dorst dorst en nog eens dorst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door natascha25, 31 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Ik heb een vraagje ... ik heb de laatste tijd een enorme dorst. Vooral snachts .. dan wordt ik wakker en dan lijkt het net of ik een ontichelijke kater heb. Meestal rond 3 a 4 uur. Dan heb ik echt een paar flinke teugen water nodig om weer te kunnen slapen. Overdag heb ik ook dorst en sochtends heb ik ook echt een vieze smaak in mijn mond.

Ik plas vaak kleine beetjes maarja dat kan normaal zijn. Alleen vraag ik e af of dit ook normaal is??? Ik eet normaal dus niet echt zoutig ofzo. Herkent iemand dit????

Alvast bedankt groetjes natas

2. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik zou als ik jou was je suiker even laten tjekken!!

3. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ja laat je suiker even controleren. Moet je ook veel plassen?

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Inderdaad, dorst wijst op suiker!

5. jacky

jacky Actief lid

17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    ik herken het heel goed heb ook steeds erge dorst,drink ook liters water,moet ik snachts plassen drink ik gelijk weer een glas water,tja en of ik suiker heb nee ze hebben toch bloed geprikt hadden ze het toch moeten zien.
    groetjes jacky

6. sweetangel100

Ja dat klopt, maar als je nog geen bloed hebt geprikt kun je het wel beter even gaan doen, dan weet je t tenminste zeker!
    Hoe lang geleden hebben ze jou bloed geprikt, jacky?

7. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hier nog iemand met dorst

Begint in de middag tot middernacht. Water, sapjes gaat hele dag door.
    Mijn bloed is 2 weken geleden geprikt , uitslag was ok

Zal toch denk ik een symptoon zijn.

Ik was een hele slechte drinker.........nu niet meer

gr. cassandra

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    same here.
    Ook veel dorst. Ook veel plassen trouwens ( kleine beetjes)
    Ik heb 2 weken geleden bloed laten prikken en hoor donderdag de uitsslag. Ben benieuwd.
    Voel me verder goed trouwens :eek:)

9. jacky

jacky Actief lid

17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    ze hebben in het begin bloed geprikt sweetangel,dus nu ongeveer 14 weken geleden,maar heb het al heel de zwangerschap ,ook van die gekke tikken met sapjes ,maar vind het niet zo erg kan beter de hele dag drinken als eten ,plus ik spoel goed door haha ,ik moet woensdag bij de gyn zijn kan het is navragen.
    groetjes jacky

10. sweetangel100

Ja, ze zouden je voor de zekerheid misschien nog eens kunnen prikken? Ik was ook geprikt bij 6 weken zwangerschap. Omdat ik 'al geprikt was' vonden ze het niet nodig om nog eens te prikken en hebben ze er bijna 4 weken over gedaan om erachter te komen dat ik bloedarmoede heb (ik had geen andere symptomen: niet heel moe, geen witte oogleden...). Dat was dus heel ellendig, omdat ik constant blackouts kreeg.
    Beter een keer te veel bloed prikken, dan een keer te weinig!!
    Je spoelt er idd goed van door haha

11. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    heb ook heel erg veel dorst, vooral 's nachts. Ik heb dit ook gemeld bij de VK, maar volgens haar kan het ook gewoon een zwangerschapskwaaltje zijn, zonder dat je suiker hebt (net zoals je ook moe kunt zijn zonder dat je ijzer te laag is). Ik drink (al Jaaaaaaaaaaaaaren) keureig minstens 2 liter water op een dag (naast het andere wat ik drink), dus moet ik ook al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren zrij vaak naar het toilet.
    Onlangs was ik op vakantie, en kon ik niet die liters water drinken, omdat ik anders veel te vaak naar het toilet zou moeten. En het gekke was: daar werd ik 's nachts niet wakker van de dorst!
    Verder eet ik lijnzaad, voor de verbetering van de stoelgang, en daarbij wordt aangeraden om wat meer te drinken, omdat het vocht onttrekt aan het lichaam. Misschien dat daar mijn dorstige gevoel ook wel vandaan komt...

Anyway, het wijst dus zeker niet altijd op suiker!

12. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Ja, ik heb ook, vooral 's nachts, veel dorst.... heel raar en veel plassen moet ik nu ook weer niet. Ik denk dan echt dat het een kwaaltje is?
    Mijn suiker was nl ook ok. Grappig dat er zoveel meer zijn die dat ook ervaren!

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Als je suiker echt niet oke is kun je dit ook aan je urine en adem ruiken.

Ruikt het zoet (naar zoete appels) dan is je bloedsuikerspiegel te laag, ruikt het naar acceton dan heb je je bloedsuikerspiegel te hoog.

Als je het niet vertrouwd kun je ook gewoon je huisartsopbellen en vragen naar een labformulier.
    Al zou er niets aan de hand zijn dan weet je het dan in ieder geval zeker.

Groetjes

14. Dita

Dita Lid

13 feb 2006
    8
    0
    0
    Brabant - België
    Ik heb het juist nog in een andere topic aangehaald.

Ik heb ook zo'n vreselijke dorst. Mijn dorst is onlesbaar. Liters water per dag verzet ik. Want frisdrank lust ik niet meer (hopelijk blijft dat zo).

Ik heb geen suiker volgens de bloedresultaten.

Het vervelende aan de hele zaak is dat ik nog steeds veel moet overgeven door mijn misselijkheid. En al die liters water maken het overgeven natuurlijk nog veel spectaculairder... :( :)

15. Niet meer actief

nou ik heb ook vanaf het begin van mn zwangerschap al dorst en vooral snachts!!!
    ik was ook altijd een hele slechte drinker en nu dus ook nie meer!!!
    maar ik heb geen suiker hoor dus het hoef tnie altijd zo te zijn!!!
    mijn suiker is altijd goed geweest...

xxx

16. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Hier nog iemand ;)
    Ik heb ook vaak s'nachts erge dorst...

17. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik heb ook erg veel dorst, drink ook veel snachts, nou dronk ik eig altijd al best veel, moet 20 april weer naar controle en daarvoor even op suiker laten prikken.. we zullen het wel zien.

18. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    berdankt voor jullie antwoorden. Het is toch wel iets minder geworden. Ben inderdaad een slechte drinker dus moet mijzelf er toe aanzetten. Maar 18 april moet ik ook naar de vk du s zal het toch wel even zeggen voor de zekerheid. Mijn bloedtesten waren verder goed ... die standaard dingen dan dus ik neem aan als het hier zo lees dat dat er danwel bij zit toch???

19. Kaatje28

Kaatje28 Lid

24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Halllloooooooooo,
    Ja dat herken ik. Drink ook heel veel en vooral s'nachts. Moet bijna ieder uur drinken en plassen. Ook mijn bloed is in week 11 geprikt en de uitslag was goed. Zou dit bij de symptomen horen??
    Groetjes kaatje

20. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik drink ook erg veel s'avonds als ik op bed ga neem ik al standaard een flesje water mee anders moet ik er uit om water te pakken nou ja ik moet er toch wel uit om te plassen. mijn bloed is 2 weken terug geprikt en was ok dus het zal er wel bij horen :D

Deel Deze Pagina