Bloed in ontlasting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marrie94, 22 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrie94

Marrie94 Lid

22 aug 2018
    17
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw hier, ik ben nu bijna 5 weken zwanger. Heel leuk! Maar ook spannend. Ik weet nu een week dat ik zwanger ben, maar heb sinds een paar dagen, gele/wit klonten in mijn ontlasting( niet zo smakelijk) en ook zit er lichtrood slijm in. Wie weet wat dit kan zijn, of heeft er ook ervaring mee, ik wordt hier er onzeker van.

2. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik zou hiermee niet zelf dokteren, maar even naar je huisarts gaan. Waarschijnlijk is het gewoon onschuldig, maar als er wat bloed bij zit moet je er wel voorzichtig mee zijn!

Enne gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vers, rood bloed betekent meestal een wondje bij je anus, bv een scheurtje of aambei, kan ook inwendig zitten. Vaak komt dit door bv te harde ontlasting; zorg dat je goed vezels, vocht en vetten tot je neemt (de 3V’s). Dus 2/2,5 liter water per dag, lepeltje olijfolie door je avondeten, wat lijnzaad bij het ontbijt etc.

De gele/witte klontjes kan ik niet plaatsen; kan dat van je voeding zijn? Iets dat bv niet goed is verteerd? Als je het zelf ook niet kan plaatsen, zou ik er even mee naar de huisarts gaan - en daar ook het bloed noemen.

Deel Deze Pagina