Een te klein hoofd

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mamalief, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mama's,

Ik heb gisteren een groei-echo gehad, omdat de verloskundige dacht dat mijn kleine meid niet goed groeit. Ik heb met de 27weken ook al een groei echo gehad. Toen werd ons verteld dat ze wel wat klein is, maar dat dat niet gek is omdat ik zelf ook niet een van de grootste ben. Verder groeide ze wel gewoon.

Bij de echo van gisteren is gebleken dat haar armpjes, beentjes en buikje wel groeide.. maar haar hoofdje bleef aan de kleine kant.
    De vk. heeft me doorgestuurd naar de gyn. vanochtend ben ik gebeld voor een afspraak voor morgen. Ik maak me nu zo ernstig druk, vooral omdat de afspraak voor zo snel geregeld is.

Wie heeft hier ook mee te maken gehad.. en hoe ernstig moet/mag ik me zorgen maken??

liefs,

mamalief

2. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Vriendin van me heeft het gehad...grote paniek bla bla bla...eenmaal grondig nagekeken te zijn bleek er niks aan de hand!
    Ik hoop dat dat bij jou ook zo zal zijn meid!

x

3. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel, ik hoop het ook!

Wat voor onderzoeken heeft ze gehad als ik vragen mag?

4. happy2

happy2 Lid

16 apr 2010
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ons zoontje had / heeft dit ook, maar dit was niet vreemd aangezien papa ook niet zo'n groot hoofd heeft.

Hoe zit het bij jou en jouw partner?

5. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Bij ons is het juist andersom, hoofdje is groter dan de rest net iets te groot eigenlijk... de rest groeit precies gemiddeld. Heb nu 2 keer een groeiecho gehad. 1e keer bij een echocentrum.
    Verloskundige wilde toch dat ik het in het ziekenhuis nog een keer liet meten / bekijken en had zelf een afspraak gemaakt, voor behoorlijk snel daarna waardoor ik me erg zorgen heb gemaakt.
    In 't ziekenhuis de groeiecho gemaakt en daar ben ik wel goed geholpen en gerustgesteld moet ik zeggen. Het is wel groter dan gemiddeld maar wat ze in het hoofdje moest zien zat er en wat er niet zou horen (vocht of iets dergelijks) zat er gelukkig niet...
    Wel maakt ze over 2 weken nog een echo (dat vetelde ze gelukkig al vooraf) omdat dit 'standaard' is.

Maar probeer je niet te veel zorgen te maken, en zeg het tegen de gyn of verloskundige dat je je zorgen maakt dan zal ze alles duidelijk(er) uitleggen denk ik...

Succes en ik hoop dat het goed is allemaal!

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    hoeveel kleiner is haar hoofd dan?
    Mijn dochter had de hele zwangerschap ook een te klein hoofd. Volgens mij liep het hoofd anderhalf of twee weken achter op groei. Niks aan het handje en als je haar hoofd nu ziet..haha. Ze heeft de schade echt ingehaald.

7. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze schijnt ong. 2 a 3 weken achter te lopen op de rest van haar lichaampje. Ze zit met alles net op de onderste lijn van de curve en met haar hoofdje net onder de lijn.

Volgens de gyn. valt het mee.. maar ik moet aanstaande maandag wel voor een uitgebreider onderzoek naar het ziekenhuis. Daar gaan ze de navelstreng etc. ook na kijken...

Ik ben zooo zenuwachtiggg!!

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Heel veel succes en sterkte met afwachten tot het maandag is.
    Een vriendin van mij had hetzelfde, bleek na onderzoek ook niets aan de hand te zijn. Hoop voor jou hetzelfde natuurlijk.

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    heel veel succes , hopelijk is er niks aan de hand !!

10. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Mag ik vragen hoe de verloskundige erachter is gekomen/komt dat je kindje niet goed groeit? of sterker nog, alleen het hoofdje iets minder snel groeit dan de rest van het lichaam?
    Met 20w is je laatste echo toch geweest?
    Kunnen ze dat met de handen voelen??

PIna

11. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik kreeg bij mn vk ook geregeld nog gewoon een echo.
    In de praktijk hebben ze gewoon een apparaat dus pakt ze die er vaak eerder bij als alleen de doppler.
    Niet gek toch?

12. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Bij mijn tweede zwangerschap liep het hoofdje van de kleine 2 weken voor op groei volgens de echo's. De verloskundige en gynaecoloog maakten zich hier niet druk om.
    Toen onze kleine geboren was, bleek dat het hoofdje helemaal niet groot was, maar eerder aan de kleinere kant of gemiddeld.
    Totaal niks aan de hand dus. Echo's geven soms ook een vertekend beeld. En ik heb me zorgen gemaakt terwijl het niet nodig was.

Deel Deze Pagina