Lieve allemaal, Mijn man en ik besloten in januari dat we stopten met de pil omdat we graag een kindje willen. De kans dat ik zwanger zou worden was klein omdat ik als puber een groeiremmer gehad heb, en nu is door onderzoeken gebleken onder andere vrouwen dat 80% niet vruchtbaar is daarna. Wij waren dat ook Ontzettend blij & verrast toen ik op 17 april een Positieve zwangerschapstest in handen had !! ik had vanaf januari 2x een normale en 1x een korte cyclus gehad de eerste dag van mn laatste menstruatie was 13 maart. Nu hadden we afgelopen dinsdag de 1e echo ik zou volgens mijn berekening dan 10 weken zwanger zijn. De verloskundige kon echter geen kloppend hartje vinden en ze zei dat de grote van het vruchtje overeen kwam met 7 weken zwangerschap ! volgens haar hebben we 50% kans dat het goed zit maar ik kon ook deze week een miskraam krijgen zei ze. Volgende week hebben we weer een echo om te kijken hoe het er dan voorstaat. Ik heb geen enkel zwangerschapskwaaltje, alleen ben ik erg moe ik voel me Prima net zoals al de weken eerder. Wie heeft dit ook meegemaakt ? en kreeg Wel een gezond kindje daarna? pff.. ik vind dit zo lastig nu.. Bedankt alvast voor het lezen & de reactie. Groetjes Mieke
Ik heb dit meegemaakt bij een zwangerschap van 8 weken. Helaas groeide de vrucht niet door. Ik geloof in wonderen en wens jou een goede afloop!
Heb het niet meegemaakt maar met 7 weken zouden ze al wel een hart reactie moeten zien los van het feit dat je 3 weken bent teruggezet Hoop voor jullie een goede afloop en wonderen zijn idd de wereld nog niet uit!
heb precies hetzelfde meegemaakt, echo met 10 weken, ook geen hartje. Het vruchtje had de grote van 7 weken zwangerschap. helaas was dit niet goed maar dit werd ons wel gelijk gezegt met de 1e echo. Ik moet wel zeggen dat ik 100 procent zeker was van wanneer de bevruchting plaats had gevonden omdat we het die maand maar 1x hebben gedaan. Heb een week afgewacht voordat ik een afspraak bij de gyn wilde. Die heeft een controle echo gemaakt en zag ook geen hartje. Toen was het echt einde verhaal. Ben toen 3 dagen later gecurriteerd. Zonnebloem, heel veel sterkte hiermee. Hopelijk loopt het bij jou wel goed af.
Bedankt voor jullie reacties ! heb nogsteeds licht bloedverlies, oud bloed ik houd mn temperatuur goed in de gaten en blijf lekker op de bank vandaag, een verplichtingen. voel me verder wel goed. We zijn niet echt verdrietig hoor, als het zo moet zijn, dat is het zo het gaat niet voor niets fout, dan is er veel mis met zo'n kleintje en misschien is het dan maar beter zo. we zullen zien wat de toekomst ons brengt, of niet, Samen zijn we ook Heel gelukkig.
Goed en gelukkig dat je er zo positief in staat... En wat betreft die groeiremmers, heb je je ook laten testen op je vrichtbaarheid? Want je zou natuurlijk ook gewoon in die 20% kunnen zitten
Ik heb nooit laten testen op vruchtbaarheid we hadden zoiets van, als het lukt is dat mooi maar als we geen kids krijgen is dat ook geen probleem we zijn ook heel gelukkig met zn tweeen!
zonnebloem, Mocht dit mis gaan dan wil het toch niet zeggen dat je nooit kinderen zou mogen krijgen. Zie mn banner en onderschrift. Ik snap het wel hoor, waarschijnlijk heb je het gevoel dat de grond onder je voeten weg zakt en de wereld vergaat maar dit komt echt goed. Mocht het idd mis zijn, geef je zelf de tijd en de ruimte om te treuren en te rouwen maar geef daarbij de moed niet op! Dikke knuffel
Sterkte ermee! Hier ook 2 keer 3 weken teruggezet en beide keren ging het mis.. De ene keer klopte er wel een hartje en de andere keer heeft het hartje nooit geklopt.. Neem de tijd om het te verwerken, want het is niet niks!
Onvruchtbaar ben je niet anders was je niet zwanger geworden deze keer. Dat het mis gaat binnen de 12 weken is veel vaker een verkeerde aanleg van het kindje dan een andere oorzaak. Maar zwanger kan je worden, dat staat vast.
bedankt voor jullie reacties, lief dat jullie zo meeleven! ik heb gelukkig een lieve man die me enorm steunt en ook veel voor me doet nu zodat ik rust kan nemen. Ik weet nu inderdaad dat ik wel zwanger Kan worden en dit zullen we als dit achter de rug is, weer proberen.