Hoi meiden! Wie herkent dit en heeft misschien tips? Ik ben nu 27 weken zwanger en sinds zo'n 2,5 week kom ik per nacht slechts aan zo'n 3 - 4 uur slaap. Ik heb het mijn man proberen uit te leggen: Stel je voor dat je een hoodie aanhebt met zo'n buidelzak, daar stop je een kat in en je ritst de zakken dicht. Dat beest probeert dan zo'n 6x per nacht steeds ruim een kwartier lang te ontsnappen! Tja, daar slaap ik dus echt niet doorheen en nadat ik mijn eerste 3 uur slaap heb gehad, tegen 2:00 of 2:30 kom ik dus niet meer in slaap... Hooguit pak ik nog een uurtje tussen 5:00 en 6:00. De meeste ochtenden word ik dus wakker met hoofdpijn en duizelingen en overdag heb ik steeds meer moeite me te concentreren op mijn werk. Nou ben ik sowieso een lichte slaper en slaap ik heel de zwangerschap al minder goed, maar eerder waren de nachten met minder dan 6 uur slaap hooguit 1 of 2 per week. Daar kan ik nog wel mee uit de voeten, maar nu wordt t wel heel frustrerend. Heb deze week al een dag vrijgenomen van mn werk om bij te slapen, terwijl de andere 2 kinderen bij de opvang waren, maar ook overdag lukt het me helaas niet in een diepe slaap te komen. Ik drink hooguit 2 koppen caffeine vrije koffie, geen frisdrank en als ik wakker lig pak ik eigenlijk nooit mijn telefoon of ereader, omdat ik weet dat dat licht mij alleen maar meer wakker zal houden. Iemand misschien nog tips die ik kan proberen? Ik moet nog 3 maanden, die ik toch niet als zombie hoop door te brengen...
Herkenbaar wel! Ik weet niet of je slaapt met Voedingskussen maar hier helpt dat iets omdat ik dan zo met mijn buik op/in het matras lig en de kleine daar niet tegen aan gaat schoppen/slaan/draaien Verder zou ik het eigenlijk niet weten
Zou het voorleggen aan je vk. Hoe minder je slaap, des te lager jouw energiepeil is. Dit kan weer leiden tot andere klachten; stress, hoge bloeddruk etc. Slaaptekort doet een hoop met je. Bij mij hielpen de middeltjes zoals Voedingskussen (onding!), sierkussen etc. niet. Ik slikte paracetamol tegen de pijn, want daar werd ik wakker van. Nu slaap ik zo nu en dan een nacht in het ziekenhuis om op te laden. Door alle klachten die ik kreeg, kreeg ik ook medicatie mee voor thuis. Dit was voor mij het laatste wat ik wilde, maar blijkbaar de enige manier. Nu ben ik blij dat ik het af en toe kan gebruiken.
Bedankt meiden. Ik slaap idd met een voedingskussen tussen mn knieeen, omdat ik anders last van m'n bekken krijg. Daardoor slaap ik nu op m'n zij, terwijl ik normaal liefst op m'n buik lig. Hoe bedoel jij Zasu, dat je met een kussen op je buik kan liggen? Ik ga het nu eerst maar een paar nachten proberen met een pcm, misschien helpt dat iets om wat minder snel wakker te worden. Gelukkig nu een vrij rustig weekend om wat bij te komen en anders komende week de vk maar eens vragen voor medicatie. Ik wist niet dat dat kon in de zwangerschap.
Ik wist dat ook niet en heb wel drie keer gevraagd of het echt niet schadelijk voor de baby was. Hij zei dat de baby er wel iets suffig van kon worden. Dus je kunt de baby de volgende dag iets minder voelen, maar dit kon geen kwaad. Het is dat ik alle energie straks nodig heb voor de bevalling, anders nam ik het ook niet. Ik weet trouwens niet of een vk dit voor mag schrijven hoor, want ik sta onder begeleiding van een gynaecoloog. Anders misschien even naar de huisarts toe.