Goedemorgen dames, gisteren tijdens de 8 weken echo het nieuws ontvangen dat er alleen een vruchtzakje te zien is. Dit is nu onze tweede missed abortion. In November 2013 heb ik gekozen om de miskraam op te wekken door middel van medicijnen. Dit was een heftige een pijnlijke ervaring. Nu ben ik aan het twijfelen of ik weer kies voor de medicijnen of toch een curettage in het ziekenhuis. Ik ben erg benieuwd naar jullie keuzes en ervaringen!
Ah meis, wat ontzettend rot Weer zo'n klap... Ik heb destijds gekozen voor een currettage onder volledige narcose; geen moment spijt van gehad! Is me 100% meegevallen. Geen napijn en maar een paar dagen gevloeid erna. Aangezien je een negatieve ervaring hebt met de pillen, zou ik in jouw plaats denk ik het alternatief een kans geven. Héél veel sterkte!!
Ik heb ook gekozen voor een Curettage onder algehele narcose en dit is mij ook 100% meegevallen. 2 weken licht gevloeid en daarna nergens last van gehad.
meid wat vervelend om te horen! Sterkte! Hier ook eerst geprobeerd met medicijnen. Nou dat was me een potje pijnlijk en uiteindelijk kwam het niet af.. alle pijn voor niets! Dus toen moest ik alsnog naar het ziekenhuis voor een curretage onder volledige narcose. hier heb ik niets van gevoeld en zou ik zeker aanraden. het doet al zoveel pijn gezien het mis is gegaan waarom zou je dan nog meer pijn lijden!!
he meid wat vervelend toch... ik heb na mijn bevalling als gevolg van placentaresten een curettage ondergaan. Dit is medisch gezien vergelijkbaar maar emotioneel natuurlijk anders, minder zwaar dan bij een miskraam. Ik heb het met een ruggenprik gedaan. Dit was niet zo gebruikelijk; ik denk omdat de meesten het na een miskraam allemaal niet willen meemaken. Maar mocht je (net als ik) heel erg op zien tegen de narcose dan kan dit misschien voor jou ook fijn zijn. Je hebt minder herstel agv de narcose en ik mocht mijn ipod opzetten dus merkte er vrijwel niets van. succes met je keuze!
Hoi meis wat ontzettend naar dat dit nu een tweede keer gebeurd Ik heb het met cytotec opgewekt en kan je zeggen dat het best heftig was. Ik houd niet van narcose en ruggenprikken en koos hiervoor gezien het risico op complicaties. Ben al even bezig hiermee helaas, volgende week ga ik voor controle en hoop dat alles dan schoon is. Toch zou ik het denk wederom via de pillen doen als het ooit weer nodig mocht zijn (hoop het niet natuurlijk!)
Hey wat erg Heb een miskraam gehad die vanzelf is begonnen maar na 2 weken toch nog curretage vanwege nog aanwezige placenta. Onder volledige narcose en ook 100% meegevallen, geen buikpijn en 12 dagen echt minimaal bloedverlies. sterkte!
Wat een verdrietig nieuws! Mijn ervaring is dat die pillen bij een lege vruchtzak niet echt pijnlijk zijn, niet langer dan enkele minuten in ieder geval. De keer dat ik ze heb gebruikt toen het echt al een kindje was van een paar cm, deed het verschrikkelijk veel pijn, ook heel veel bloedverlies, dat wil ik nooit meer meemaken. Ik zelf zou dus voor pillen kiezen als ik niet ver zou zijn (of lege vruchtzak) en anders voor een curettage. Heel veel sterkte!
Allereerst heel veel sterkte gewenst. Ik heb vorige week hetzelfde meegemaakt, na 9,5 wkn gecuretteerd onder volledige narcose. Ben wel wat moe geweest, heb een weeïge buikpijn ervaren en vloei nog steeds licht maar moet toch zeggen dat dit me meevalt. Ik zag het zelf niet zitten om af te wachten of met medicijnen te proberen of alles af zou komen. Succes met je beslissing maar als je toch voor de keuze staat dan zou ik deze niet afraden... Doe vooral wat je gevoel je ingeeft!
Om te beginnen sterkte gewenst! Ik heb met succes cytotec gebruikt, maar het vruchtje was nog erg klein. En ik moest wel twee kuren doen, de eerste kuur had niet zo veel effect. Pas bij de tweede kuur liet het vruchtje los. Het bloedverlies was behoorlijk, maar ik heb nauwelijks pijn gehad (en daar had de gyn wel voor gewaarschuwd). Al met al viel het mij mee. De keuze voor cytotec werd ook door de gyn ingegeven. Als het niet nodig was, liever geen curettage, omdat dat toch een ingreep onder narcose is.
Dag Margien, Wat een vervelend nieuws! Big hug! Ik heb cytotec geslikt en toen mijn miskraam gehad. Er was na die tijd alleen nog wel een rest te zien. Ik heb Asherman en dan is curettage niet goed voor je baarmoederslijmvlies. Ik heb afgewacht in de hoop dat de rest bij mijn menstruatie zou komen maar toch een heftige bloeding plotseling gehad waardoor ik alsnog een spoedcurettage moest. Als ik geen Asherman had gehad dan had ik voor curettage gekozen. Heel veel sterkte meis! Liefs, Sophie
Lieve dames, bedankt voor jullie reacties! De gynaecoloog heeft mij geadviseerd om te kiezen voor de medicijnen (cytotec). Dit i.v.m. eventuele risico's bij een curettage die in het ziekenhuis wordt uitgevoerd. Morgen ga ik hiermee beginnen, ik zie er wel als een berg tegenop... Maar ja, het is niet anders. Daarna kunnen wij ook weer verder! Positief blijven!
Goedemorgen lieve dames, ten eerste bedankt voor de steun en lieve berichtjes! Voelt goed! Gisteren was de dag van de curretage door middel van Cytotec. Wat een heftige dag! Koorts veel spugen, veel pijn maar om 15:00 begon het eindelijk te bloeden! Toen knapte ik gelukkig ook op. Ik ben blij dat het erop zit! Eerst maar weer een cyclus afwachten. Ik heb nog wel een vraagje: Na de eerste miskraam is mijn cyclus verlengd met 4/5 dagen, zat op 38 dagen. Nu ben ik een beetje bang dat dit nu weer gaat gebeuren. Hebben jullie hier ook last van? En is er iets waardoor je je cyclus terug kan brengen? Ben erg benieuwd naar jullie reacties!