Nog niet zwanger: wel rekening houden met eten etc?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door appelappel, 10 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hallo!

Ik heb een vraagje. Wij zijn nog niet zwanger, maar ik heb wel de volgende vraag. De periode tussen de eisprong en de eerste menstruatiedag zou het kunnen dat je zwanger bent. Daarom zorg ik ervoor dat ik in deze periode net zoals een zwangere vrouw: geen alcohol drink, geen rauw vlees eet etc etc.

Nu vraag ik me af of dit wel nodig is. Ik word er namelijk erg gek van dat ik dan nog niet zwanger ben, maar wel overal rekening mee houd, terwijl als ik echt zwanger raak, dat is 9 maanden daar rekening mee moet houden. Ik leef dus 2 weken in een maand als een zwangere vrouw terwijl ik dat niet ben. Vaak krijg je meteen: o je neemt geen glaasje, zeker zwanger? Of zoals afgelopen zondag ga ik niet in de achtbaan, omdat dat als zwangere vrouw niet mag etc etc. Kortom: ik vind het heel erg vervelend.

Ik zou jou willen vragen of dit wel nodig is hoe ik dit doe, en of het wel kwaad kan als ik in die periode een glaasje wijn drink, of een rood biefstukje eet of in de sauna ga of in de achtbaan en daarna wel zwanger blijk te zijn.

Ik hoor het graag van je!
    Alvast bedankt!

Liefs
    Marleen

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi marleen,

Ik snap heel goed dat je er zo mee bezig bent maar het hoeft niet, op het moment dat je weet dat je zwanger bent is vroeg genoeg om je netjes aan de regels te houden. Geniet lekker!

Imke

Deel Deze Pagina