Wat moet ik van deze echo denken na bloedverlies

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Marlee16, 23 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Meiden ik heb even een nieuw topic gestart,

ik had vorige week bij 5 weken zwangerschap een bloeding, woensdag erna echo met lege baarmoeder, dus ze dachten miskraam...Nu moest ik woensdag en vrijdag bloed prikken op hcg en mijn hcg is gestegen. Niet verdubbeld wat wel weer minder was maar wel zodat ze toch dachten er iets wat nog op een zwangerschap wijst in mijn lichaam. En nu op de echo was er wel "iets" te zien, ik was niet echt overtuigd van een goed zakje met vruchtje, maar wat moet ik hier van denken??? Pffff Ik ga kapot. Ik was mijn derde miskraam al aan het verwerken, nu krijg ik weer hoop en zal je zien volgende week knal ik weer de diepte in!

Bijgevoegde bestanden:

2. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Jeetje hoe kan dat nou! Als je mij vraagt is dat een vruchtzakje...hoe kan dat nou!? Wat was de hcg woensdag en wat was het vrijdag?

Marlee16 vindt dit leuk.
  3. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Erg he! Zo gemeen! Het zal wel weer niet goed zijn straks...Ik snap er ook niks van...Ik vind het ook wel een redelijk rondje maar wat er in zit vind ik beetje vaag, kreeg ze er ook niet goed op eerst. Mijn hcg was woensdag middag 4 duizend nog wat en vanmorgen 6 duizenden nog wat.. dus niet verdubbeld maar na de bloeding wel verhoogd .Ze zei ik zit op het randje van wel goed hcg...zondag moet ik terug precies 48 uur later en dan gaan ze kijken of het weer gestegen is....

4. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Lijkt een een vruchtzakje met dooierzakje. Ik duim voor je! Wel gek zeg hoe dat allemaal loopt.

Marlee16 vindt dit leuk.
  5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    HCG hoort om de dag te verdubbelen. Als het HCG niet voldoende stijgt, dan is dat vaak niet zo'n goed teken. Ongeacht of de hoogte binnen bepaalde normen valt. De mate van stijging zegt meer dan de exacte waarde.

Als je vorige week vijf weken zwanger was, dan ben je nu ruim zes weken? In dat geval zou er meer te zien moeten zijn geweest op de echo, als deze inwendig is geweest. Maar hoe zeker ben je van het moment van de eisprong en je zwangerschapsduur?

Ik hoop natuurlijk voor je dat het goed zit, succes!

Marlee16 vindt dit leuk.
  6. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    De gynaecoloog denkt ook dat als het wel goed is, dat ik korter zwanger ben en de ovulatietest niet helemaal nauwkeurig is geweest...
    Hcg was inderdaad op het randje vond ze...maar ze vond het wel echt heel gek dat het gestegen was en er nu wel meer te zien was dan woensdag...Ben zo benieuwd naar mijn hcg morgen...

7. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Hoi Marlee! Wat een rollercoaster zeg! Ik ga voor je duimen, het is je zo gegund! :thumup:

Marlee16 en Number2 vinden dit leuk.
  8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wanneer was je positieve ovulatietest? Eerlijk gezegd vind ik alles bij elkaar ( ovutest die niet helemaal klopt, bloeding, echo's die twijfelachtig zijn en hcg wat laag is e niet verdubbeld) geen goed teken.
    Wonderen zijn de wereld nog niet uit maar wees voorbereid.
    Duim voor je

Marlee16 vindt dit leuk.
  9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ah meis wat een spanning weer.
    Het kan twee kanten op...maar ergens heb ik er een hard hoofd in
    :( De echo laat een zwangerschap van zo'n 4wk zien. Je moet toch al 6wk zijn...dan had je minimaal een embryo moeten zien. Vaak al met kloppend hartje.

Dus óf je bent 2wk korter zwanger....óf het is toch niet goed. Ga uit van het ergste, dan kan het alleen maar meevallen.
    Sterkte!!

