Goedemorgen.. Ik ben inmiddels 27 weken zwanger van ons 3e kindje.. nu heb ik veel nachten dat ik heel slecht slaap. mn man doet vaak 2 dagen in de week chauffeuren..en moet dus vaak vroeg op. Maar als hij er dus uit moet.. kan ik niet meer slapen. ook als hij thuis is heb ik veel nachten waarin ik vaak wakker ben. Heeft iemand tips hoe ik meer slaap kan krijgen?? we hebben nog 2 kindjes en vragen overdag natuurlijk ook de aandacht, en soms merk je dan dat je toch energie te kort heb en ben je soms niet in de stemming om wat met ze te doen. K probeer s middags ook wel even te liggen..maar gewoon die slapeloze nachten..zijn er meermensen die dit hebben? en wat kan ik er tegen doen??
Pff vervelend hoor. Ik kan 's nachts ook slecht slapen (door de pijn in mijn bekken en banden) maar gelukkig kan ik dat in de ochtend weer lekker inhalen. Met kinderen is dat inderdaad een stuk lastiger. Maar heb helaas geen tips voor je
wel fijn dat je even reageerd..kan ook niet echt zeggen waar het van komt..heb niet echt overdreven pijn of iets dat ik zeg daar komt t van...maar goed wel fijn dat je hier zo af en toe s nachts afleiding heb
Ik ben ook vaak 's nachts wakker. Ik word sowieso elke keer als ik me moet omdraaien wakker omdat dat heel pijn doen. Daarnaast ben in meestal zo standaard rond 3 uur wakker en dat is over het algemeen zonder aanwijsbare reden. Ik lig dan vaak wel een uur of soms meer wakker! Ik kan dan mijn hoofd niet meer stil zetten. Niet dat ik lig te piekeren, maar er schiet dan gewoon veel doorheen. Mijn enige oplossing is mijn vriend wakker maken (al is dat misschien niet zo aardig, maar gelukkig vind hij het nooit erg). Ik ben ooit bij een haptonoom geweest en die heeft me geleerd dat ik teveel in mijn hoofd kan zitten en dan "vergeet" dat ik ook een een lijf heb (dat klinkt een beetje raar he ). Als mijn vriend dan 's nacht op mijn rug of arm kriebelt, dan kan ik uit mijn hoofd weer in mijn lijf komen. En dan slaap ik daarna gewoon weer. Soms wil ik hem niet lastig vallen en dan ga ik op de bank zitten (geboortekaartjes zoeken ofzo ), maar dan duur het echt veel langer voordat ik weer kan slapen. Het is wel heel vervelend dat dat voor mij de enige oplossing is (en dat ik vriendlief daarvoor nodig heb)! Ik slaap liever gewoon door! Met een fulltime baan is het lastig bijslapen overdag.
Ik heb het ook zo erg! Moeilijk inslapen, en als ik dan eenmaal slaap op de meest onmogelijke tijden weer wakker worden (tussen 3 en 6 uur)... Ben nu ruim 24 weken. De baby is ook erg druk in de buik bezig 's nachts, zo hard dat ik er soms wakker van wordt. In het begin vond ik dat wel grappig, maar nu niet meer zo... Zeker niet omdat ik wel nog gewoon 32 uur p/w werk... Vanavond maar eens 'dormeosan' proberen (mag van de VK), kijken of dat helpt... Iemand anders nog tips voor slaapmiddeltjes die je tijdens de zwangerschap veilig mag gebruiken? Bedankt alvast!
Ik heb ook al twee kindjes. Wat ik doe is gelijk met hun naar bed rond half 8 en dan slaap ik zo diep tot eem uur of 9 . DAn ben ik weer wakker tot 22.00 -22.30 en dan ga ik voor de rest van de nacht voor zover dat lukt. Ben ook regelmatig wakker , is het niet van de kinderen , dan wel van iets anders. Gelukkig voel ik me verder niet heel moe overdag , maar 's avonds heb ik het echt even gehad.
