Kan ik zwanger zijn geweest& nu een miskraam hebben geha

Discussie in 'Miskraam' gestart door love181, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. love181

love181 Nieuw lid

16 okt 2008
    3
    0
    0
    Hallo lieve mensen,
    ik ben een meid van 18.
    Maar zit toch met een vraagje;
    Kan het zijn dat ik zwanger ben geweest?
    In week36-38(7-21sept) heb ik antibioticum+prednison gehad.

Geslachtsgemeenschap gehad op:
    6 sept->zonder condoom(wel pilgebruik)
    28sept->met condoom+pilgebruik(ivm met werking pil+antibiotica)
    4/5 okt->zonder condoom(wel pilgebruik)
    11/12 okt-->zonder condoom(wel pilgebruik)

Ik zit met deze vraag, omdat ik aan de antibiotica heb gezeten, en hierdoor de anticonceptie pil niet veilig is. (Heb het toen 2 weken niets gedaan, was ook ziek). Maar voor antibiotica gebruik wel gemeenschap gehad.
    Ik loop nu al sinds dat ik de vorige keer me menstruatie(heel licht) heb gehad(week 38(16-20 sept).
    Met allemaal vage klachten rond, en heb vanaf die tijd heel sterk het gevoel dat ik zwanger was( heel raar, maar een soort voorgevoel leek het)... Ik was wel wat aangekomen laatste tijd(2-3 kilo), had pijn in onderbuik, heel gespannen&gevoellige borsten. En elke ochtend misselijk, dit kwam met vlagen soms op zetten, of gelijk als ik wakker was. Ook werd ik heel misselijk van luchtjes enz..

Is er een mogelijkheid geweest dat ik zwanger was?
    daarop volgend de volgende vraag; kan het zijn dat er een miskraam is geweest hierop volgend?

Gister(15okt) ben ik begonnen met bloeden, 1 dag later dan wanneer ik normaal zou beginnen met menstrueren. Hiervoor al hevige krampen, en verlies meer bloed(min.elk uur tampon verwisselen''ob-normaal''), dan normaal. En er zitten ook stukjes/stolseltjes bij-->hier heb ik anders amper/geen last van.
    Ik hoop dat er iemand antwoord kan geven, want vind het raar om hier thuis over te beginnen.
    groetjes mij

2. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Tja, alles kan, dat sowieso. Maar je gaat er zonder positieve zwangerschapstest nooit met zekerheid achter komen hoor. Als hier iemand op jouw berichtje reageert dat het zou kunnen, dan wil dat nog steeds niet zeggen dat het zo is. Want de klachten die je beschrijft kunnen ook gewoon PMS klachten zijn of te maken hebben met stress. Ik heb zelf 4 miskramen gehad, waarvan eentje spontaan. Ik verloor toen niet extra veel bloed ten opzichte van mijn normale menstruaties en ik had ook geen zwangerschapskwaaltjes. Maar ja, ieder lijf is anders. Wat je nog zou kunnen doen is nu een test kopen. Als je echt zwanger bent geweest kan het zijn dat je nog een positieve test krijgt, omdat het hcg nooit direct uit je lijf is na een miskraam. Ik had ooit zelfs 8 weken na een miskraam nog een positieve test, pas daarna was het hcg voldoende gedaald om negatief aan te geven. Maar meer dan dat kun je niet doen, als de test negatief is (met ochtendurine morgenochtend) dan is de kans heel klein dat je zwanger was, maar niet nul. Dus tja...

3. love181

love181 Nieuw lid

16 okt 2008
    3
    0
    0
    oke bedankt.gr.mij

4. love181

love181 Nieuw lid

16 okt 2008
    3
    0
    0
    ik heb het trouwens net toch tegen me moeder gezegd, dat ik vorige week echt het gevoel had dat ik zwanger was enzo, en nu meer last had van bloedverlies/stolsels enz.
    mijn moeder zegt dat het best mogelijk is geweest, doordat ik een tijd aan de antibiotica heb gezeten. Maar dat het ook stress kan zijn geweest.
    En misschien omdat ik ziek ben geweest, dat het daardoor nu heftiger reageerd.
    Ergens heb ik zoiets van nu weet ik het nog niet, maar een test doen zie ik ook niet echt zitten.
    Ik heb nu toch zoiets miss. was het wel iets, misschien niet.
    Ik hou me gedachte maar op niet
    gr. mij

Deel Deze Pagina