Hartje luisteren met toeter

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sandra1982, 18 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wie van jullie heeft zo'n toeter voor je mannetje om naar het hartje te luisteren?
    Wij hebben er 1, en vorige week heeft hij nog geprobeerd om te luisteren maar kan het niet vinden. Bij de vk was het hartje trouwens wel mooi te horen, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik las dat je het met 28 weken mooi zou moeten kunnen horen zonder versterker.

Of ligt het soms aan mijn placenta, dat die aan de voorkant ligt?

2. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Bij mij ligt de placenta ook aan de voorzijde maar mijn mannetje kan het hartje met een wc-rol goed horen :) Al vanaf een week of 25

3. Je moet eerst even bepalen waar het ruggetje van de baby ligt. Daar hoor je het hartje het beste. Dat doe je door met je handen de buik af te tasten en naar de baby te voelen. De kant waar je de meeste weerstand voelt is de rug. Aan de buikkant voel je nl uitsteeksels (armpjes en beentjes!) ;)
    Dan zet je je toeter op die kant. Gewoon wat meer oefenen ermee. En door zo'n toeter hoor je niet hetzelfde als bij de vk! Het is meer een soort van tikken tegen de toeter aan, je voelt het meer aan je oor dan dat je het hoort.
    Succes!

4. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Dat is het hem juist: De kleine ligt met z'n ruggetje naar m'n rechterzij (vrijwel altijd) en nog hoort hij het niet :(
    Vanavond gaan we maar weer eens een poging wagen, anders neem ik dat ding eens mee naar de vk. Als zij het wel hoort, dan kan ze mijn vriend laten zien hoe het moet en wat hij moet horen.

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn mannetje kon het pas heel laat horen, volgens mij pas op het laatst, een paar weken voor ik bevallen ben (met 36 wk) dus dat zal rond 32-33 weken geweest zijn. Hij hoorde trouwens meer andere geluiden dan het hartje. Ruisen van mijn bloed, bewegen van de kleine etc.

6. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ja, die van mij zegt wel eens wat te horen, dat net lijkt alsof die kleine beweegt. Ik moet dan altijd even bevestigen of het niet mijn darmen waren, want die rommelen bij mij ook nogal erg.
    Dat bewegen heeft hij dan wel gehoord, maar nog niet het hartje.

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hey Sandra,
    Bij mij kon je vanaf week 30 ook met het oor op je buik luisteren.
    Ik had de placenta ook aan de voorkant liggen.
    Ligt je beebje met z'n hoofd naar onder?
    Dan moet je vriend schuin onder je navel eens goed luisteren.
    Als je heel stil bent, lukt dat vast wel.
    Succes, je hebt een mooi buikje.
    Groetjes xxx Marjo.

8. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Dankje mensi,

Hij ligt inderdaad met het hoofd naar beneden.
    We gaan het vanavond nog eens proberen, hopen dat het lukt.
    Zou het wel leuk vinden voor mijn vriend :p

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi Sandra,

zou je mij kunnen vertellen waar je zo'n toeter koopt? Ik wilde er heel graag eentje kopen maar kan er nergens een vinden...

10. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    je moet zoeken 10 cm onder de navel en dan even heen en weer gaan van links naar rechts.

11. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Hey Sandra,
    Toevallig heb ik van de week ook zon toeter gekregen bij de prenatal toen ik onz eerste roze truitje ging kopen hihihihihi.
    Wij hebben hem wel gebruikt en ze hadden in de winkel wel uitgelegd hoe hij op mijn buik moest. Na ja eenmaal thuis gekomen was het weer even puzzelen want ik was het weer eens vergeten . Mijn man kon alleen horen hoe de kleine bewoog in mijn buik maar niet de hartslag vinden wie weet komt dat nog en anders neem ik hem ook een keertje mee naar de VK.

xxx jet

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je hoeft niet perse met een toeter hoor, mijn vriend hoort het prima met een wc rol :D . De ene keer kan hij het hartje wel vinden, de andere keer niet.

13. ellenw

ellenw Nieuw lid

19 feb 2007
    2
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    nijverdal
    ik heb het ook wel eens geprobeerd maar het wil ons ook niet lukken het hartje te vinden dus vraag ook maar ff aan de vk.

14. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Mijn man kon het met een wc-rolletje horen, met 32 weken ongeveer.

15. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ik heb een toeter gekregen maar nog niet geprobeert om te kijken of je het kan horen. Moet er dan ook wel bij zeggen dat we een elektronische doppler thuis hebben dus de drang om te kijken of je het zo kan horen is niet echt groot!

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

@ellenw: ik denk dat jullie ook nog te vroeg zijn. Mischien later in de zwangerschap nog eens proberen ?

17. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    ooooh dat lijkt mij echt leuk zeg! Wij proberen af en toe met wc rol, maar dit is waarschijnlijk nog veel te vroeg! Gelukkig voelen we de beeb wel heel veel en dat is ook fantastisch!

18. daffie

daffie Lid

8 jan 2007
    50
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb ook sinds een paar dagen zo'n toeter maar als mijn man hem op mijn buik zet dat geeft de baby er een paar flinke trappen tegen aan.
    Zet mijn man hem aan de andere kant komt de baby daar gewoon heen en geeft daar ook weer een paar flinke trappen.

Groetjes van Daffie

19. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb ergens gelezen dat de meesten het pas rond 28 weken horen.

Daffie: Je hebt echt een voetballertje in je buik zitten ;)

Ik heb de toeter trouwens gekocht op de babybeurs vorig jaar.

20. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Thanks sandra! Ik zal wel eens gaan kijken bij de prenatal of zo...ik was op de negen maanden beurs en heb m daar nergens gezien...nu was daar ook wel veel te zien hahahaha!
    wc rol hebben wij ook al eens geprobeerd maar ja ben nog geen 15 weken hahahaha dus was iets te vroeg!

Deel Deze Pagina