ook hier 1tje met slaapstoornis ben nu 28 weken en wordt zeker 3x per nacht wakker! ook ik werk nog gewoon 35 uur per week dus vermoeiend is het zeker te weten!! plus ook ik heb een actief nachtkindje! zodra ik ga liggen begint in mijn buik de disco! hahaha jammergenoeg heb ik geen tips voor je.... uitzingen denk ik maar.... liefs dnise
hier gaat het slapen ook erg moeizaam. ik ben wel erg moe daar ligt het niet aan maar op mijn zij kan ik niet slapen omdat ik dan verga van de pijn door bekken instabiliteit. en op me rug krijg ik het erg benauwd echt een oplossing heb ik niet voor je helaas. zelf hoop ik gewoon dat ik op een gegeven moment in slaap val. maar de meeste nachten ben ik helaas toch wakker
ik heb het ook...ik kan wel goed inslapen omdat ik gewoon om 21uur s avonds kapot ben en mijn ogen niet open kan houden..vervolg 1 uur s nachts wakker om te piesen...en vervolgens om 3uur weer..ook pijn in mijn bekken als ik op mijn zij lig...5 ur eruit..dan moet vriendlief opstaan..en dan duik ik daarna weer terug maar kan ik niet meer slapen! zit 100% in de zw dus thuis...dan kan ik s middags wel een tukje doen omdat ik rond 16 uur dood moe ben...maar dat doe ik dan niet mee omdat ik dan pas rond een uur of 19 pas wakker word en dan echt nergens geen zin meer in heb..koken bijv. dus dan maar s avonds vroeg naar bed! Raak er gelukkig nog niet gefrustreerd door ofzo..denk maar zo..kan ik alvast wennen voor straks en in het weekend slaap ik weleens bij s middags..
hoihoi Ik heb bij de eerste 40 weken slecht geslapen tot bijna niet. Dat ik met de raam open reed omdat ik bang was in slaap te vallen. Echt drama, het was zo erg dat ze me de laatste weken van de zwangerschap slaaptabletten hebben voorgeschreven. Omdat ze dachten dat ik de bevalling niet meer aan zou kunnen. Echt vreselijk! vooral de laatste weken. Laatst kreeg ik een tip die werkt! 2 paracetamols te nemen als je niet kan slapen en het werkt! Bij mij, vriendinnen moeder enz. Ben erg blij met deze tip. had ik graag eerder geweten!
Ik heb er ook veel last van, elke nacht lig ik wel een paar uur wakker en kom ik amper nog in slaap. Dit komt mede omdat mijn neus steeds dicht zit en ik het benauwd heb. Ik maakte me er eerst niet druk om, maar nu de bevalling dichterbij komt maak ik me steeds meer zorgen of ik tegen die tijd wel goed uitgerust ben .
Inmiddels zijn we weer even verder, en het slapen gaat gelukkig weer ietsje beter... Idd of een paracetamol voordat ik ga slapen, of van die dormeosan pilletjes, preventief alvast een Rennie P), kussen tussen de knieen en warme kruik tegen de rug... Morgen krijg ik eindelijk mijn nieuwe matras, dat helpt misschien ook wel Succes voor iedereen met de kleine nachtbrakertjes, discodansertjes en voetballertjes xx
Mijn man is ook chauffeur en moet óf (zoals morgenochtend) om half 5 op, óf hij komt rond 6en smorgens thuis van nachtdienst.... Aangezien hij niet zo snel wakker wordt van de wekker en ook niet zo zachtzinnig is, word ik ook altijd wakker. Ik lig dan zo 1-1.5 uur wakker. (heb ook last van wiebel-ben en brandend maagzuur, jippie) Wat bij mij wel iets helpt, is een puzzeltje sudoku maken, dan denk ik nergens aan, behalve aan die puzzel en dan val ik iets sneller in slaap...
