Ha saar, zou graag je zorgen wegnemen, maar geloof niet dat ik dat kan. Wat ik wel weet is dat het natuurlijk nog heel vroeg is en dat je kleintje zoveel ruimte heeft dat het heel lastig te horen is. Heb ik rondom dat stadium ook gehad, maar waarschijnlijk stelt je dat ook niet gerust. Als je in overleg met je vk de doppler gebruikt kan ze je misschien wat aanwijzingen geven en kun je hopelijk jezelf wat gerust stellen. Ik heb ook iedere keer weer een golf van opluchting en geruststelling als ik even geluisterd heb en het hartje heb horen kloppen. In ieder geval heel veel succes en mogelijk morgen ff contact opnemen met vk.
+1 Ik denk ook wel dat je dit soort reacties kan verwachten aangezien elk topic gaat over 'zorgen maken' en of iets kwaad kan.
Waarom gaat het ver? Er zijn veel mensen die op enig moment in hun leven wat extra steun kunnen gebruiken. Of dat voor jou geldt is aan jou, niets hoeft, het is een optie. Hulp hoeft niet altijd te betekenen dat je/er iets zou moeten veranderen. Idee is dat het je helpt, of het nou is om van je af te praten, te klankborden, dingen meer te accepteren, een plek te geven, hanteerbaar te maken, etc. Wat jij nodig denkt te hebben.
Saar, ik herinner me jouw echo nog en dat het kindje slecht in beeld was. Ik denk dat jouw kindje gewoon wat dieper ligt en dat de reden is van het slechte beeld toen en nu geen hartje kunnen vinden. Verder ben ik ook geen voorstander van een angelsound. Je hebt het hartje niet gevonden en nu raak je in paniek. ( wat logisch is) maar als je die angelsound nu niet had gehad en had gebruikt had je nu ook geen zorgen gemaakt. Maar dat is mijn mening daarover en anderen kunnen het juist fijn vinden... Mij komt het over als een extra stress factor die er anders niet geweest was. Heb vertrouwen in dit wondertje wat in jouw groeit! Ik heb ook een geschiedenis waardoor ik in het begin onzeker was maar op een gegeven moment moet je vertrouwen krijgen in dat ukkie en in jouw lichaam. Probeer te genieten. Je kunt morgen ook onder een bus komen. Ik bedoel maar... Je hebt het niet in de hand als het niet goed gaat. Maar we gaan nu gewoon keihard roepen: dit gaat hem worden! En over 23 weken heb jij een kerngezond wonder op je buik liggen!
Meid toch, je maakt je zorgen en dat is echt niet erg! Maar...het moet niet een eigen leven gaan leiden en daarom raden sommige vrouwen je professionele hulp aan. Zoals je kan zien heb ik een ma gehad en daarvoor heb ik ook professionele hulp nodig gehad om het een plekje te geven (bij mij speelde daarom heen ook heel veel er werd het me teveel). Ik was alleen maar aan het denken, zal het nog leven..Hoe gaat t daar binnen enz enz. Ik heb ook een angelsound en vond het een top ding! Maar...ik kon t hartje ook tot week 14/15 Niet horen. Ik had elke week wel een echo zodat ik 1 dag voor de echo deed luisteren. Hoorde ik niks dan hoefde ik me maar 1 dag "zorgen" te maken. Na die 15 weken heeft het me heel erg geholpen om even te luisteren. Al was t maar 2 min. Soms liggen de beebjes heel diep. De therapie heeft me heel goed geholpen om alles goed te relativeren. En ook is het heel fijn om met iemand te praten die volledig buiten je leven staat. Nogmaals, het is niet erg dat je bang bent of je zorgen maakt want vanaf de streep op de test ga je je aanpassen aan het kindje en liggen de gedacht bij het kindje. Maar het moet niet je leven gaan leiden. Maar even over de AngelSound. Zet m goed tegen je schaambeen aan en druk redelijk hard. Zeker als je wat gezet bent want dan moet je ook door een vetlaagje heen. Zoek niet drie kwartier achter elkaar maar op verschillende momenten van de dag. Vertrouw je het echt niet dan even je vk bellen. Meid, je doet t goed! Heb vertrouwen in jezelf.
Om die reden dus nooit zo' n ding aangeschaft... Mijn zus had een hartjeshoorn gekregen en geeft aan vanaf wk26 kun je hartje horen, bij mij geprobeerd maar er was ook niks te horen (was aan het einde van mijn zwangerschap). Probeer je niet ongerust te maken, er is vast niks aan de hand maar het is nog te vroeg denk ik.
Als jouw vk je daadwerkelijk heeft aangeraden om je onzekerheid te verkleinen door een Angelsound met 11 weken te gebruiken dan verdient ze een grote schop onder haar kont ... Sommigen vrouwen kunnen dan inderdaad al een hartje vinden, maar heel veel vrouwen ook niet! Het hartje is dan nog zo klein en zit nog zo laag, dat het makkelijk buiten het bereik van je AS kan vallen. Als je heel erg bezorgd bent kun je beter je vk bellen. Juist met een "geschiedenis" zal ze hier echt wel begrip voor hebben. Wat betreft het "goede" advies van sommige dames hier om met een psycholoog te gaan praten: Onzekerheid op een forum moet je wel binnen de context van een forum zien. Juist omdat deze vorm van communicatie zo laagdrempelig is, is het heel gemakkelijk om ook oppervlakkige zorgjes te uiten wanneer je deze hebt, terwijl je dat in RL misschien alleen zou doen als je echt heel bezorgd zou zijn. Zodoende kun je veel onzekerder overkomen dan je daadwerkelijk bent. Om dan gelijk te oordelen dat iemand dusdanig onzeker is dat ze baat zou hebben bij klinische hulp gaat mij te ver. Ik ben psycholoog, maar dit is uiteraard puur een observatie van mij als privé persoon en niet beroepsmatig .
Ik denk dat niemand hier 'meteen' oordeelt. Als je zó onzeker bent dat het je leven gaat beheersen, en dat idee krijg ik wel als je élke dag met je angst bezig bent, wat dan weer op te maken is uit de tientallen topics van TS, kun je wel degelijk baat hebben bij een psycholoog. En tuurlijk, die psycholoog heeft geen briefje klaarliggen met de oplossing voor alle problemen, maar ze kan je wel helpen beter te redeneren. En als dat ook niet lukt; praten met iemand die er volledig neutraal instaat, kan ook zó fijn zijn. Mijn psycholoog kan me ook niet helpen, omdat mijn angst 'te ver' voor haar gaat, dus stuurt ze me door naar de PsyQ. Maar, ik heb er wel ontzettend veel aan gehad dat er iemand was die me vertelde dat m'n angst niet raar is, dat er iemand is die naar me luistert en waarbij m'n gevoelens serieus genomen worden. Ik heb het in alle andere topics van TS altijd voor haar opgenomen, omdat iedereen haar altijd belachelijk maakt, maar ik vind bijna iedereen hier juist heel begripvol reageren. Ik geloof ook niet dat je meer bereikt met topics op een forum, waarin je constant afgezeken wordt en waarin iedereen roept hoe achterlijk je vragen wel niet zijn en 'dat je eens normaal moet doen', dan met een psycholoog die wél echt naar je luistert en alles wat je zegt serieus neemt. Hulp vragen betekent niet dat je de zwangere psychopaat bent die het allemaal niet aankan, al lijken een hoop mensen dat helaas vaak wel te denken..
Mijn vk kon met 12 weken het hartje vinden na heel veel moeite. Denk niet dat het mij zelf gelukt zou zijn. Maak je niet druk, het is heel normaal dat je rond deze termijn nog geen hartje kan vinden. Dat zei mijn vk toen ook al. Had zelf zoiets van: als we het even kunnen horen is het leuk en anders even geduld nog.
Ik begrijp sowieso niet dat mensen zo'n ding gebruiken eerlijk gezegd. Ik begin er al bij voorbaat niet aan, omdat ik weet hoe ik zou reageren als ik het niet zou horen. Ik kijk er gewoon naar uit om naar de verloskundige te gaan om het te horen, volgens mij raden die het overigens ook af
Kan allerlei oorzaken hebben dat je hartje niet kan vinden, als je kindje nog heel laag ligt, en verder naar achter is het al lastiger te vinden. Als je bij de eerste het hartje wel na 10 weken al kon vinden lag het kindje gewoon op een heel gunstige plek. Ik was 13 weken toen ik zelf het hartje kon vinden met de dopler, vanaf 11 weken gezocht maar kon toen nog niks vinden.. Als je je echt zorgen maakt kan je natuurlijk de VK bellen sterkte xx