Hartje te langzaam

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Desjavu, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Sterkte hoop dat je bij de 20% zit waarbij het goed afloopt.
    Was het vruchtje of de vruchtzak wel gegroeid ten opzichte van vorige week?

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Oei, klinkt niet echt hoopvol. Heel veel sterkte

3. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93

Wat een stom antwoord van je vk!
    Als het eerst klopte en nu niet meer is het gewoon niet goed nu laat ze je in onzekerheid

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Eens met Mamaa helaas! Sterkte wat een rot situatie.

5. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Ik ben volgens berekening 8 weken zwanger. Volgens de vk vorige week 6 weken. Ik snap er ook niets van en ben echt zo verdrietig.
    Lekker dubbel ook op me verjaardag maar goed.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben het helaas eens met Mamaa6: als het hartje klopte en nu niet meer, dan is het -hoe verdrietig ook- helaas niet goed gegaan.

En ten tweede: op basis van wanneer je positief getest hebt zou je in de buurt van de 8w zijn. En dan zou je met gemak een kloppend hartje moeten zien.

Het spijt me meid, maar alles wijst erop dat het over is. Sterkte!

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben inderdaad bang dat het niet goed zit. Je had eerst een te langzaam kloppend hartje, wat een teken kan zijn dat het niet goed zit. En nu klopt het niet meer. Dan is het helaas definitief foute boel. Het hartje zal niet opnieuw beginnen met kloppen. En met 8 weken had je een kindje van zo'n 2 cm moeten zien met beginnende armpjes en beentjes en een duidelijk kloppend hartje.

Dat je geen buikpijn hebt of bloedverlies zegt echter niks. Soms zit het fout en stoot je lichaam het niet vanzelf af. Dat heet een missed abortion. Je lichaam heeft dan soms wat hulp nodig van medicatie of er wordt een curretage gedaan. Zolang het nog niet uit je lichaam is, kun je zwangerschapskwaaltjes blijven houden, kan je buik blijven groeien, ook al zit het fout. Dat komt doordat je het zwangerschapshormoon nog wel in je lichaam hebt. Hier helaas ook meegemaakt...

Heel veel sterkte!

8. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Wat naar om te lezen. Ook ik vrees dat je lijf niet door heeft dat het hartje gestopt is en dat het daarom het kindje niet afstoot. Wat ik alleen niet begrijp is waarom je vk je geen doorverwijzing geeft voor het ziekenhuis. Dan kan een gyn nog eens kijken of het hartje echt gestopt is en je opties met je doornemen (curettage is namelijk niet de enige mogelijkheid).

Nogmaals heel veel sterkte, het is een nare rollercoaster waar je nu in zit.

9. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Dit

10. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    #70 Mama Larissa, 25 jan 2016
    Laatst bewerkt: 25 jan 2016
    En dit...

Hoe verdrietig ook, dit klinkt echt als een missed abortion en ik vind het echt ongelooflijk slecht hoe je vk hier mee om gaat en je zomaar weer een week weg stuurt.
    Je moet doorverwezen worden naar de gyn voor nogmaals een echo en daarna bespreken medicatie of curettage.

Veel sterkte en een dikke knuffel!!!

11. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Sorry, ook van mijn kantje niet echt positief bericht. Zit er zelf middenin. Op 8-1 een echo waarbij wel een hartje klopt, maar bijna 2 wkn achter liep, op 14-1 constateerde vk dat er geen hartje meer klopte, op 15-1 afspraak bij gyn ivm opwekken miskraam en bij laatste check bleek er nog wel een hartje te kloppen, ook in een goed tempo, maar nog steeds 2 wkn achterstand, afgelopen woensdag was het hartje helaas alsnog gestopt met kloppen. De miskraam begint nu een beetje op gang te komen met wat bruine afscheiding, maar verder nog niet. Nu aanstaande woensdag een laatste echo om het zeker te weten. Dit was op mijn verzoek aangezien we op 14-1 te horen hadden gekregen dat het gestopt was en op 15-1 dit niet bleek te kloppen wilde ik het nu echt heel zeker weten. Al moet ik zeggen dat de gyn afgelopen woensdag met de doppler ook naar de doorbloeding gekeken heeft en die was er ook niet meer. Het was woensdag dus ook wel zeker, maar puur voor mijn gevoel gezien onze absurde week er voor. Zoals door de gyn voorspeld komt het nu wel wat meer op gang. En weet ik het echt zeker.

Ik hoop uiteraard voor je dat het anders is, maar ik moet eerlijk zijn en vrees voor je dat het echt niet goed is. Ik ben het met andere eens dat ze je gewoon had moeten doorverwijzen naar de gyn, daar kan je vaak binnen 1 of 2 dgn terecht en zij hebben betere apparatuur en kunnen ook de doorbloeding van het vruchtje meten en dan heb je tenminste meteen zekerheid. Misschien anders je vk bellen en vragen om een doorverwijzing?

In ieder geval heel veel sterkte.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klote voor je, meid! En nog wel op je verjaardag.
    Heel veel sterkte.

13. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Sterkte in deze onzekere tijd Desjavu 😟

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat rot voor je :( helaas denk ik inderdaad dat je er van uit moet gaan dat het niet goed is. Als eerst het hartje klopte en daarna niet meer is dat natuurlijk geen goed teken. En dat je lichaam het niet afstoot of je buikpijn heb zegt helaas niks:( mijn eerste miskraam was een ma en daar kwam ik ook pas achter tijdens de echo , lichaam stootte het ook niet af. Kreeg eerst pillen maar lichaam was niet schoon dus uiteindelijk curretage gehad. Viel mij best wel mee , voor zover dat kan natuurlijk. Tweede miskraam kwam wel spontaan.

In iedergeval heel veel sterkte !!

15. mumija

mumija Niet meer actief

Oh desjavu, ik vind het zo rot voor je!!
    Ondanks dat het onverwacht was, de zwangerschap, spatte het er wel vanaf dat je enorm blij was!
    Meid, ik hoop op een wonder voor je!

16. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Wat een verdrietig nieuws

17. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Heel veel sterkte :(

18. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Heel veel sterkte gewenst!!

19. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Wat ontzettend rot.... heel veel sterkte. Ik hoop ook op een wonder voor je, maar het klinkt niet goed.. :(

20. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte! :(

Deel Deze Pagina