Hartje niet kunnen horen bij 17 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Larisje7, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik zou er ook achteraan gaan hoor. Ik was vorige week 13 weken zwanger en de verloskundige kon het hartje ook niet vinden. Uiteindelijk een andere verloskundige en na een half uur toch succes. Ze zei ook dat als ze het echt niet konden vinden ik een week later terug moest komen, omdat ok net 2 dagen ervoor een goede echo had gehad. Dat gaf mij toch het gevoel dat zij ook graag meer zekerheid wilde.

2. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik vind het raar dat de verloskundige je niet even ingestuurd heeft voor een echo,
    17 weken en het hartje niet kunnen vinden, dat zouden de alarmbellen moeten laten rinkelen bij de verloskundige.
    Ik zou terug bellen en eisen om een echo !!
    Succes/

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou ook bellen hoor!!
    Met 17wk moet je echt wel duidelijk een hartje horen;)

4. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Wat een idioot van een verloskundige. Kan er niets anders van maken.

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    morgen direct ziekenhuis bellen en vragen om een echo bij de verloskamers. Niet 3 weken mee wachten en ook niet tot volgende week. Als ik jou was zou ik nu nog bellen zelfs. Ik zou er echt niet zo rustig kunnen zijn.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Erg knap en bijzonder dat je er zo rustig onder blijft..

Zelf heb ik er een slechte ervaring mee, ik kwam ook op routine controle met iets meer dan 17wkn om naar het hartje te luisteren vorig jaar november.
    Na lang zoeken kon ze het hartje echt niet vinden..ze zei ook gelijk "ik wil je nu niet onzeker naar huis laten gaan dus maken we gelijk een echo". Helaas zag ik op de echo geen hartje meer kloppen..

Ik wil je hiermee echt niet bang maken maar vind het wel vreemd dat ze je nu zo weer naar huis hebben laten gaan.
    Zij zijn ervoor om je gerust te stellen, te kijken of alles oké is met de baby.
    Ik zou de komende nacht geen oog dicht doen.

Heb je zelf geen doppler in huis?

7. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Gister kon mijn verloskundige het hartje ook niet gevonden krijgen met 16.4 (onderschrift klopt niet).
    Ze heeft me meteen voor mijn eigen geruststelling doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo.
    Alles was gelukkig in orde.
    Ik zou morgen even je verloskundige bellen en vragen of ze even kan bellen voor een ech in het ziekenhuis.
    Want om nou het hele weekend of zelfs tot de volgende afspraak te blijven zitten met vragen/ongerustheid is ook niks.
    Succes ermee!

8. olive

olive Actief lid

2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid, je moet echt even bellen dit klinkt niet goed.
    Die verloskundige had je nooit zo naar huis mogen sturen.

De praktijk waar je zit heeft een spoed nummer en dit is zeer zeker spoed!
    Ze kunnen voor je bellen en dan kun je gelijk langs het ziekenhuis voor een ctg en echo.

Het verhaal over postuur klopt echt niet, bij mij konden ze altijd snel het hartje vinden tot op een dag niet meer helaas.. Zie onderschrift

Sterkte en niet wachten of denken dat je mensen lastig valt.

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik geloof het verhaal heel eerlijk gezegd niet zo.

Het lijkt me niet dat een verloskundige je zomaar nar huis stuurt als ze het hartje niet kan vinden met die termijn en dan ook nog zegt "ik zie je over 3 weken weer!"

Dat je er zo kalm over bent en laconiek reageert vind ik al helemaal raar. Als het verhaal wel klopt, is het kindje dan wel welkom?

Ik lees hier al een tijdje mee op het forum, en ik lees vooral dat meiden om de kleinste dingen al helemaal in de stress kunnen schieten.

Ik kan het mis hebben. Dat hoop ik in elk geval wel

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Ik las je onderschrift… wat moet jij door een hel zijn gegaan meis:(
    Verschrikkelijk dat je dit hebt mee moeten maken.

