Wie gaat er ook voor een combinatietest?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door , 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Zijn er hier dames die ook een combinatietest laten doen?

Ik moet op 6 januari hiervoor naar het ziekenhuis, vind het toch altijd wel een spannend iets.
    Mijn oudste zoon heeft Spina Bifida, vandaar dat we voor de combinatietest ook in aanmerking komen.
    Een medische 20 weken echo moet dan verder uitwijzen of alles goed is en de rug en schedel zijn gesloten... vooralsnog kiezen we niet direct voor een punctie, alleen als daar aanleiding toe wordt gegeven.

Ben benieuwd hoe jullie daarover denken.

Liefs

2. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Wij hebben hem ook laten doen en ik ben wel gerustgesteld. Wij hadden een chromosomenafwijking bij de eerste (open ruggetje, schedel niet helemaal gesloten etc) dus ze keken ook gelijk verder naar de gezondheid.

Wel heel fijn als je al wat onzeker bent net als ik!

Liefs

3. Niet meer actief

Klopt helemaal, de geruststelling is prettig, alleen heb ik bij de jongste (dat is bijna 6 jaar geleden) ook zo'n bloedscreening laten doen en toen kwam die erg slecht naar voren. Kreeg op mijn verjaardag te horen dat de uitslag niet goed was en er een sterk verhoogde kans was op een afwijking :S
    Dan volgt een VP en drie lange weken wachten en blijkt alles gezond!
    Ik kon pas vanaf de 24e week echt genieten van die zwangerschap.
    Daar ben ik wel wat nerveus over, maar die testen zijn de afgelopen jaren ook wel sterk verbeterd, dus toch gaan we ervoor.

Veel liefs

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wij hebben hem ook gedaan en gerustgesteld!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wij hebben hem ook gedaan en de kans bleek heel hoog dat er iets mis zou zijn, dus hebben we met 16 weken een punctie laten doen en met 17 weken wisten we dat de meeste voorkomende ziektes niet voorkwamen en dat het een meisje is. Ik heb nog wel een speciale 20 weken echo gehad maar nu is alles goed, het kan je ook onnodig laten schrikken maar ik vind het nog steeds een erg goede controle.

6. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    wij hebben het ook laten doen .
    Eigenlijk voor onze geruststelling maar ook als er iets zou zijn dat je of eraan gehopen kan worden of data je er in ieder geval op voorbereid bent .
    Dat vind ik wel zo belangrijk

Deel Deze Pagina