hartje klopte niet?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ukkie88, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

heel lichtjes dus we hopen morgen met de uitwendige echo meer te zien :)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het belangrijkste is of je op het echobeeld het hartje zag kloppen, een wit stipje wat knippert. Als dat goed is, dan hoef je je in principe niet zoveel zorgen te maken. Als dat niet zichtbaar was, dan zit het waarschijnlijk niet goed.

Het hartje horen is met deze zwangerschapsduur nog niet zo belangrijk, omdat het te ver weg kan zitten.

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Het zal wel aan mij liggen maar een vaag verhaal. Dat ze het hartje niet heeft kunnen horen met een doptone is niet verwonderlijk. Schrik dan ook niet als het morgen niet lukt.
    Maar nogmaals op een echo moet het 11 weken een hartje te zien, als jij zegt dat het hartje lichtjes klopte is er toch niks aan de hand of wel??

4. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

we zagen HEEL licht iets knipperen. Daarom moet ik ook morgen terug komen om te kijken of het dan wel goed knipperde ;) ik hoefde me geen zorgen te maken zei de vk...als het hartje morgen beter klopt dan vandaag was het goed, maar als het net zo minimaal is gaat ze verder kijken :(

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een inwendige echo is duidelijker dan een uitwendige. Als je vandaag een inwendige (vaginale) echo hebt gehad en daar was het niet goed op te zien, dan is het niet logisch dat je morgen een uitwendige (op je buik) zou krijgen. Andersom zou meer logisch zijn, dus ik neem aan dat het andersom was?

Uitwendig kan het nu misschien nog niet heel erg duidelijk zichtbaar zijn, dus dan zou dan in principe kloppen met je verhaal. Maar morgen weer een uitwendige echo zal niet veel verschil maken, neem ik aan.

Sorry, snap het ook niet helemaal wat je nu wel en niet gehad, gezien of gehoord hebt? :(

6. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    o wat erg voor je meid!!!weet niet wat ik erop moet zeggen....sterkte.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Maar je hebt toch voor het weekend ook een echo gehad, om te kijken of je zwanger was? Toen heb je dan toch ook een hartje moeten zien kloppen op de echo? Anders hadden ze het toen wel tegen je gezegd, als dat niet zo was.

Knipperde het hartje heel langzaam of was het beeld niet goed en zag je het bijna niet?

Sorry, dat we er misschien zo over " doorzeuren".;) Maar er kan een heel belangrijk verschil zitten in zien en horen, langzaam of snel kloppen, duidelijk of onduidelijk.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als het hartje langszaam
    klopt is het niet goed.. Het hartje hoort rond de 150 BPM te kloppen ongeveer.. Ben je wel 11 weken en geen 6 ofzo?? Hoe groot was het vruchtje??

Een heeeel wazig verhaal idd.. Niet goed verwoord.

Raar dat je een inwendige echo hebt gehad en morgen een uitwendige terwijl er vandaag al weinig te zien was

als je echt 11 weken bent is het niet zo dat het hartje morgen ineens wel stevig kan gaan kloppen als dat het vandaag niet deed, als het met 11 weken zwak klopt is er iets mis helaas.

Wanneer heb je positief getest?

9. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

een buitenwendige is dus op de buik...dan heb ik die gehad huh waarom zegt de vk dan tegen mij dat het een inwendige was??? Nou snap ik er ook niks meer van...misschien handig als ik me toch er verder in ga verdiepen en meer moet vragen aan de vk...ik ben namelijk iemand die ja zegt terwijl ze het dus niet snapt om niet vervelelnd te doen. Maar dat is nu niet zo handig...maarja il hoefde me volgens de vk geen zorgen te maken dus ik kijk morgen wel aan...

10. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

ik heb nooit echt een knal test gehad iedere keer die vage streepjes...

11. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

meiden ik ga morgen veel meer vragen en dan horen jullie het hoe en wat maar dit keer goed en duidelijk, want snap er nou zelf ook niks meer van...ik ga even lekker liggen want heb beetje last van me buik ;) morgen ben ik hier weer te vinden met een goede en duidelijke uitslag ,)

12. SeaShell

Ik weet denk ik bijna zeker hoe het zit..

Je bent drnk ik net zwanger en geen 11 weken, vandaar dat het hartje nog zwak klopt en het nauwelijks te zien is.( als je 6 weken bent begint het hartje net te kloppen en dat wordt steeds steviger) Je bliedtest was pasgeleden negatief en je was toch 4 weken overtijd en nega testen tot afgelopen week?

Als je vorige week pas een positieve test had zul je echt geen 11 weken zijn maar eerder een week of 5/6

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je iets niet snapt, moet je gewoon vragen! Daar is de vk of een arts voor, dan ben je niet vervelend, hoor! Zeker in zulk soort gevallen, want nu zit je misschien onnodig in de stress.

Een echo op je buik is uitwendig, een echo via je vagina is inwendig. Als je vandaag een op je buik hebt gehad en dat was niet duidelijk, dan zou er vervolgens met een vaginale echo moeten worden gekeken. Artsen doen dat altijd meteen na een buikecho, als het beeld niet duidelijk is. Maar niet alle vk's hebben daar de juiste apparatuur voor, de gyn wel. Het kan inderdaad zo zijn dat ze morgen weer via je buik gaat kijken, maar ik ben bang dat het beeld dan niks duidelijker gaat zijn. Of het kindje zou al heel anders moeten liggen, maar dat is met deze zwangerschapsduur vaak nog niet zo.

Hoe laat moet je morgen?

14. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

moet er om 10 uur zijn, maar meiden ik ga me pc uit gooien en plat liggen want ik heb hele pijnlijke krampen! Ik hou jullie op de hoogte!

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Succes morgen!

16. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik zal voor je duimen! Succes!

Je kan beter even haar berichtgeschiedenis lezen want ze heeft al een echo gekregen een paar dagen geleden en toen zeiden ze dat ze al 11 weken zwanger is. :)

17. SeaShell

Ja, maar dan hadden ze daar ook een hartje moeten zien kloppen??
    En waarom krijgt ze dan vandaag weer een echo als je er vorige week een hebt gehad? Maar als je pas vorige week na wekenlang testen pas positief test en de hcg test negatief is bij de huisarts hoe kan je dan 11 weken zwanger zijn?

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat snap ik ook niet helemaal, vandaar dat ik eerder ook al vroeg hoe het dan met de echo vorige week zat. Want toen kwam uit de echo naar voren dat ze 11 weken zwanger is. Dus dan moet er een kindje te zien zijn geweest van ongeveer 4 cm, met een zichtbaar kloppend hartje. Anders waren ze niet op 11 weken uitgekomen wat de metingen betreft.

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    met de doptone is het niet gek als je het nog niet kunt horen
    maar op een echo moet het wel heel duidelijk te zien zijn met 11 weken.
    hopelijk is alles nog goed en krijg je morgen een duidelijke goede echo!
    en meid als je iets niet snapt toch echt vragen hoor.
    heel veel succes

20. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    vind het een warig verhaal.

hartje niet gehoord, echo gehad en en bleek te klein. toen geen echo, toen inwendig, inwendig op de buik,vandaag inwedig,morgen uitwendig hartje knipperde wel, maar geen hartje??

vind het een beetje vreemd.

maar hoop dat je morgen duidelijkheid hebt

Deel Deze Pagina