Rug en tepels

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door RedRose, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi,

Vraagje.

Ik ben nu 10 weken zwanger en ben vorige week door mun rug gegaan. Echt pijnlijk. Toen het net weer een beetje over (dag of 5 later) was ben ik er gewoon weer door gegaan... Heel erg irritant. Ik heb in sept een miskraam (missed Abortion) gehad. Toen geen pijnen oid gehad. Maar nu ben ik dus wel bang en zit ik dus de hele tijd te denken van; oh, rugpijn, als het maar niet fout gaat.... Heel erg irritant. Ik ben wel nog erg misselijk en alles terwijl dat de vorige keer in een keer weg was.... Wat zeggen jullie hier over?

Verder zijn mijn borsten enorm gegroeid en heb ik op mijn tepels witte korstjes.. wat is dat?

Groetjes RR

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

zoals al heel vaak gezegd, het wel of niet hebben van kwaaltjes of het plotseling komen of verdwijnen ervan zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Door de rugpijn, hoe vervelend het ook is, kan het niet misgaan!
    De korstjes op je tepel kunnen komen doordat je huid in de zwangerschap heel droog is, de huid van de tepel is heel gevoelig en zal snel barsten en dat geeft (witte) kortsjes. Je kunt er het beste niets op smeren, als je dat toch wilt doen bepanthenzalf en dan aan de lucht drogen. Wassen alleen met water, geen zeep of douchespul meer op je borsten. Het kan ook opgedroogde melk zijn, je ziet soms al heel vroeg dat de borsten wat melk produceren, maar dat droogt dan meteen weer op en zie je als kortsje. Het kan eventueel ook een schimmelinfectie zijn, maar dan is je tepel vaak rood en glanzend en heb je ook pijn en of jeuk. waarschijnlijk niets aan de hand dus.

Mirjam

Deel Deze Pagina