Hoofd kunnen voelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door azucena, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hoi,

Ik zit met een vraag die ik hier in het ziekenhuis niet zo goed durf te vragen aan de verpleegkundige!
    Eergisteren had ik last van veel gekke afscheiding (korrelige witte brokken). Dit heb ik aangegeven en ik ben getest op een schimmelinfectie, de uitslag moet nog komen.
    Maar nu wilde ik gisteravond kijken of ik nog steeds andere afscheiding had, dus ik voelde een klein beetje van binnen. En toen stootte ik eigenlijk vrijwel meteen met m'n vingertop tegen een harde bol. Als reactie bewoog de bol ook, dus ik denk dat ik het hoofdje van de baby gevoeld heb. Ik heb dat nooit eerder meegemaakt en heb er ook niks over gehoord of gevoeld tijdens inwendig onderzoek en echo's.
    Gisteravond heb ik ook last gehad van pijnlijke harde buiken en daarna voelde ik het hoofdje dus liggen van binnen. Maar ik vind het gek dat het zó laag ligt. De baby is nog lange niet ingedaald, maar hij ligt vaak wel met het hoofd naar beneden.

Maar ik vind het gewoon gek en kan er ook niet echt een logische verklaring voor bedenken.. Lijkt mij niet dat als een baby volledig ingedaald is je dat ook meteen bij de ingang van je vagina voelt. Dan kun je dus in principe geen (fijne) seks meer hebben op 't einde.

Hebben jullie misschien een verklaring hiervoor?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Meestal voel je het hoofdje inderdaad niet meteen als je een vinger in de vagina steekt. Ik vind het moeilijk dit zo te beoordelen. Het kan zijn dat het hoofd heel diep ligt inderdaad, maar nog wel met de baarmoeder mond eromheen natuurlijk. Toch zou ik het wel even bespreken met de verloskundige of arts. Ik kan niet beoordelen hoe diep het hoofd dan precies zit.

Groet evelien

Deel Deze Pagina