hartje thuis luisteren van je baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door limburg88, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je moet een doppler kopen omdat je het leuk vindt... niet om je een beter gevoel te geven. Wat als je het hartje niet kunt vinden? Nog bezorgder worden lijkt mij...

Overigens... waar de placenta ligt maakt niets uit voor het eerder of later voelen van je kindje. De zenuwen zitten in heel de baarmoederwand, niet alleen aan de voorzijde!
    Meestal is het een kwestie van je instellen op je kind en er contact mee maken... hier was ze er toen ineens toen ik op mijn gemak ging liggen en voelen met mijn handen. En ze was er meteen zo duidelijk dat het erg vreemd was dat ik haar niet eerder gevoeld had. Mijn man voelde haar namelijk een dag later ook meteen door de buikwand heen.

2. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    oh meid daar moet je je echtniet druk overmaken.
    Als je ongeveer weetwaar je babytje ligt, heb je het hartjezo gevonden.
    Ik had die doppler al vanaf13 weken ofzo!
    Gewoon doen, lekker van genieten!

3. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik heb een sonoline B doppler en ik hoorde het hartje bij 8+5 weken terwijl ik een placenta heb die aan de voorkant ligt. Ik realiseer me dat ik heel veel geluk heb gehad!
    Over de discussie wel of niet, ik moet zeggen het gaf mij altijd een fijn gevoel, nu nog steeds. Ik let nu wel meer op zijn bewegingen dan zijn hartslag, maar als ik hem eventje niet voel, check ik eerst of ik zijn hartslag hoor en daarna ga ik hem lastig vallen door koud water te drinken, snoep te eten, etc. Hartslag alleen is idd geen goeie indicatie of alles in orde is, maar wel dat hij nog leeft! Als hij nog steeds niet beweegt, dan bel ik de vk.
    Ik ben zo blij met mijn doppler; ik was (ben) super bang dat ik hem ging (ga) verliezen en de doppler heeft er voor gezorgd dat mijn stressniveau wat omlaag werd gehaald. Dat in combinatie met super veel echo's! Arm kind...:D

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hihi ik dacht vaak als ze luisterden, heej daar is mijn beebje, maar dan hoorden we mijn eigen hartslag ;)
    Ik hoor het verschil niet, van de baby lijkt een trein te zijn die gaat veel sneller zeggen ze dan.

Ik was ook op van de zenuwen en wilde zo n ding kopen. Door mijn 5 MA s was ik zo bang. De verlos adviseerde me dat niet te doen, en liet mij voor mijn gemoedsrust elke week even langskomen om te luisteren.

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ja maar ze luisteren hier pas vanaf 15 weken dus dan is de ergste stress al over (of je moet zoals ons een punctie krijgen) maar ook dan met de angelsound hoef ik veel minder hard te duwen als hun, bij hun doet het altijd zeer!

Ja van de baby gaat echt veel sneller, moet je maar eens bij je eigen hart houden dan heb je een uitgangspunt.

Deel Deze Pagina