellen!
ik heb het mijn ouders en die van men vriend meteen verteld en de rest heb ik rond de 10 weken verteld grtjes
Wij hebben het ook gelijk tegen ouders, zussen en broers verteld, de rest die het wil horen mag dat na de echo
Ik zag dat wij ook aardig bij elkaar in de buurt zitten! Mijn 1e dag was 5 feb, mijn huisarts ga me de uitgerekende datum 12 nov. Maar ik moet natuurlijk nog naar de Verloskundige. Ik ben gelukkig (nog) niet misselijk, maar heb wel een vreemd gevoel in mijn buik. En jij? Groetjes
Wij hebben het verteld aan onze ouders toen ik 5 week zwanger was omdat ik het al heel vroeg op mijn werk moest vertelen omdat ik in de verstandelijk gehandicaptenzorg werk met clienten die veel agressie vertonen word er zo snel mogelijk een andere werk plek voor mij gezocht. Maar onze vrienden en de rest van de familie weten het nog niet dat zeggen we niet eerder dan 12 week. Gr.Annelies
ik heb 's morgens positief getest en 's avonds stonden we al bij mijn ouders en oudste broer op de stoep. We hadden hiervoor gekozen omdat mijn vorige zw een buitenbaarmoederlijke was. Mijn ouders en oudste broer zijn toen een hele grote steun voor ons geweest.
Hey dvz, dan loop ik precies gelijk met jou. Wij geven 2e paasdag een paasbrunch voor mijn familie, dan vertellen we het hen, hoewel ik het nog wel vroeg vind. 's Avonds even naar m'n schoonouders. Maar hoe ik het precies ga brengen weet ik nog niet. Wat mij betreft even tussen neus en lippen door, maar dat vind m'n vriend niet leuk. Volgens mij verwacht niemand het bij ons... M'n vriend wil het graag aan de rest van de wereld vertellen, maar ik vind het daar nog echt te vroeg voor. Hij wel op z'n werk vertellen en ik niet vind ik ook onhandig, zal je altijd zien dat het via via toch bij mijn werk terecht komt. (we werken in dezelfde stad, redelijk dicht bij elkaar) Mag pas 10 april naar vk, dat duurt nog wel erg lang..... Ik heb overigens helemaal nergens last van, niet misselijk of niets, alleen het gevoel megaborsten te hebben.
Aangezien ik voor mijn eigen moeder niks geheim kan houden wisten mijn ouders het eigenlijk meteen nadat we de test hadden gedaan. Toen was ik ongeveer 7 weken zwanger. Een vriendenstel van ons wist het als eerste (na ons natuurlijk) omdat zij ook de enige waren die wisten dat wij gestopt waren met de pil. Mijn schoonouders hebben we het met de jaarwisseling verteld door ze een cadeautje te geven. Mijn schoonvader een drinkfles en schoonmoeder een fopspeen. Mijn schoonmoeder begreep het meteen, bij schoonvader viel het kwartje wat later. De broers van mijn vriend hebben we het verteld door ze de echo te laten zien. En bij de eerste echo waren wij precies 12 weken. En daarna kreeg iedereen het te horen, want de broers waren ze trots dat ze het meteen het hele dorp door hebben geroepen.
Hoi foetbal, ik vind het aan de ene kant ook nog wat vroeg om het te vertellen hoor, maar ik ben zo opgewonden dat ik het zo graag aan onze ouders wil vertellen... Dus we hebben besloten het vanavond aan hun te vertellen en dit weekend aan de broers/zussen. En verder moeten we proberen onze mond te houden, want dan wil ik echt rond de 10/12 weken zitten. Ik moet de vk nog bellen voor een afspraak. Ik ben ook (nog) niet misselijk, wel hele gevoelige tepels en een raar gevoel in mijn buikt. Ohja, ik heb wel last van mijn eetlust (minder). Maar verder helemaal top!
Wij hebben het gelijk aan ouders/schoonouders/broers en zussen verteld. Mijn schoonmoeder was toevallig jarig, we vertelde haar dat we een cadeautje voor haar hadden maar dat ze het pas in augustus (uitgerekende datum) mocht uitpakken.......? Hahahaha die reactie, om nooit te vergeten.
pff het is zo moeilijk om geheim te houden ! ik heb het gelijk aan mijn beste vriendin verteld en met 8 weken aan mijn moeder. Mijn zus wist het al eerder omdat ik met 7 weken mijn vader heb begraven en het fijn vond dat er iemand was die wist wat er aan de hand was! Mijn schoonouders hebben we het ook met 8 weken verteld en mijn schoonmoeder hield het niet droog haha! Ik kan bij steeds minder mensen mijn mond dicht houden dus het duurt niet lang meer totdat iedereen het weet Vond het een moeilijke beslissing wel of niet vertellen voor de twaalf weken! Liefs