Blijvend bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mieke1987, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieke1987

mieke1987 Lid

3 mei 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Rond de 12 weken zwangerschap ben ik opgeschrikt met ineens veel bloedverlies, Dus hop naar de verloskundige en echo laten maken. Gelukkig bleek alles goed te zitten en bleek mijn placenta gedeeltelijk onder in te liggen. Na een week van steeds minder bloeden is het voor 2 dagen gestopt. Daarna is het weer begonnen met ''oud'' bloedverlies.(bruinig) en is het na 2,5 week nog niet gestopt. Gisteravond na een drukke dag weer aardig bloedverlies gehad, ditmaal slijmerig maar wel rood. Het lijkt zich met de drukte van de werkzaamheden op het werk bezig te houden. Vandaag is het weer oud bruin bloedverlies. Hoe lang kan dit doorgaan ? Of is het puur wachten totdat de placenta zich weer optrekt ? Ik ben nu 14,5 week zwanger.

Groeten .

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Van een laagliggende placenta, dus voor de uitgang kan je inderdaad makkelijk bloedverlies hebben zeker bij drukte,sporten,gemeenschap,moeizame ontlasting.
    Bruin bloed geeft oud bloed aan, dat is niet erg. Bij helder rood bloedverlies moet je altijd contact opnemen met de verloskundige. Nu je zelf opmerkt dat het bij drukte terugkeert is het misschien verstandig om rustiger aan te gaan doen.
    Als de placenta voor de uitgang weg is, is vaak het bloedverlies ook weg. De kans dat dit gebeurd (dat de placenta voor de uitgang weg gaat) is groot, want dit gebeurd door het groeien van de baarmoeder.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina