Hoi dames, Ik ben vanaf vandaag gemeld bij de UWV ziek door zwangerschap. Mijn werk omstandigheden zijn niet goed voor de baby, nachtdiensten en harde muziek. Nou vroeg ik me af of er meer dames zijn die nu een ziektewet uitkering ontvangen voor hun verlof en wat mij te wachten staat? Moet ik vaak langs komen? Kan me niet voorstellen omdat ik niet kan werken door de werkomstandigheden. Mag ik ook op vakantie? Heb veel opgezocht op Google maar kom niet echt ver, behalve de korte antwoorden die op de UWV pagina staan...
Ik heb vanaf het moment dat ik meldde dat ik zwanger was in de ziektewet gezeten (hoog risicovol werk). Ik ben 1 keer gebeld, that's it. Aangezien bij mij de situatie zodanig was dat ik sowieso niet terug zou keren in mijn normale werk gedurende mijn zwangerschap was het niet nodig hier verder nog wat mee te doen. Oh ja, ik ben ook1 keer bij de arbo arts geweest.
Ik ben nu gedeeltelijk ziek gemeld ivm zwangerschapgelateerde problemen. Heb telefonisch contact gehad met ARBO-arts en week later heeft iemand UWV gebeld. Na uitleg was het duidelijk, hoefde ik nuet langs te komen en is alles ingang gezet. Ik begrijp alleen niet hoe het zit met de uitkering. Ging er vanuit dat ik gewoon mijn volledige salaris zou krijgen, maar door de berekeningen en brieven die ik krijg begrijp ik niet helemaal hoe het nu zit. Lees graag even mee.
Die brieven moet je negeren, ik heb wel 10 van die krengen gehad aangezien ik meerdere dienstverbanden heb gehad/heb. Jij krijgt gewoon je loon doorbetaald door je baas, tenzij je uit dienst zou gaan, dan krijg je de vergoedingen zoals ze in de brieven staan rechtstreeks aan jou uitbetaald.