ik had het ook, heb maandag mijn eerste echo gehad en zou 7w 6d zijn maar volgens echo was ik nog maar 7w ongeveer.. maar hij zei meteen da'k mijn geen zorgen moest maken daarover want het hartje klopte supergoed dus niets om je zorgen over te maken. volgende keer ging hij meer zien en ging hij de juiste datum uitrekenen en zo. dus niets om je zorgen over te maken xxx
Heb ook wel gehoord dat als een ander het op hetzelfde moment zou meten je weer een andere grootte en dus duur krijgt... het is natuurlijk milimeter werk... Een kloppend hartje is het belangrijkste... die paar dagen zou ik me niets van aantrekken.... gewoon proberen te genieten en je verheugen op de volgende echo!
Mijn eerste echo liep een week achter, tweede echo normaal en derde en vierde ook dus... Zegt eigenlijk niet zoveel dus! Geniet!
Hier idem, Dacht 10 weken zwanger te zijn. Was het nog maar 7,5 week. Late eisprong ( net met pil gestopt). Met 12 weken was alles prima.
Hier nog een -hart-onder-de-riem- verhaal voor jou! Ik ging met 9 weken en 3 dagen naar de vk voor de eerste echo. Daarop zagen we een beweeglijk kindje met kloppend hartje, maar wel 5 dagen 'minder groot' dan gedacht. De vk was zelf erg tevreden en feliciteerde me, ik was toch nog wat onzeker. Mijn uitrekendatum verschoof van 14 sept. naar 19 sept. Twee weken later mochten we terugkomen en het kindje zag er perfect uit, weer een mooi kloppend hartje en superbeweeglijk. Bij die meting kwamen ze uit op een datum van 16 sept. Uiteindelijk blijft de uitrekendatum nu staan op 19 sept. Alles is dus helemaal in orde met ons kindje! En met jouw kindje vast ook!
Oh tjeempie, het is pas dinsdag en heb volgende week maandag pas weer een echo om te kijken hoe groot mijn kleintje is. Heb toch nog de zenuwen er wat inzitten na de echo van vorige week. Hopelijk is ie goed gegroeid nou!
Hier nog een bemoediging:ik dacht 12 weken zwanger te zijn,bleek het 11 weken te zijn.Late eisprong zeiden ze. Met 7 maanden vond de verloskundige de baby te klein maar toen ze geboren werd was ze toch 51 cm en 3100 gram! Verloskundige verbaasd,bleek dat onze dochter gewoon heel fijn en tenger gebouwd is want mijn man komt uit Indonesie en ik ben zelf ook halfbloed. Inmiddels is deze meid 8 jaar en nog steeds blakend van gezondheid!
Moet ook maandag (bij mij alles ok) maar maak je geen zorgen het kan zooo verschillen af entoe...Hoe laat moet jij?
Hoi Marieke, Ik moet om 11:00 uur. En jij? Wat grappig zeg dat jij maandag ook moet. Ik zal voor jou duimen hoor!
10:30....Spannend! Is mijn derde echo, maar mijn eerste echte officiele echo (rest waren meer "pretechootjes") en hij gaat alles bekijken. Ik mag dus ook een CD'tje mee. Ben wel heel relaxed eronder: weet al dat alles ok is, nekplooimeting ok etc, maar blijft toch altijd even adem inhouden als ze met de echo beginnen vind ik...
Hier nog eentje die maandag weer een echo krijgt... Afgelopen dinsdag voor een vroege echo naar het zh geweest na vorige keer missed abortion. Ik dacht zelf 6w6d te zijn maar uit de echo bleek het maar 5w5d te zijn, 1 week en een dag verschil dus! Maar wel een kloppend hartje, vreemd hè? De echografiste was dan ook 'gematigd positief'. Maandag 2 april om 09.15 uur weer een echo, ik heb wel heel erg de kriebels nu! Nou ja, druk maken helt natuurlijk niet dus ik doe mijn best. Jullie ook? Goed weekend alvast en geniet van alle zwangerschappen! Margit