hartje slaat over

Discussie in 'Gezondheid' gestart door TigerAngel7, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Hallo,

    Afgelopen donderdag weer een echo gehad ivm zwangerschapsdiabetes. Nadat de gynaceoloog het hartje ging luisteren sloeg die af en toe 1x over. Ze zei dat ik me er niet veel zorgen om moest maken omdat het vaker voorkomt wat te maken heeft met fertiliteitrijp. Toch onbewust misschien maak ik me wel zorgen.

    Bij de 20weken hebben we een guo echo gehad ivm hartziektes in de familie (mn broer en moeder) Bij de 20 weken echo was alles goed.

    20november krijg ik een 2e guo echo en gaan ze extra controleren. Dat stelt me wel gerust dat ze dit sirieus nemen.

    Wie heeft dit ook gehad, en is het in de zwangerschap alsnog goed gekomen?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn neefje had dit, zijn hart sloeg over en vertraagde daarna even. Met 20-weken een uitgebreide echo; hartje klopte helemaal prima! Geen overslag meer, geen vertraging.
     
  3. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar!

    Bij mij is het dus andersom. bij de 20 weken echo was alles goed ook qua hartritme en nu slaat die dus af en toe over
     
  4. Lot1909

    Lot1909 Actief lid

    3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik heb dit ook meegemaakt. Bij de 20 wk echo ontdekt. Dag erna in het ziekenhuis niet meer gehoord/gezien. Daarna 4 wk lang, 2x per week naar de vk. Nooit meer een afwijkend ritme (extra slag) gehoord. Ook na de geboorte geen gekke dingen. Heeft inderdaad (vaak) met rijping te maken! Probeer te vertrouwen op de professionals!!!
     
  5. louan

    louan Niet meer actief

    Ja ik! 2x zelfs. 1 keer thuis zelf, toen schrok ik gigantisch! Was met 26 weken geloof ik. Ging meteen langs VK en toevallig gebeurde het daar weer. Toen voor de zekerheid naar ziekenhuis voor ctg, maar vk zei dat het hoogstwaarschijnlijk met onrijpheid te maken had. In ziekenhuis ctg helemaal goed dus was normaal.

    Ze legden mij toen uit, als er wat met hartje was dan dipt hartslag niet maar dan loopt hij langzaam af en weer op.
     
  6. Veldboeket

    Veldboeket Actief lid

    11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier met 22 weken ook (nadat met 20 weken een hartafwijking was gezien maar later toch niet). Als het met 28 week nog zo was moesten we nader onderzoek. Maar was weg.
     

Deel Deze Pagina