Hartje klopt maar baby te klein

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door brownie1992, 9 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    hi dames,

Ik had vandaag de eerste vroege echo en moet volgendeweek terug.

Ze hadden mij op 6 weken gezet in eerst instantie nou ben ik vandaag met de echo terug gezet naar 5+4 ivm dat de kleine te klein is 2.8 mm. Het hartje klopt wel. Het kan twee kanten op en ik kan inderdaad korter zijn, maar dan zou ik op 8 dpo al positief getest moeten hebben en op 9dpo ook met clearblue positief. Gyn zegt dat het twee kanten op kan. Maar een kloppend hartje is toch vaak positief? Zolang die klopt dan groeit de baby toch ook? Of kan die blijven kloppen zonder dat de kleine groeit?

Bijgevoegde bestanden:

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier een negatieve ervaring gehad, vergelijkbaar met jouw situatie.
    Echo met 7 wk liet embryo zien van 6mm qua afmeting 6wk. Kloppend hartje.
    Met 8wk nieuwe echo, nog steeds kloppend hartje en gegroeid naar 8mm.
    Bij de echo met 12wk bleek het hartje gestopt, waarschijnlijk al 2 dagen na de 8wk echo.

Het kan idd alle kanten op, het enige wat je kunt doen is afwachten. Hopelijk gaat het bij jou wel goed!

3. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Bij jou is het al wel een flink verschil van 1 week. Hier gelukkig maar 3 dagen en het feit dat mijn ei idd later kan zijn geweest iniedergeval volgens mijn temperatuurkaart.

Hoop het inderdaad ook

4. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    Bij beide zwangerschappen ben ik 5 dagen terug gezet bij de eerste echo en de termijn echo weer 8 dagen vooruit :oops:.. dus wat ze mij elke keer bij de eerste echo zeggen maakt mij niet zoveel uit.. amper te meten op dat termijn en als het hartje maar (mooi snel) klopt

5. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Ik weet niet of die echt snel klopte zoals ik het zag gewoon normaal. Zoals je het op een YouTube echo filmpje ook zou zien. Nou moet ik ook wel zeggen ik ben inmiddels kind aan huis bij mijn arts dus ze vroeg mij zelf hoe lang ik wou wachten op de volgende echo. En een week was goed.

sannekrul vindt dit leuk.
  6. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Maak je nog echt geen zorgen! 2,8 mm kan prima bij begin 6 weken. Ik probeer een linkje te plaatsen naar een eerder topic hier, met een Duitse tabel. Dit heeft mij heel erg gerust gesteld toen er bij 6+2 krap 4mm werd gemeten, ze vonden het toen ook wat aan de kleine kant. Maar tot nu toe gaat alles goed en ligt de groei helemaal op schema!

Hierbij de link:
    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/lengte-embryo-vruchtzak-tabel-duits.506378/

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Je zegt dat je tempt?
    Mag ik je tempkaart eens zien?
    Wellicht kan ik er duidelijkheid uithalen voor je :)

8. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Hoop voor je dat het goed is.

Heb zelf wel n positief verhaal. Ik moest met 10 weken voor termijn echo. Bleek ik volgens de meting 8 weken en 3 dagen te zijn. Wel mooi kloppend hartje. Ik moest toen na 14 dagen terug komen. Dus dan zou ik volgens de nieuwe berekening 10 weken en 3 dagen moeten zijn en toen was het opeens weer 11.2.
    En ik had al van te voren aangegeven dat mijn cyclus altijd onregelmatig was. Maar als ik toen echt volgens de meting 8.3 was geweest had ik nog niet eens positief kunnen testen op de dag dat ik getest had.
    Nu ga ik altijd gewoon eigenwijs later voor de echo. Ons jongetje is nu 4,5 jaar en nog steeds klein.

Bij onze jongste zoon eerst ik ruim een week verder gezet ,maar die werd ook een week na de uitgerekende datum geboren.

Het is met die termijn lastig te meten.

Nu pas realiseer ik me soms wel dat het met mm oudste ook niet goed had kunnen gaan. Maar daar dacht ik toen niet aan

Hoop voor jou dat ze gewoon er naast zaten met meten

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Vind het raar dat de gyn zo vroeg en met zo’n klein verschil al zegt dat het twee kanten op kan. Ik heb met mijn laatste zwangerschappen steeds een echo gehad rond 6 weken en daar werd altijd bij gezegd dat het puur ging om te controleren of het op de goede plek zat en of er hartactiviteit was. Meten is op die termijn nog zo onbetrouwbaar! Een mm ernaast en het scheelt al direct een dag. Ik kreeg daarna rond 8 weken een tweede echo en daar werd wel gemeten. Ik duim voor je dat het allemaal goed zit!

10. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Bij mij helaas minder positief afgelopen bij de eerste twee echo’s ook teruggezet en beide niet goed afgelopen. Bij de derde zwangerschap kwam bij de eerste meting/echo precies uit wat ik ook berekend had en is altijd die datum gebleven.

11. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

Ik heb er op 1 dag een sleepdeprivit ofzo in staan. Eerst stond die op woensdag. Als ik die sleep er zonder die melding in zet pakt hij hem vrijdag als ik die er nu uit haal pakt hij hem terug op donderdag hij gaat dus niet naar woensdag terug. dus hij weet niet wat hij wil. Mijn temp was die vrijdag wel lager ondanks dat ik slecht geslapen had we hebben maandags seks gehad

Bijgevoegde bestanden:

12. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Klopt normaal ook maar in deze is hij twee keer zo klein dan zou moeten voor het termijn wat er gedacht werd gaf ze aan vandaar dat het benoemd is.

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Maar in je OP zeg je dat je 6 weken zou zijn en je nu dus op 5+4 bent gezet. Maar dat is dan toch niet 2x zo klein? Of volg ik het nu ff niet :rolleyes:

14. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Geen idee ze zij het zou rond de 6 mm moeten zijn en is nu 2.8 dus ik ging er van uit dat die in twee dagen inderdaad verdubbelde qua groei. Maar als ik mijn temp kaarten bekijk zit ik idd op 5.5 of 5.4. Ze gaf alleen aan een positieve test op 8 dpo is erg vroeg dus dat zou niet kunnen al betwijfel ik dat zelf.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou idd ook denken vrijdag 15 maart je eisprong.
    Dat maakt je vandaag dus 5+4 wkn zwanger :) en dat klopt de echo perfect :):)

En op 8 dpo positief testen kan heel goed hoor.
    Ik testte op 6 dpo al vaag en 7 dpo licht posi ;).
    Jouw innesteling was ws op 5 dpo gezien de dip:)

Annedore en brownie1992 vinden dit leuk.
  16. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

Dankje meid dit stelt me gerust heb nog even terug gekeken in gesprek met vader. Was idd 15 maart dat die dipte ik had hem toen gestuurd : Volgensmij gaat het fout of zijn we te vroeg geweest want ik heb een dip 2 dagen na eisprong. Hoop dat volgendeweek 6+4 is :D

EvitaDedu en sannekrul vinden dit leuk.
  17. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Een kloppend hartje met 5,4 is al super ! En jammer dat ze zijn gaan meten want 9 van de 10 keer meten ze nog niet eens tussen de 5 en 6 weken omdat als ze er iets naast zitten het zo alweer een aantal dagen kan schelen ..
    hier in het begin bijna een week terug gezet en me daar eigenlijk nooit druk om gemaakt en de termijn echo werd ik weer bijna een week vooruit gezet precies wat ik zelf altijd al dacht en zelf berekend had ..

Ik zie het echt nog wel positief in hoor !

brownie1992 vindt dit leuk.
  18. brownie1992

brownie1992 Bekend lid

9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

Heb het de papa ook verteld dat kans is dat op 15 maart pas ei heb gehad

Hij voelde zich meteen trots op de levensduur van zijn zwemmers Hahahahaha mannen xD zo terug gekeken ga ik me inderdaad geen zorgen maken. Als die dinsdag op 6+4 uit komt zit het vast goed.

19. RoosjeD

RoosjeD Lid

8 mrt 2019
    28
    10
    3
    Vrouw
    Ik had ook op 8dpo een positieve test en ben nu toch echt 30+2 weken

20. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    #20 EvitaDedu, 10 apr 2019
    Laatst bewerkt: 10 apr 2019
    Ik had bij de eerste echo (8w+5) twee dagen verschil, dus teruggezet op 8w+3. Bij de volgende echo op 12 weken stond ik een paar dagen voor ipv achter. Nu loopt beebje gewoon op schema.
    Hopelijk gaat het bij jou gewoon goed. Ik duim voor je :thumup:

Deel Deze Pagina