Hallo dames, Dit is mijn derde zwangerschap, ik ben nu 10+1, wat een ellendig gevoel zeg. Van de eerste en tweede herken ik dit niet! 100 meter lopen en ik voel me 2x zo zwaar (ik ben heel veel aangekomen in de eerste zwangerschap dus ik weet ongeveer hoe dat voelt). Alsof alles 20x zoveel moeite kost. Alsof mijn lijf op spanning staat. Rechtop zitten is ook een ramp. Ik wil alleen maar liggen, liggen, liggen. Voel me slap, moe, zwak, min, niet fit. Ik eet goed, drink goed, beweeg gewoon (heb immers 2 kinderen).
Geen idee, ze wilden pas bij de volgende afspraak (maandag) bloedprikken. Maar bij de vorige zwangerschappen daar geen last van gehad. Edit: bloeddruk was wel goed
Is er al geprikt voor je ijzer? Ik voelde me ook zo en bleek ijzertekort te hebben. Nu met ferro pillen gaat t goed.
Even laten checken of je niet een tekort hebt. Hoe je je vorige zwangerschappen hebt ervaren zegt niks over komende zwangerschappen. Je ellendig voelen is in het eerste trimester niet vreemd. Vergeet niet dat 2 kinderen ook energie kosten, dat kan bij een zwangerschap net ff een grotere aanslag zijn op je energielevel.
Ik heb dit nu met de tweede doorgaande zwangerschap. En eindelijk sinds een kleine week weer iets meer energie. Letterlijk van tandenpoetsen kon je me al opvegen. Ik had geen tekorten enige wat nu anders is dat we nu een jongen krijgen inplaats van een meisje.
Ik zou ook je schildklier mee laten nemen dan! Ik weet niet of dat standaard wordt gecheckt maar bij deze klachten wel belangrijj
Ik herken het helemaal. Nu 16 weken zwanger van ons 3de kindje en voel me ook futloos en moe! Hier ook geen tekorten van iets. Volgens de Verloskundige zou het vanaf nu beter moeten gaan.. Wacht af