hartje klopte nog niet ben zooooo bang !

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flower 27, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Hallo allemaal ,

ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen ..
    ik had gister last van steken links in mijn buik ,had naar het ziekenhuis gebeld en kon meteen komen ze wilde even kijken of het geen buitenbaarmoedelijke zwangerschap is gister was ik 5 weken en 5 dagen ..
    ik ging daar liggen en al meteen zag ze een vruchtzakje in mijn baarmoeder ik natuurlijk helemaal blij !
    maaaaaar toen zei ze ineens het hartje zie ik niet kloppen ,dus ik zei gelijk dat ik had begrepen dat dat pas in week 6 is of zelfs later toch?
    nou zei zij normaal gesproken klopt het hartje met 5 w en 4 d ze heeft me natuurlijk heel erg bang gemaakt en ik moet volgende week woensdag terug komen ...
    Ik vind het gewoon raar dat ze al zo vroeg over een hartactie begon ze heeft mij onnodig bang gemaakt en nu maak ik me natuurlijk onwijs druk ..
    voel me nu zo ellendig en verdrietig ..
    pfffffff zo moest het even kwijt ...

liefs van mij

2. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    ikkan me helemaal voorstellen dat je bang bent.

misschien een gerust stelling dat bij de zwangerschap met mijn zoontje het hartje nog niet eens klopte dat ik bijna 7 weken was en ik echt een gezonde zoon op de wereld heb gezet.

bij de ene gaat het gewoon sneller als bij de ander.

succes meid ik hoop dat dit je een beetje rust geeft.

3. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    :-k ik dacht altijd dat dat tussen week 6 en 7 zou moeten gebeuren, dan is het nog wat vroeg met 5 w 5 d.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je je ongerust maakt. Heel veel sterkte met afwachten en hoop met je mee dat alles ok is.

4. schumi

schumi Actief lid

16 okt 2006
    105
    0
    0
    Toen ik voor de eerste echo bij de vk kwam bleek dat ik 5 weken zwanger was, ik dacht zelf al 7.
    Helaas was er toen alleen een zwsangerschapsring te zien, nog niet eens een vruchtzakje. Ik maakte me dus behoorlijk zorgen, vooral omdat ik dacht dat ik al verder was.ik mocht 2 weken later terug komen, dat was dus met 7 weken. toen was er wel een vruchtje met hartactiviteit.
    Ik vind dat ze bij jou ook erg snel over het hartje beginnen. Bij mij waarschuwde ze met 7 weken nog dat het mogelijk was dat we nog geen hartje konden zien.
    Ik hoop dat je niet meer te lang hoeft te wachten voor de volgende echo, want die onzekerheid is echt niet fijn!
    Sterkte

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    toen ik 6 weken zwanger was en naar de gyn ging ivm bloedingen zagen ze bij mij ook geen hartje, week later zagen ze het pas en heb nu een gezonde dochter.
    ik hoop voor je dat ze binnen kort bij jou ook een hartje zien en horen

6. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    bedankt voor jullie snelle antwoorden ,voel me meteen wat beter ,maar het is gewoon altijd een onzekere tijd ,maar door dit gedoe helemaal ...
    ik ben al zo,n drukte maker....
    Maar ik ga positief denken en er vanuit dat alles oke is !
    Ik laat jullie woensdag het goede nieuws nog horen ..

gr mij

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    normaal gaat het hartje kloppen tussen 6 en 7 weken...
    ik heb een echo gehad met 7 weken en toen klopte er een hartje

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Met jou termijn klopt het hartje meestal echt nog niet hoor. Ik had ook een echo met 6 weken precies en er was geen hartje, 3 dagen later wel. Dus zou je niet teveel zorgen proberen te maken meid!

9. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Zou het niet kunnen dat je gewoon iets minder ver zwanger bent? Als dat zo is is het natuurlijk heel goed mogelijk dat het hartje dus nog niet klopt. Buiten dat, sommige zien met 5/6 weken ene kloppend hartje maar volgens mij zijn dat meer uitzonderingen hoor. Zolang je geen buikkrampen hebt en bloedverlies zou ik me proberen niet te druk te maken.

10. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    het kan natuurlijk dat ik een late eisprong had het hoeft natuurlijk maar een dag te schelen ...
    ik weet dat ik mij niet druk moet maken ,maar is zo moeilijk ...
    Had dat mens nou maar niks gezegt ,dan was er niks aan de hand geweest ,dan was ik in iedergeval blij ,want ik heb geen buitenbaarmoedelijke zwangerschap .

gr mij

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    lijk me vrij onwaarschijlijk dat een hartje met 5 week en 4dagen al klopt

hier klopte het hartje met 6 weken en 3 dagen mooi op de echo

12. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Pfff ziekenhuizen kunnen je vreselijk onzeker maken. Ik had mijn eerste echo met net 6 weken en toen was er ook nog geen hartje te zien, dat mens vertelde mij dat ik het maar 50/50 moest zien en dat het misschien mis zou gaan. Ik helemaal in de stres natuurlijk. Een goeie week later had ik een binnenwaartse echo met gelukkig een kloppend hartje. En zie mijn banner, ik heb gewoon een voldragen kindje in mijn buik. Laat je niet gek maken meid, ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik weet dat ze je snel gek kunnen maken in het ziekenhuis. Hopelijk heb jij snel een mooie echo. Heel veel geluk in elk geval.

Liefs Mariska

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Wij mochten pas met 7 weken voor een 1e echo komen omdat eerder het kloppen van het hartje nog niet te zien zou zijn. Ruim 5 weken is dus wat vroeg. Wellicht bedoelt zij echt 5 weken zwanger, dus niet de eerste twee weken van je cyclus meetellen... Dat komt nl. op hetzelfde neer, alleen ben jij nu pas ruim 3 weken echt zwanger.. snap je?

14. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik had een erg regelamtige cyclus maar bleek 4 dagen langer zwanger te zijn dan ik dacht. Wellicht bij jou gewoon ietsje korten en dus helemaal niks aan de hand.

15. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    bedankt voor jullie lieve reactie,s doet me echt goed ..
    Mischien heeft ze echt verkeerd gerekend ,het was ook een assistent gynocoloog mischien had ze haar huiswerk niet goed gemaakt ....
    inderdaad maar hopen op goed nieuws 18 juni ..
    Ik wil dit kindje zo graag klinkt stom mischien maar hou er echt al van !

liefs mij

16. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    @Flower27: Ik heb vandaag een echo gehad, ook met 5 weken en 4 dagen. Ze zag een vruchtzakje en verder nog niets. Dat was een normaal beeld voor deze lengte van de zwangerschap.
    Ik heb volgende week weer een echo. Ik werd vandaag al gewaarschuwd dat het hartje zichtbaar is tussen 6 en 7 weken, en dat het dus best kan dat het volgende week nog steeds niet te zien is. Dan is er dus niet per definitie een probleem. Dus, nog geen zorgen maken!

17. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    meis zoals de anderen gezegd hebben, geen zorgen hoor.
    Ik had met 6 week een echo en er was niks te zien alleen een vruchtzak, dus geen inhoud en ik was ook zo vreselijk bang dat het mis was, maar precies een week later zagen we een piepklein ukkie met kloppend hartje en ben inmiddels 23 week zwanger. zolang jij geen bloedverlies en erge krampen hebt is er niks aan de hand.
    en logisch hoor dat je er nu al van houdt.

18. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Heey

je verhaal klinkt heel herkenbaar, bij ons gebeurde precies hetzelfde met 5,5 week.

ik mocht met 7.4 terugkomen en toen klopte er wel een hartje.

19. Niet meer actief

Bij mijn eerste echo van 5 weken en 5 dagen was er ook niks te zien... maak je niet te druk :)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had mijn eerste echo met 6 weken en 5 dagen, het hartje klopte toen net pas, klopte ook nog helemaal niet snel. Dus met 5 weken en 4 dagen zal het hartje meestal nog niet kloppen.

Het is en blijft een onzekere periode, succes!

Deel Deze Pagina