Eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Drieka, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij krijgen volgende week zaterdag de eerste echo en dan ben ik 8w2d, nu heb ik gehoord dat een eerste echo altijd inwendig is maar door iets uit het verleden vind ik dat niet zo heel erg prettig maar als het moet dan is het niet anders helaas.

Is een eerste echo altijd inwendig of wordt het ook wel gewoon via de buik gedaan aangezien ik dan de 8 weken gepasseerd ben?

2. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Allereerst aangeven dat je inwendig niet ziet xitten! Of liever niet hebt!
    Weten ze vaak genoeg en mocht het toch nodig zijn zullen ze je gerust stellen etc.

Als je redelijk slank ben van jezelf dan kan uitwendig zeker, ik had namelijk met 6 weken een uitwendige echo en konden zelfs het hartje zien kloppen en alles....

3. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier werd het met 8 weken gewoon uitwendig gedaan, was prima te zien.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben nooit dik geweest maar heb een giga darmenbuik, echt niet normaal, ben enkele dagen geleden aangesproken door iemand die dacht dat ik bijna op de helft zat! Heb echt een zwangerschapsbuik maar is gewoon door de darmen. Dus hopelijk kan het dan evengoed uitwendig, zou ik toch wel erg fijn vinden.

5. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Ik had met 7+3 mn eerste echo en deze was uitwendig. Bij 10 weken wel inwendig, omdat ze iets wilde checken en dat niet zo goed uitwendig kon zien. Mijn vk start altijd uitwendig en pas als dit niet het gewenste resultaat geeft gaat ze inwendig kijken. Geef wel altijd je gevoel hierbij aan!!

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is erg geruststellend, ik snap dat het met 5 weken nog niet uitwendig te zien is maar ben dan toch de 8 weken al gepasseerd en dan zou het toch te zien moeten zijn allemaal.

7. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Ik heb overgewicht en ook bij mij kon het uitwendig. Heeft ook met de ligging van de bm te maken

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ben normaal erg gesloten en onderga gewoon alles wat ik denk dat moet maar hierbij zal ik zeker wel een lijn trekken en het gewoon aangeven dat ik inwendig niet prettig vindt.

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik had bij 8 weken uitwendig (ik was uiteindelijk al 9 weken) Ik moest met volle blaas komen en ze ging eerst uitwendig proberen, anders inwendig. Maar uitwendig ging prima. Het ligt ook aan de apparatuur geloof ik. Ik zou het gewoon aangeven....

10. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Hier lukte uitwendig met 8 weken en 3 dagen, vandaag al een jaar geleden :p. Wel zorgen dat je blaas goed vol is. Bij de 20 weken echo doen ze trouwens naast een uitwendige echo ook graag een inwendige echo om de baarmoedermond te meten, meen dat ze dat normaal ook bij de 12 weken echo doen maar die heb ik niet gehad. Maar dan vragen ze ook eerst of je dat wel wilt. Niet om je bang te maken maar dan weet je dat van te voren dat je die vraag dan kan verwachten. Ik wist dat namelijk niet.

11. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb alleen maar inwendige echo's gehad (4 in totaal)

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Thnx, dan kan ik daar alvast rekening mee houden. Ik wil ook niet te zeikerig overkomen maar heb gewoon het een en ander meegemaakt en vindt het daardoor absoluut niet prettig. Maar als het op een gegeven moment noodzakelijk wordt dan doe ik het wel voor de kleine.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou ik zat helemaal klaar met volle blaas en al maar deze echoscopiste stond erop dat ik inwendig deed want dat was veel beter voor de eerste echo zei ze, dat heb ik dus met wat tegenzin ook maar gedaan. Uiteindelijk een prachtige echo dus het was de pijn wel waard.

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Fijn dat alles goed is met ukkie!

Deel Deze Pagina