Ik had een pretecho laten maken met 29 weken, dus ik weet precies hoe je kindje er uitzag :(
    Ik was uitgerekend op 25 november…

Het is nog zo vers. Heel veel sterkte!!
    Ik hoop voor jullie dat jullie het plekje kunnen geven en weer snel zwanger mogen worden

11. olive

olive Actief lid

2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel, heel lief van je Nahla2013,

Ik wens het echt niemand toe, hel is een understatement echt waar.
    Helaas zijn er teveel mensen die het meemaken.
    Ons kindje was gezond en er is geen doodsoorzaak gevonden, zijn alle echo's goed dan is helaas nog niks zeker.

Wij hadden de pretecho een week voordat zijn hartje stopte laten doen. Ik twijfelde eerst omdat het best wat kostte maar wat ben ik dankbaar dat ik het heb laten doen. Ja het was gewoon een complete baby, wel iets kleiner (40 cm) en lichter natuurlijk maar hij was prachtig en punt gaaf.

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Jeetje, je was zo ver zwanger. Je kon al beginnen met aftellen en op de 1 of andere dag is het afgelopen :(
    Dat lijkt me het ergste, niet weten waarom...

Het gebeurt inderdaad te veel en ik heb hierdoor niet echt genoten van m'n zwangerschap.
    Ik hoop dat jij en je partner dit een plekje kunnen geven en ik wens jullie heel veel kracht toe.

13. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik vind het raar dat ze dan geen echo heeft gemaakt....!!?
    Ik sta onder controle bij de gyn en toen ze het hartje wilde horen maar ze hem niet kon vinden zei ze maak je niet onrustig want kan gebeuren we zoeken zo nog een keer en vinden we hem niet dan gaan we een echo maken om te kijken.
    Ik zou bellen en een nieuwe afspraak willen.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik vind het ook een beetje 'vreemd' eerlijk gezegd. :) Hopelijk hebben we het mis en gaat het goed met je kleintje.

15. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Sorry maar ik had direct gevraagd om een echo. En al helemaal niet 3 weken gaan wachten. Ik zou de spoeddienst van de verloskundige bellen. Hoop dat alles goed is met je kindje.

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik vind het ook erg vreemd dat ze je niet heeft doorverwezen voor een echo!

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou ook bellen en meteen aangeven dat je en echo wilt. Ik heb het nooit meegemaakt, dit keer zelfs met 10 weken het hartje al kunnen horen. Het hele idee is dat ze met het luisteren kunnen horen dat het kindje leeft :( Als ze het niet vinden is het niet noodzakelijk zo dat het niet meer leeft, maar dan moet je natuurlijk wel meteen een echo maken, zou ik zeggen.

Sterkte/succes! Bellen hoor! Ook al is het weekend, ik zou er geen gras over laten groeien als ik jou was!

18. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Ik had dit ook met maar dan met 13 weken, het kindje lag op een plek waar te veel van mijn bloedvaten stroomde, waardoor ze het hartje niet kon horen. Ze heeft toen bij ons met het echo apparaat gekeken, en daarop zagen we het kindje slapen en het hartje mooi kloppen, moest een paar keer hoesten en toen ging hij/zij bewegen. Ik vind het raar dat ze dit niet bij jou heeft gedaan en je met een onzeker gevoel naar huis heeft gestuurd.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vind het ook erg vreemd en kan me niet voorstellen dat een verloskundige je naar huis laat gaan, Ook ben je zelf extreem rustig dat snap ik ook echt niet. Stel we gaan even van het ergste uit dan loop je er nog 3 weken mee ? Dus bellen !

20. Zeksem

Zeksem Actief lid

8 jan 2014
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil je niet bang maken, maar ik heb dit meegemaakt met 14 weken. Ze kon het hartje niet horen. Stelde ons gerust, maar we zijn wel direct doorgestuurd voor een echo. En helaas bleek daar sat het kindje overleden was. Ik hoop eat bij jou niet geval is, maar vraag alsnog om een echo!

Deel Deze Pagina