Marlee16 vindt dit leuk.
  10. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Die verdubbeling van het hcg zou ik me niet zo druk om maken. Hcg verdubbelt tussen de 40 en de 70 uur en er zat nu minder dan 2 dagen tussen.

Maar...een langzame start (uitgaande van je ovulatietest) is volgens mij zelden een goed teken. Ik heb vorig jaar zomer zo nog weken hoop gehad. Ondertussen bleef er groei zichtbaar, maar uiteindelijk was het met 9 weken alsnog een miskraam.

Deze zwangerschap was bij mij met exact 6 weken overigens ook nog geen embryo te zien, maar een weekje later wel met kloppend hartje.

Het is zo lastig aan het begin om echt te weten hoe het afloopt. Ik hoop dat je vandaag wat meer duidelijkheid krijgt!

Marlee16 vindt dit leuk.
  11. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Meid succes met hcg meten vandaag! Laat je ons weten wat de uitslag was?

Marlee16 vindt dit leuk.
  12. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Dit is geen echo bij 4 weken zwangerschap want dan zie je praktisch niks. Het past eerder bij 5 weken.

Marlee16 en Raaf92 vinden dit leuk.
  13. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Nou ik ben nog niet heel veel wijzer geworden pffff nog een week in spanning maar ik heb niet zoveel hoop meer...wat een gedoe zeg steeds in die vroege fase...
    Mijn hcg is wel omhoog gegaan maar net niet verdubbeld...de gynaecoloog zegt dat dat opzich nog niks hoeft te betekenen. De echo was weer compleet vaag! Ze kreeg het echt niet duidelijk in beeld...pfff...er zat wel weer wat maar het was zo vaag, zakje leek wat kleiner en minder scherp zeg maar, terwijl het iets wat er in zat groter leek. Mijn baarmoeder lag wat omhoog ofzo dat wel. Ze durfde er niks over te zeggen nog...opwekken vond ze een te groot risico ivm stijgende hcg en toch de vraag wanneer mijn eitje werkelijk is geweest. Vrijdag mag ik terug en dan is het erop of eronder. Pfff lange week!
    Ergens hoop ik dat ik vanzelf ga bloeden want ik wil het niet weer moeten opwekken. Maar ergens hoop ik natuurlijk helemaal niet op bloed en gewoon een goede zwangerschap.

14. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Wat zag jij met de echo van 6 weken?

15. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Mijn test was 24 en 25 mei positief...
    Ja ik ga nu wel van het ergste uit, maar omdat we daar na de bloeding met een lege echo zaten ( daarvoor nog geen echo gehad) en twee dagen later wel ineens een zakje te zien met wel stijgend hcg kregen we toch hoop en wat de derde miskraam nog net niet een feit....

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh meis wat een achtbaan! Dit word een zenuwslopende week voor je. Hoe hoog was je hcg?

Bij mijn echo met 6w2d zagen we een vruchtzak, dooierzak en in de vruchtzak het embryo van 6mm met kloppend hartje.

Ik hoop zo dat je vrijdag positief verrast gaat worden.

17. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ja de vorige miskraam was ook al zo een achtbaan vreselijk! Hoop, geen Hoop, Hoop...mijn hcg was 9000...er zat wel een wit iets in maar ze kreeg het er echt moelijk op....

18. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Een vruchtzak met dooierzak, meer niet. Ze gaf toen ook aan dat je met dat termijn een vruchtje niet in beeld kan krijgen als t tegen de wand aan zit en het extra lastig was omdat mijn baarmoeder naar achteren gekanteld was.

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hcg is idd hoog genoeg lijkt me voor de termijn? Wat zei gyn daarvan?
    Maar wat een spanning zeg! Hoop voor het beste!

Jeanney6 vindt dit leuk.
  20. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    En hoe was je vruchtzakje? Sorry hoor hihi...groot of klein?

Deel Deze Pagina