Leeg vruchtzakje

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by chantal212, Sep 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal212

Jan 11, 2009
    99
    0
    0
    student
    limburg
    Hoi allemaal,

Heb vandaag een echo gehad omdat ik aanhoudende buikpijn heb en ze hebben een leeg vruchtzakje gezien!!!Kan twee dingen betekenen dat ik niet zwanger ben en een miskraam krijg of dat het vruchtje nog zo klein is en niet te zien...we hopen natuurlijk op het laatste,nu moet ik afw8 tot over twee weekjes en krijg ik een nieuwe echo.
    Wat is jullie ervaring hiermee?Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Groetjes Chantal

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,025
    15,629
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had met exact 6 weken een echo (dus 2 dagen langer zwanger dan jij nu bent) en bij mij was er ook helemaal niks te zien!
    Alleen een vruchtzak en toen ze die gingen opmeten kwam die maar op 5 weken uit ipv 6 weken.
    Ik mocht toen een week later weer terugkomen en toen zat er ineens een vruchtje met kloppend hartje, een dooierzakje en het vruchtje was opgemeten netjes 7 weken oud! Dus precies zover als ik op de kalender was.

Met 5,5 weken kan het heeeeel goed voorkomen dat er nog geen vruchtje zichtbaar is, die zit dan nog lekker ingenesteld en komt ws over een aantal daagjes tevoorschijn :)

3. babs81

babs81 Bekend lid

Aug 9, 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    je bent nog pril zwanger... dus relaxt

bij mij zagen ze ook niets met 5,halve week
    en bij 6 weken zagen ze wel een kloppent hartje
    en bij 6,5 week ook een keer groter gegroeit
    en 8,5 week gewoon normaal ruim 1,5 cm

alleen is het wel bij mij misgegaan,, maar heeft andere reden
    dus relact meid

4. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Vervelend hoor die onzekerheid. Ik denk dat je nu nog een beetje hoop moet houden. Wacht over 2 wk wie weet is er dan een vruchtje van 8 wk te zien, je hoort het wel vaker.

Heb het 2x meegemaakt en bij mij was het helaas geen goed nieuws.

Hoop voor jou dat het nog posi afloopt.

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Bij mij zat er ook rond 6 weken (vorige zwangerschap) alleen een vruchtzakje, leek het. De echo apparatuur is gewoon niet zo goed dat ze zoiets kleins kunnen zien, dus je hebt even geduld nodig. Slopende weken, maar hopelijk heb je straks een mooie echo bij 8 weken!

Ik vind het trouwens schandalig dat VK's hier in NL daar zo snel over oordelen dat het een miskraam zou gaan worden. Zegt écht niks op deze termijn. Het zegt alleen: je hebt een vruchtzakje, dus de zwangerschap is er. Hoe het verder verloopt kan niemand je vertellen, maar gewoon afwachten is het beste! In Duitsland heeft niemand mij gewaarschuwd of wat dan ook, maar ik kreeg gewoon felicitaties dat ik zwanger was, en dat ze de volgende keer nog een keer zou kijken!

6. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

Apr 11, 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb een beetje het zelfde als jij. Afgelopen maandag echo gehad en ook alleen een vruchtzakje en dooierzakje gezien. Voor mij was dat sowieso een verrassing want ik wist niet dat ik zwanger was. Volgende week moet ik terug om te kijken of het vruchtje ook zichtbaar is.

Spannend! Ik duim voor je dat er bij jou ook gauw een vruchtje zichtbaar is.

Groetjes,
    Elmo

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Bij mij was het toen geen positief nieuws maar de kans dat het wel positief is die is een stuk groter!
    Blijven geloven dat het goed komt!

8. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

bij mijn meisje zagen we met 6,5 ook nog geen kloppend hartje, ben toen met 8.3 geloof ik terug geweest en toen hadden we pas een mooi kloppend hartje! Dus het zegt inderdaad nog niks het kan nog alle kanten op!

Hoop voor jou en de andere die in spanning zitten dat jullie straks prachtige hartjes zullen zien kloppen!

9. chantal212

Jan 11, 2009
    99
    0
    0
    student
    limburg
    Ik heb gister een miskraam gehad:x

Had me er wel een beetje op voorbereid omdat ik een leeg vruchtzakje had,maar evengoed is het echt verschrikkelijk.
    Heb bij mijn 3 vorige zwangerschappen nooit problemen gehad!

Mijn man en ik gaan het over een tijdje weer proberen om een 4de kindje te krijgen...

10. Fipo

Fipo Actief lid

Aug 14, 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat rottig voor je...

Dat je bij je andere zwangerschappen nooit problemen hebt gehad zegt niks en is alleen maar heel fijn voor je! De kans op een miskraam is nou eenmaal 10% per zwangerschap, als je de 35 bent gepasseerd zelfs 30%.

Het overkwam mij 5 keer... ik weet dus hoe verdrietig het is.

Ik hoop dat dit de enige keer is dat je het hoeft mee te maken.

Sterkte.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hey, hier ook bij de eerste miskraam een leeg vruchtzakje. Wij waren toen 12 weken, dus wel meteen duidelijk dat het echt mis was.
    Voor wat het waard is op dit moment: een leeg vruchtzakje onstaat doordat er iets fout gaat in de celdeling, waardoor er wel een placenta en vruchtzak ontstaan, maar geen kindje.
    Dat dat gebeurt, is te wijten aan een genetische fout bij het vruchtje zelf, (ligt dus niet aan jullie eigen genen!), en daardoor ook volledig toevallig, (als in: niet-erfelijk).
    Doorgaans betekent het dat je een volgende keer gewoon weer succesvol zwanger wordt en blijft.

Sterkte met verwerken en hopelijk op z'n tijd weer een gezond kindje erbij!

12. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    oh jeetje meid wat vervelend!!

Heel veel sterkte!!

Liefs

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid