hartje klopt! Kans op miskraam kleiner?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Racegirl, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Hallo meiden!!!

Afgelopen vrijdag 19 augustus onze 1e echo gehad.... Super spannend en ontzettend mooi want alles zag er goed uit en het hartje klopte:). Volgens de verloskundige 8 weken en 4 dagen zwanger...joepie!!!
    Nu vroeg ik me af of de kans op een miskraam ook kleiner is nu het hartje klopt. Tuurlijk is er alijd een kans dat het nog fout gaat dat besef ik maar is die kans kleiner?
    Alvast bedankt!

Liefs

2. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Mijn gyn zei vorige week dat 10% van de zwangerschappen resulteren in een mk, maar dat dit nog maar 5% is als er een kloppend hartje geconstateerd is... Dus ja, de kans neemt af nu... Maar iedereen weet dat ie blijft bestaan he ;)

Ik vond het toch leuk om te horen....

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, die kans wordt idd kleiner. Ook omdat je dan op een goede manier al een heel aantal weken door bent. Het is natuurlijk niet precies na die 12 weken dat de kans kleiner wordt, maar vanaf dat het hartje klopt (met 8 weken meestal wel) wordt de kans steeds kleiner tot je een week of 16 bent. Daarna zijn het echt aparte gevallen waar het nog fout gaat. Dus het ligt deels ook aan de zwangerschapsduur, maar het hartje is daar natuurlijk een heel belangrijk en bijzonder onderdeel van.

4. Racegirl

Ok, bedankt voor je reactie. Tuurlijk blijft de kans bestaan maar die wordt dus zeker wel kleiner. Fijn om te horen! Bedankt voor je reactie!

5. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    je moet in je achterhoofd houden dat die kans er nog steeds in, maar als je het hartje al gehoord hebt .. wordt die kans héél klein hoor!

6. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Sorry ik wil je niet bang maken, maar wij hebben het hartje ook zien kloppen met 8 weken en met 10 weken en helaas ging het toch mis.

Met 13 weken klopte het hartje niet meer.
    Geheel onverwachts, zelfs de gyn had het niet meer verwacht, na die bloeding die ik heb gehad.

Het is dus geen garantie dat het niet meer mis kan gaan als je het hartje klopt.

Probeer positief te blijven, geniet van het prille geluk dat met de dag groeit in je buik

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ook hier hartje gezien en tis later gestopt.

Maar goed, de kans is gewoon veel kleiner als je het hartje hebt gezien, ik zou gewoon gaan genieten hoor!

8. Racegirl

Ja ik realiseer me ook dat het geen garantie is hoor, tuurijk kan het altijd nog fout gaan dat besef ik heel goed. Maar mijn vraag was of de kans kleiner wordt dat het fout gaat. Je blijft heel de zwangerschap een kans houden dat het misgaat. Een vriendin van mij was 28 weken toen het nog fout ging.
    Bedankt voor jullie reacties!

9. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Bij mij zeiden ze na dat het hartje klopte dat het dan voor 98% zeker is dat je met een paar maanden een (gezonde) baby in de armen hebt..

Gr.
    Carlien

10. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Volgens de statistieken is het inderdaad nog maar 5% kans op een miskraam na een kloppend hartje.

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier bij 1e zw.schap kloppend harte gehad tot de 13 week met echo op 15 weken bleek t hartje te zijn gestopt..

5e zw.schap hartje met 9 weken nog gezien.. met 10 weken was t al gestopt...

12. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn VK gaf aan dat een kloppend hartje bij 9wk5d nog maar 3 procent kans geeft dat het misgaat. Een heel erg kleine kans dus...

Helaas betekent het wel dat die drie procent bestaat uit mensen bij wie het daadwerkelijk alsnog mis is gegaan.

Zou er gewoon lekker van gaan genieten!

Deel Deze Pagina