Pfff sinds ik zwanger ben slaap i k ook heel slecht Vannacht ook ik werd echt om de uur wakker, toen dacht ik van nou ik ga opstaan dat was dus om 5 uur , nou zit ik beneden onder een deken met kop koffie
Tja, lekker doorslapen is er voor mij ook al een tijdje niet meer bij. Vaak naar de wc. En ik weet niet goed hoe ik moet liggen. Buik in de weg en pijn in schaamstreek. Verder denk ik ook dat ik nu ook in mijn hoofd onbewust bezig ben met de aanstaande bevalling en dat ik daardoor slecht slaap. Droom ook veel en gekke dromen. Zal allemaal wel te maken hebben met wat er over ongeveer 2 weken gaat gebeuren
slapen wat is dat...haha. Ik slaap ook heel slecht lijkt wel of ik steeds minder uur kan slapen. Als ik van8 alles bij elkaar 3,5 uur heb geslapen is het veel. Ja idd loop dr bij als een lijk maja moet toch door heb er ook nog 1 van 2,5 rondlopen. Maja TIPS altijd welkom
Ik heb 't in lichtere mate dan de meesten van jullie, slaap de ene nacht duidelijk beter dan de andere. Vannacht werd ik om half 4 wakker en ik had er net zo goed uit kunnen blijven want daarna was 't niks meer. Ik moet ook standaard 's nachts er een keer of 3, 4 uit om te plassen (kleine ligt in stuit en kan nogal 's in mijn blaas trappen...heerlijk ). Meestal kan ik dan wel weer gemakkelijk in slaap vallen, maar eens in de zoveel dagen dus niet en blijf ik wakker. Ik heb geen pijn of zo, hoogstens mijn heupen een beetje zo tegen de ochtend aan, maar dan draai ik maar weer 's om. Ik probeer ook van alles trouwens, warme melk (word je wel lekker soezig van vaak - ik wel tenminste) een beetje lezen, spelletje doen op m'n telefoon , mp3 speler even zachtjes aan en wat mij erg helpt is mij elektrische onderdekentje! Lekker oubollig misschien, maar het helpt wel! Anders lig ik maar te draaien en naar de ademhaling van m'n vriend te luisteren en daar word je vaak ook niet vrolijker van. Als ik lekker warm ben word ik ook eerder loom en slaap ik weer sneller. Ik ga eigenlijk ook nooit later dan een uur of half 9 naar bed, soms zelfs nog eerder. M'n vriend komt er dan gezellig bij liggen en dan kijken we even t.v. of een filmpje. Tegen tienen ben ik dan vaak wel weg en slaap in elk geval de eerste uurtjes stevig achter elkaar.
T is nu nog steeds rommelig. de ene nacht lig ik ieder half uur wakker, de andere nacht mag ik weer wat meer slapen... maar je word soms stapel van..filmpje helpt wel meer glukkig. K denk maar zo, nu gewoon de weekjes maar aftellen, en wie weet gaat t net als bij onze zoon. Hij sliep 7 dagen na geboorte al helemaal door:O...Ik teken er voor!! dan kan ik weer lekker slapen..positief blijven zien
hier ook zo'n geval. Ik neem vriend erin mee. Hebben de matrasbeschermer op matras liggen. Dat kraakt als ik beweeg. Hij heeft dankzij mijn gedraai al 2 nachten slecht geslapen. Eerste nacht draaide ik in slaap. Vannacht om 4 uur wakker geweest, viel dit keer mee. Tot half 5. Daarna heb ik door geslapen tot 7 uur. Erg netjes voor mijn doen. Mij werd als tip gegeven later naar bed gaan. Nou, dat het ik afgelopen avond gedaan. Was echt moe. Maar om 4 uur stond ik weer naast mijn bed hoor! Mijn schoonmoeder zegt dat ik een één of ander pam medicijn mag. Mensen in de zorg weten dat dit voor onrust is. Nou, sorry. Mijn gevoel zegt dat dit niet mag. Het weerwoord van haar is dat zij het 24jaar geleden bij haar jongste zoon ook slikte. De volgende dag is hij geboren. Ze liep toen 2 weken overtijd en zou volgende dag ingeleid worden. Voor de rust en slapen kreeg zij van vk zo'n ding. Zegt ze, je mag het wel nemen hoor. Hoef je niet te overleggen met je vk, want ik heb het ook gekregen en V. Is gezond ter wereld gekomen. Ja, maar bij haar zou ze de volgende dag ingeleid worden, wie weet hoe lang het bij mij nog duurt? Probeer iedere middag te rusten. Het is mij opgevallen dat ik enkel de kans krijg om te rusten in de middag als schoonvader thuis is. Gister heeft schoonmoeder 3 keer gebeld. En waarvoor? De pleister van de wond van de hond is er af, dat ze niet durft te rijden met mijn auto door de sneeuw (omdat haar auto gister bij garage was voor onderhoud heb ik haar mijn auto geleend) en of ze wel de goede koffiepads had gekocht. Zwager heeft voor zijn nieuwe keuken zo'n dolce gusto gekocht. Die hebben wij ook. Dit alles kan zij niet vragen of zeggen in 1 telefoongesprek. Ze belt dan eind van de ochtend, rond middageten en rond rusttijd echt midden in de middag. Doet ze al vanaf donderdag. Gisteravond ging vriend haar auto terug brengen en mijn auto meenemen. Komt hij mij halen bij zwangerschapsgym. Zegt hij ik snap waarom ze je zo vaak belde. Schoonvader is op cursus 2 dagen. Dus ik kan mijn lol op vandaag. Ik weet inmiddels de aan en uit knop van huistelefoon te vinden. Dacht dat dat ding niet uit kon. Dus wel. En wie zeurt het hardst dat ik moet rusten? Schoonmoeder!