Hoeveel procent kans op missed abortion!

Discussie in 'Miskraam' gestart door larisa1, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Lieve meiden,

Ik ben helemaal op van de zenuwen.. Ik heb 3 maanden geleden een miskraam gehad met ca. 5 week en dat begon met een bloeding en erna krampen.. Nou ben k vandaag 5,2 week en alles lijkt tot nu toe goed te gaan. Heb knaltesten CB digi liep mooi op, kwaaltjes dus voelt redelijk goed.

Nou mag ik volgende week met 6.2 week voor een echo om te kijken of alles goed is maar nou maak ik me zo'n zorgen dat er straks niks te zien is op de echo en dus uitdraait op missed abortion.

Nou is mijn vraag hoe groot is de kans dat de echo niet goed is of is het vaker zo dat als de zwangerschap niet goed is je miskraam krijgt aan hand van bloeden en krampen?

Ik dacht altijd zolang je niet bloed of krampen hebt je gerust kan zijin maar dat is dus eigenlijk niet zo?

2. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik weet niet of dit wil horen maar dat laatste is inderdaad zo. Ik heb zelf een missed abortion gehad met 9 weken, vruchtje al gestopt met 6 weken. Had volop kwaaltjes en 0 bloed en de test knalde nog. De klap komt dan hard aan. De kans dat het niet goed is (zei mijn verloskundige) is ongeveer 1 op 8. Je hebt dus een VEEL grotere kans dat het goed gaat. Probeer te ontspannen, het zit goed, of niet goed daar doe je nu niks meer aan. Ik weet niet of een miskraam of missed abortion vaker voorkomt. Het is allebei een miskraam maar een missed abortion komt niet zelf of pas veel later (missed abortion is echt iets van de moderne tijd, vroeger (voor de echo's) was het dan gewoon een late miskraam..)

Ik snap dat het spannend is (dat zou ik ook hebben de volgende keer dat ik zwanger ben) maar het is wel extra fijn toch dat je al met 6.2 mag :)!

Sterkte met afwachten!!

Deel Deze Pagina