Hartje te langzaam

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Desjavu, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Sterkte meid!
    Je had het al niet makkelijk als ik t goed onthouden heb -wat gedoe in je familie rondom je zw toch?- :(

2. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Ik denk dat je pas 6+ bent. Aangezien je 26 dec. een test had met daarop 1-2. Dat betekent dat je toen pas 3-4 weken zwanger was. Verder gerekend zou je nu dus 6 weken en een paar dagen zijn en niet 7 weken of verder.

Nog kan het helaas alle kanten op. Hoop voor jullie goed nieuws volgende week

3. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Hier betekende het helaas ook dat het niet goed was. De eerste echo klopte het hartje te langzaam en zag het eruit als een beginnende hartslag. Een week later en het kindje lag keurig op termijn qua grootte, maar nog steeds een traag hartje. Een week later weer een echo en toen was het helaas gestopt. Ik hoop voor jou ontzettend dat het anders loopt.

4. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    @MiaMaria, niet bepaald nee.. Vandaag geprobeerd om advies op te volgen uit eerdere topics. Zoal met jaloerse schoonoma die zich probeert te mengen in onze zwangerschap. Ze had me vandaag 2x gebeld en me voicemail in gesproken omdat ze wilde weten hoe en wat. Maar ik heb er totaal geen zin in gehad en weggedrukt.

@miepkip Het is zo lastig… Bah! 

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je met 3 weken en 3 dagen hebt getest (dat zou kunnen) zou je nu 6 weken en 5 dagen zwanger zijn. Dan moet het hartje al kloppen, ik had bij mijn eerste toen een echo en het hartje klopte maar nog niet heel krachtig, was best spannend. 5 dagen later had ik weer een echo en toen klopte het hartje wel goed.

6. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Ben zelf helemaal de kluts kwijt wat betreft hoelang en wanneer.... :(:(:(:(
    Ik hoop dat over 7 dagen het hartje wat beter klopt. :(

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ben ik het niet mee eens. Wat ik heb geleerd is dat een hartje veelal rond 5+4 begint te kloppen. Bij een latere innesteling of slechtere echo kwaliteit neem je het veelal met 6 weken goed waar. Dan klopt het hartje veelal traag.

Rond de 7 weken zou het hartje al tussen de 110-130 slagen per minuut moeten zitten. Ik snap dat dit niet is wat je wilt horen, maar mij is wel geleerd dat rond die termijn er een frequente hartactie moet zijn.

Sterkte met de wachtdagen meis!

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

#28 DastyQueen, 18 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2016
    Bij mijn zoon werd ik de eerste echo ruim een week terug gezet terwijl ik zeker wist wanneer de bevruchting had plaats gevonden omdat we die maand toevallig maar 1x sex hadden gehad. De gyn ging al uit van een miskraam. Ik moest een week later terug komen voor een controle echo en daarna zou curettage plaatsvinden. Die week later was de vrucht zo goed gegroeid dat ik weer op mijn eigen berekening (1 week verder) uitkwam. Het schijnt vaker voor te komen dat een vrucht even stil staat qua groei en daarna weer een inhaalslag maakt.
    Oh ja die eerste echo was met 7 weken inwendig en daar was nog helemaal geen vrucht op te zien (alleen een dooierzak) vandaar dat de gyn aan een miskraam dacht. Een week later was ik 8 weken met vrucht met mooi kloppend hartje.
    Lees dat je zelf gelukkig wel positief ingesteld bent. Mocht je toch stressen kun je in de tussentijd ook altijd nog even voor een korte echo naar een pretecho bureau gaan eind deze week. Kost een paar tientjes maar mijn ervaring is dat deze bureaus hier veel betere apparatuur hebben dan het ziekenhuis.

9. Tiess85

Tiess85 Actief lid

2 jan 2016
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop voor jou natuurlijk dat het anders gaat maar bij mij betekende het dat het niet goed zat.

