Beste verloskundige, Gisterennacht had ik de hele nacht erge buikpijn, spierpijnachtig (4 weken en 4 dagen zwanger). Hierdoor heb ik ook slecht geslapen, pijn was dus erg aanwezig. 's Morgens had ik bij het plassen 1 veeg helder rood bloed. Verder de hele dag eigenlijk niets meer. Ook mn maandverband bleef schoon. Ook vannacht en vanmorgen geen bloedverlies meer. De buikpijn is over. Moet ik me nu zorgen maken? Heeft het nut om nog een zwangerschapstest te doen om HCG te meten? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Kwebbel
Hoihoi, Dat is schrikken! Het heeft nu geen meerwaarde om een test te doen. Een test kan zelf na een miskraam nog 14 dgn positief zijn. Bloed verlies komt regelmatig voor in de jonge zwangerschap, er gebeurt nu ook zoveel! Je baarmoeder word nu zeer goed doorbloed waardoor het ook kwetsbaarder is en er een wondje op de baarmoedermond kan ontstaan. Op het moment dat het bloed verlies zoveel word als een menstruatie dan is de kans dat het misgaat aanwezig maar bij eenmalig bloedverlies ben ik nog zeer positief!! Imke
Hoi Imke, Bedankt voor je antwoord. Super dat je hier de tijd voor neemt! Ik ben weer een beetje gerustgesteld.