slecht echo.. Wie heeft dit ook gehad?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by jvd1, Feb 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jvd1

jvd1 Actief lid

Aug 3, 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    Hoi!

Ik ben 8 weken en 4 dagen zwanger.. Vandaag bij de VL geweest voor de eerste echo. De baarmoeder was goed gegroeid.. Nu begin ze uitwendig.. ze kreeg het vruchtje niet goed in beeld... TOen inwendig en ook dat lukte niet goed.. Ze zag dat het vruchtje kleiner was dan 8 weken en 4 dagen..
    Ze heeft het gemeten ( voor zover dat kon) en het kwam uit op 7 weken en 2 dagen.. Helaas kon ze geen hartje zien kloppen...

Helaas moeten we nu wachten op een miskraam...

Ik moet wel eerlijk zijn tegen mezelf.. Met mijn dochter heb ik ook een echo met 9 weken gehad.. deze was heel duidelijk.. Deze was heel onduidelijk dus ik ga er van uit dat het dan ook niet goed is...
    nu vraag ik me iets af.... FOut is fout en als t niet anders is dan ik het niet anders.... maar... Ik kon het vruchtje ook niet goed zien...Het hele beeld was één wazige bedoeling... zou ze het niet ook mis kunnen hebben?? Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Ze kunnen het altijd mis hebben! Ik heb ook 2 weken gewacht op het doorzetten van een miskraam en ipv een miskraam heb ik een prachtige dochter gekregen. Ik was alleen iets minder ver, iets van 6 weken en 4 dagen ofzo.

Heb je nog een afspraak in de planning staan?

3. debende

debende Bekend lid

Dec 14, 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    Je kan altijd het ziekenhuis bellen en je verhaal voorleggen. kunnen ze altijd nog een echo maken;)

sterkte in ieder geval!!

4. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier was het helaas 2 keer erg goed te zien dat het fout was.. Echter heeft de vk bij mijn schoonzusje ook een grove fout gemaakt. Na 3 miskramen teste ze week positief en ging ze naar de vk voor een echo en werd naar huis gestuurd met het nieuws dat ze verwachte dat het een miskraam ging worden (te klein) en dat ze 3 weken later maar terug moest komen. Sorry zo stuur je iemand niet naar huis en zeker niet na al 3!! eerdere miskramen.

Ze heeft zelf het zkh gebelt en mocht enkele dagen later komen waar ze een prachtig vruchtje zagen, precies op termijn, mét hartactie :)
    Ik heb de vk's en hun rot apparatuur niet meer zo hoog ;)

5. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hoi hoi,

Bel AUB naar een ziekenhuis voor een echo door een gyn!!
    Ik heb 2 inwendige echo`s gehad en die waren ook super wazig en konden niet goed inzoomen. Ze kon het ook niet goed opmeten!!
    Daarna in het ziekenhuis wel!!

Hoop dat je snel terecht kan en dat alles in orde is!!

Liefs van mamatje

6. jvd1

jvd1 Actief lid

Aug 3, 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    bedankt voor jullie reactie...

VOlgens de VL was het echt einde verhaal... Nu besloten om toch even af te wachten en als er niks gebeurd te bellen naar de GYN...
    Maar ik ga er gewoon van uit dat het is afgelopen....

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Je hoort het zo vaak dat je teruggezet wordt bij mij dus ook. Je denkt verder te zijn en dan vervolgens is de eisprong/innesteling later. Wacht dus wel eerst af voordat je tabletten gaat slikken en/of andere ingrepen gaat doen voordat je het echt zeker weet.

In ieder geval sterkte

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb bij mijn jongste bij 9w+3 dagen een echo gehad bij de gyn en toen kon ze het vruchtje ook niet goed zien en ook geen hartactie. Echo's zijn zowel inwendig als uitwendig gemaakt en sommige waren heel wazig en op anderen dacht ze wat te zien.
    Ze gaf aan dat er toch een behoorlijke kans was dat het mis zou gaan. Twee dagen later moest ik terugkomen en toen was er wel hartactie! Nu ligt er in de kamer naast me een 13-maand-oude dreumes! Dus hopelijk komt het goed, meid...

Share This Page