Ik kwam met 8 weken voor de eerste echo bij de gyn, het hartje klopte maar veel te traag. . Het vruchtje was niet groter dan 6.5 week. Het liep 9 dagen achter op groei. Toen ik een week later terug kwam was het hartje gestopt. Volgens de gyn had het echt 2 kanten op kunnen gaan, volgens hem kwam het wel eens voor dat een vruchtje een groeipauze had. Ik zelf had er totaal geen goed gevoel bij en helaas bleek mijn gevoel juist. Wil je niet bang maken maar wil toch mijn ervaring delen.

Hoop voor je dat je volgende echo wel goed is.

10. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    In 2014 in een soortgelijke situatie gezeten. Een traag kloppend hartje, maar een groot verschil in groei.
    2 weken later kreeg ik een miskraam.

Ik hoop voor dat jullie volgende week beter nieuws krijgen.

11. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL

Nou ik zou helemaal nergens vanuit gaan qua berekening.. Ik heb me ook suf berekend hoelang ik zwanger kon zijn, zonder de 2 weken cadeau had het opzich nog in de buurt gekomen qua berekening, ik wist ook bijna zeker wanneer ik mijn eisprong heb gehad (deze voel ik elke maand (behalve nu dan haha)). Maar toch klopte het allemaal niet en bleek ik gewoon echt minder lang zwanger, of het eitje had een diapauze, of het wordt gewoon geen grote baby, net zoals ons, wij komen ook niet boven de 1.68-1.70 :p
    'Gewoon' afwachten zou ik doen! daar heb je straks de meeste duidelijkheid van.. Succes met de wachtdagen, probeer wat afleiding te zoeken! :)

12. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Als jij op 26 december al een positieve test hebt gehad en op 18 januari een echo die pas rond de 6 weken aangeeft en waarop het hartje ook nog eens traag klopt, dan lijkt mij dat het niet goed zit :(

Helaas kun je niet meer dan afwachten en hard hopen dat het toch goed gaat, maar persoonlijk zou ik geen vertrouwen meer in hebben...

Sterkte hoor, hopelijk vliegt de tijd tot de volgende echo en krijg je toch mooi nieuws!

13. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    #33 balleke, 19 jan 2016
    Laatst bewerkt: 19 jan 2016
    Of niet... want kan zijn dat ze op dag 18/20 eisprong had ;) en vrieg gestest heeft. Ik was op een zaterdag 4 weken zwanger en op woensdag testen ik al positief en ook met cb 1-2 weken. En daarbij komt ookal heb ik cyclus van 28 dagen mijn eisprong is niet op dag 15 geweest, maar dag 17 bijvoorbeeld.

Spannende tijd dus.. miss klopte het hartje net. Bij vriendin van mij klopte het niet bij 6.4 weken en week later wel. Hoop voor je dat het snel maandag is.

14. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    @balleke, dankjewel voor je reactie... Het blijft echt een grote puzzel, hopelijk zullen we snel wat zekerheid krijgen.

15. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Dejavu, weet je al wat meer, of is het echt afwachten tot de echo maandag?

16. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Ik heb geen bloedingen of buikkrampen gehad, ik hoor morgen om 13.45 meer... Elke dag steken we hier een kaarsje aan in de hoop dat het echt een te vroege echo is geweest maar ik hoop dat alles goed komt. Zo dra ik meer weet horen jullie dat! :)
    Bedankt dat je aan me denkt.

17. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik zal voor je duimen, hopelijk een mooie echo morgen!
    Sterkte met afwachten.

18. Trapizia

Trapizia Lid

17 jan 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes morgen!!

19. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Wij zouden dan ongeveer tegelijk moeten lopen, omdat ik de 26e nov curretage heb gehad. Ik werd bij eerste echo ook maar 5 week geschat met weinig actie, de week erop was het 6.6 met een goed kloppend hartje. Volgens mij kan het nog alle kanten op

20. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Succes!

Deel Deze Pagina