zwangerschap en de kattenbak?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door piepeloentje, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piepeloentje

24 mrt 2007
    8
    0
    0
    wassenaar
    :rolleyes: :(: Hallo iedereen,ik ben nu 7 weken zwanger,en heb n katje! T is n heerlijk beest echt waar! Maar ik heb eigenlijk altijd hinden gehad,dus weet weinig van katten en hun kattenbak. Bij onze eerste dochter had ik geem kat,maar nu n katertje. Ik doe de kattenbak zelf,maar ik krijg veel commentaar van iedereen! Pfffff. Ik verschoon m om de 2 dgn,en er liggen zeg maar 2 kranten in,daarop de steentjes. Dan gooi er n krant op als ik m open,pak de bak op,en gooi m leeg in de grijze bak die in de tuin staat. Dus eigenlijk snel en simpel. Dit kan toch geen kwaad?

Alvast bedank piepeloentje

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mocht je het perse willen doen, doe dan van die plastic handschoentjes aan.
    Je kan er nou eenmaal wel toxoplasmose aan overhouden en dat is niet goed voor de kleine in je buik. Veel mensen hebben dit al gehad in hun leven, ik ben hierop getest en blijk het ondanks 5 katten nooit te hebben gehad (dus dan loop je risico)

Als je de kattenbak leeggooit in de grijze bak dan komt er we een hoop stof vrij, dat viel mij op.

Maar het advies blijft toch echt, laat die bak aan een ander over.

Groetjes Daphne

3. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Tsja, ook ik wil je toch het advies geven om het verschonen van de kattenbak aan iemand anders over te laten. Wij hebben zelf drie katten, maar de kattenbak raak ik echt niet meer aan, dat is nu echt een klus voor mijn man geworden.....

4. kruimeltje

kruimeltje Actief lid

2 dec 2006
    101
    0
    0
    Hey,

Normaal gesprokenen komt toxoplasmose bij jonge katjes voor en bij katten wie veel buiten zijn.
    Mocht je toch zelf de kattebak willen verschonen gebruik dan wel handschoenen en goed je handen wassen na de tijd!

Veel succes met je zwangerschap

5. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    Ik heb ook altijd zelf de bakken verschoond, wel met handschoenen aan en daarna de handschoentjes weg en flink wassen met dettol wasemulsie....

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Lekker laten doen....
    Het enige rotklusje dat niet meer mag :) , dus geniet ervan.
    Ik kom niet meer aan de kattenbak heerlijk ....

7. kyra75

kyra75 Actief lid

14 aug 2006
    391
    0
    0
    hoi

wij hebben zelf 9 noren rond lopen
    me vriend doet al sinds december al de kattenbakken
    heerlijk hoor

Maar normaal gesprokenen komt toxoplasmose bij jonge katjes voor. M aar mocht je toch zelf de kattebak willen verschonen gebruik dan wel handschoenen en goed je handen wassen na de tijd.
    dit heeft zelfde geldt ook voor in de tuinwerken

groetjes

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik verschoonde de bak al bijna nooit dat deed me vriend altijd al en nu hebben we zo van ik doe het helemaal niet meer , me vriend doet het nu en aangezien ik van alles ruik word hij geregeld verschoond.

9. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wij hebben ook 4 katten en sinds mn zwangerschap doet mn vriend de kattenbak. Soms, als ie echt vies is of mn vriend heeft echt geen tijd, dan doe ik het. Maar dan was ik wel heel goed mn handen en alles wat het verder heeft aangeraakt. Wij verschonen hem ook dagelijks, moet ook wel met 4 katten. Anders wordt het helemaal een bende.

Liefs,
    Duveldraakje

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    handschoenen idd, maar heb je geen klontvormend kattenbak griond? dat hoef je niet elke 2 dagen de hele bak weg te gooien maar schep je de poepjes en plasjes eruit. een krant onderin vind ik nooit zo geweldig maar dat is ieder voor zich. Ik heb 4 britten en 4 kattenbakken, mijn man doet ze om de dag ennu mijn man in het buinteland zit doet mijn moeder het

11. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ff off topic, maar wij worden af en toe al voor gek verklaard dat we 3 katten hebben, maar zo te zien zijn wij dus niet de enige kattenliefhebbers !

12. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hahahha ik wilde er wel meer maar mijn man vond het genoeg. we fokken zelf ook, ik vind het moeilijk dat ik geen van de kittens zelf kan houden :cry:

13. kyra75

kyra75 Actief lid

14 aug 2006
    391
    0
    0
    hihii vandaar dat ik er zo veel heb kon er geen afstand van doen
    wij hebben nestjes gefokt maar ben er meer gestopt hihi anders liepen we over de noortjes er zijn er wel een aantal weg hoor maar die zie ik gelukkig nog wel regelmatig.

we hebben trouwens 10 katten bakken in de large uitvoering die staan op zolder in de gang en op de kattenkamer en in de buitenren

zou niet zonder ze kunnen hoor ;)

14. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hier nog 1 :) wij hebben er 5!
    Ik doe de bakken zelf met handschoenen en bij ons staan de bakken ook op zolder, zo hebben we geen last van evt. stank ;)

15. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Hihi, hier nog een paar kattengekken, bij ons lopen er 6 rond
    (maybe nog wel meer, weet nog niet zeker of 1 vd dames zwanger is :))!
    Wij hebben 2 bakken die ik bijna elke dag van de grootste behoeftes ontdoe,
    heb er eerst wel meer gehad, maar die weigerden ze te gebruiken :(
    Ik denk dat ik het strax wel zelf blijf doen, maar dan met handschoenen en na afloop handjes wassen.
    De bakken staan in hun kattenkamer, een slaapkamer speciaal ingericht voor hen (wat zijn we toch gek :p).

Racebabe

16. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Laatst met een da over gesproken, die er naar eigen zeggen veel van wist. Hij vertelde dat iedere kat gedurende circa drie weken in zijn leven je zou kunnen besmetten met toxoplasmose. Het is niet te zeggen wanneer dit is, dus ook niet persé bij een kitten.
    Hij vertelde ook dat verse kattenpoepjes niet besmettelijk zijn, die van een dag of drie kunnen dat wél zijn! Als je de bakken zelf schoon zou willen maken, kan je dus het beste de bak dagelijks leegscheppen. Met klontvormende grit is dat zo gedaan!

17. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik laat het gewoon lekker door mijn mannetje doen. Wil het risico absoluut niet lopen!

18. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    wordt overal geadviseerd de kattenbak te laten doen ivm toxoplasmose, mijn vriend doet nu dan ook de kattenbak.

Echter een vriendin van mij die heeft tijdens d'r zwangerschap zelf de kattenbak gedaan maar dan wel met een verfmaskertje op (ze kon niet zo goed tegen de lucht) en met plastic handschoentjes aan.
    De kids en zij zijn gezond..

maar aan de andere kant ze zullen het niet voor niets adviseren dat je het beter niet kunt doen

Deel Deze Pagina