Ik ben afgelopen vrijdag gecuretteerd na een MA bij 7 weken. Ook een laparoscopie gehad omdat ze eerst dachten dat het om een bbz ging (was niet). Nu heb ik de eerste dagen bijna geen last gehad van de curettage, heel klein beetje bruinverlies en dat was het eigenlijk wel. Tot gisteren, toen begonnen de buikkrampen die ontzettend pijnlijk zijn. Nog steeds maar een beetje bruinverlies. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe lang bleven de krampen aan? Kan nu niet veel anders dan met ibuprofen op de bank liggen, maar had zo gehoopt dat het herstel begonnen was. Had gisteren nog wel het zkh gebeld omdat in de folder stond om te bellen als de buikpijn na twee dagen niet weg was of erger werd. Die gaven een wat lauwe reactie, kon erbij horen, zolang ik geen koorts kreeg was het niet erg. Iemand een vergelijkbare ervaring?
Bij mij zat er restweefsel. Ze hadden de helft er maar uit gehaald...lag na 4 dagen weer op ok voor hercurretage. Als je het niet vertrpuwd weer bellen want hevige krampen zijn niet normaal. Vraag om echo om te kijken of je echt goed schoon bent.
Panter: dank voor je reactie, schrik er wel van, kreeg jij ook pas na een paar dagen last van buikkrampen? Had jij wel bloedverlies?
hoi Miepje ik kreeg ook pas na 5 dagen krampen. ook naar het ziekenhuis gebeld en ze zeiden dat dit ook mijn darmen etc konden zijn, omdat die blijkbaar ook heel veel invloed krijgen van de hormonen die ineens zakken en zich beginnen anders plaatsen tov de baarmoeder waardoor dat allemaal gevoelig en pijnlijk is. ik kon toen echt 2 dagen amper recht lopen. nadien werd het beter. mij werd aangeraden terug contact op te nemen als het na 3 dagen nog niet over was, ik koorts kreeg of ineens erg begon te bloeden. dat was gelukkig allemaal het geval niet. sterkte alleszins, het lichamelijke ongemak maakt het helaas niet makkelijker om alles te verwerken...
Ik bloedde bijna niet doordat er een stuk moederkoek voor de uitgang vd baarmoeder zat. Dit hield het bloed tegen. Krampen waren heel hevig, ik viel op gegeven moment flauw van de pijn. De krampen begonnen hier 3 dagen na de curretage. Ik had geen koorts. In het ziekenhuis hebben ze bij inwendig onderzoek dat stuk moederkoek naar buiten getrokken waarna het bloed uit me liep alsof er een kraan open stond. Ik ben toen meteen naar de ok gereden waar bleek dat de bovenste helft van mijn baarmoeder niet schoon was. Na de tweede curretage heb ik bijna geen bloedverlies gehad en na een week voelde ik me weer mezelf.
Ik kreeg na 4 dagen ineens meer buikpijn en ook weer beetje rood bloedverlies. Bij mij was dat ook restweefsel, is wel opgelost met cytotec.
Heb je bloedverlies? Bij mij was dit icm bloedverlies foute boel. Had ook hoge koorts. T kan er echt bijhoren maar let iig op koorts.
Ik heb geen bloedverlies (beetje bruinverlies bij het afvegen) en geen koorts. Alleen die heftige buikkrampen. Ik hoop dat er iets vergelijkbaars als bij Krulleke aan de hand is, maar heb ook wel wat schrik voor als er toch nog restweefsel zou zitten. Ik denk dat ik het vandaag aan kijk en anders morgenochtend weer bij het zkh aan de bel trek dat ik toch graag voor het weekend een controle echo wil. Konden ze het reestweefsel (voor de dames die dat hadden) gelijk goed zien op de echo? Of was er nog twijfel en dan toch nog maar een curettage?
Restweefsel was goed te zien mij hebben ze cytotec gegeven zodat je niet gelijk weer curretage hoeft te ondergaan dit hielp. Succes en indd niet te lamg mee lopen.
Ben vandaag toch nog even in het zkh geweest. Baarmoeder had geen restweefsel, zag er verder rustig uit. Was wel nog wat vocht te zien wat eruit moest, dit kon de krampen geven. Wel even een kweekje gemaakt omdat ik wat verhoging had, maar vooralsnog niet verontrustend. Ik moet bellen als het erger wordt, koorts boven de 38.0 komt of er heftig bloedverlies komt. Verder met ibuprofen en pcm de pijn uitzitten. Weer wat gerustgesteld en nu hopelijk snel van de pijn af.